Otur hela månaden.....

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Sv 650 -99
Jag fick omkull hojen för ett par veckor sedan och skulle precis fixa till den när jag i fredags ser att jag inte kan starta den för att nån idiot har försökt sno den. Tänkte att jag skulle ta det med försäkringen o fixa till hojen så jag kan ha den klar inför resan i mitten av juli. Men nej det räckte inte utan de där jävlarna kom tillbaka inatt och tog hela hojen.

Jag hoppas bara att de åker dit så jag får veta vilka det är. De ska få ångra att de tafsade på min älskling...

Är ni ute och åker så kan ni väl titta efter en Gsxr 1100 med reg.nr:NGT 547(hel svart).
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Vill du höra lite otur?

-Kuggade på uppkörningen i torsdags!
-Blev biten av hund i fredags vilket leder till att jag senare får åka till akuten och får börja käka antibiotika!
-Ska kolla på fotboll på lördan och tar nån öl bara eftersom jag käkar pencillin (stavning?) och när sverige gör bort sig super alla andra på festen till ordentligt, utom jag gå eftersom jag inte får! :huvet :huvet


En jävla tur att det har varit fint väder hela helgen också så att man inte blir ännu mer förbannad på sig själv för kuggningen i torsdags! :3freak
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Känns som att dit liv bara kan bli bättre från och med nu...

Tråkigt för dig, ska hålla ett öga här nere i västergötland
hoppas du får igen hojen

Mvh Fredric
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Nån skulle ju starta en tråd där BARA stulna hojjar läggs upp. Skit svårt att hålla reda på alla hojjar som man bara stöter på ibland här på forumet. Tips, du kan ju starta en.
 

47

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Solna/sundbyberg
Hoj
StreetTriple R -10
Klabbe85 skrev:
2231711 Vill du höra lite otur?

-Kuggade på uppkörningen i torsdags!
-Blev biten av hund i fredags vilket leder till att jag senare får åka till akuten och får börja käka antibiotika!
-Ska kolla på fotboll på lördan och tar nån öl bara eftersom jag käkar pencillin (stavning?) och när sverige gör bort sig super alla andra på festen till ordentligt, utom jag gå eftersom jag inte får! :huvet :huvet


En jävla tur att det har varit fint väder hela helgen också så att man inte blir ännu mer förbannad på sig själv för kuggningen i torsdags! :3freak

vill du har lite tur... man kan visst dricka sprit när man äter penecillin, det är en gammal myt att man inte skulle få det...
 

Ronnybrottom

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
G-borg
Hoj
YZF1000R
Jo man kan dricka sprit samtidigt, men man tar bort verkan av penecillinet har jag hört. Man dör inte av det men det känns inte helt smart att tugga piller utan att dom verkar......
 

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Sv 650 -99
Probotector skrev:
2231684 Vilken otur, men efter regn kommer solsken brukar man säga :tummenupp


Det hoppas jag verkligen att det gör. Det värsta är att jag tog en veckas semester i mitten av juli och det var meningen att jag o två andra kompisar skulle åka hoj till Norge men det verkar som att det inte blir av nu. Tänkte förresten fråga nån här om hur det fungerar med försäkringen.
De sa i telefon att jag skulle vänta 30 dagar för att kunna få ersättning men hur funkar det där. Får jag pengar eller får jag en likvärdig hoj. Och hur mycket ska jag begära för min?

Det känns lite surt att bli av med den efter att ha lagt ner drygt 5000 på service o annat inför sommarn och resan. Men men...sånt händer väl oss alla antar jag.

Klabbe85 skrev:
2231711 Vill du höra lite otur?

-Kuggade på uppkörningen i torsdags!
-Blev biten av hund i fredags vilket leder till att jag senare får åka till akuten och får börja käka antibiotika!
-Ska kolla på fotboll på lördan och tar nån öl bara eftersom jag käkar pencillin (stavning?) och när sverige gör bort sig super alla andra på festen till ordentligt, utom jag gå eftersom jag inte får! :huvet :huvet


En jävla tur att det har varit fint väder hela helgen också så att man inte blir ännu mer förbannad på sig själv för kuggningen i torsdags! :3freak

ok då...du har det värre. Hoppas du klarar uppkörningen nästa gång.
 
Last edited:

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
Ronnybrottom skrev:
2233597 Jo man kan dricka sprit samtidigt, men man tar bort verkan av penecillinet har jag hört. Man dör inte av det men det känns inte helt smart att tugga piller utan att dom verkar......
En myt det oxå..
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Shwan skrev:
2234787 Det hoppas jag verkligen att det gör. Det värsta är att jag tog en veckas semester i mitten av juli och det var meningen att jag o två andra kompisar skulle åka hoj till Norge men det verkar som att det inte blir av nu. Tänkte förresten fråga nån här om hur det fungerar med försäkringen.
De sa i telefon att jag skulle vänta 30 dagar för att kunna få ersättning men hur funkar det där. Får jag pengar eller får jag en likvärdig hoj. Och hur mycket ska jag begära för min?

Det känns lite surt att bli av med den efter att ha lagt ner drygt 5000 på service o annat inför sommarn och resan. Men men...sånt händer väl oss alla antar jag.

Tror att försäkringsbolaget kommer att dra ut på det, ifall din hoj skulle dyka upp :(
Men testa att ringa igen, får du inte tillräckligt med svar på dina frågor är det bara att be att få prata med någon annan (om du har tid alltså).
Vet inte om man får begära en summa man tycker hojen är värd utan jag tror att försäkringsbolaget har en lista över hur mycket en sådan hoj är värd (detta brukar vara teoretiska siffror) :( Men jag är inte helt säker, har inte varit med om att ha fått något motorfordon stulet.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Klabbe85 skrev:
2231711 Vill du höra lite otur?

-Kuggade på uppkörningen i torsdags!
-Blev biten av hund i fredags vilket leder till att jag senare får åka till akuten och får börja käka antibiotika!
-Ska kolla på fotboll på lördan och tar nån öl bara eftersom jag käkar pencillin (stavning?) och när sverige gör bort sig super alla andra på festen till ordentligt, utom jag gå eftersom jag inte får! :huvet :huvet


En jävla tur att det har varit fint väder hela helgen också så att man inte blir ännu mer förbannad på sig själv för kuggningen i torsdags! :3freak

säger du att du har otur .
lyssna på detta först va jag med om att min kompis blev förlamad .efter nåra veckor så får man höra att min mormor har dött.
och efter nåra veckor till hör jag att min pappa har fått cancer och det går inte att behandla .
och efter nån vecka så krachar jag med min hoj och nu har jag varit utan hoj i 2 veckor allt detta har hänt under 2 månader .
så ryck upp dig lite värre kan det vara :tummenupp

Shwan skrev:
2230389 Jag fick omkull hojen för ett par veckor sedan och skulle precis fixa till den när jag i fredags ser att jag inte kan starta den för att nån idiot har försökt sno den. Tänkte att jag skulle ta det med försäkringen o fixa till hojen så jag kan ha den klar inför resan i mitten av juli. Men nej det räckte inte utan de där jävlarna kom tillbaka inatt och tog hela hojen.

Jag hoppas bara att de åker dit så jag får veta vilka det är. De ska få ångra att de tafsade på min älskling...

Är ni ute och åker så kan ni väl titta efter en Gsxr 1100 med reg.nr:NGT 547(hel svart).

angående din hoj så beklagar jag att inte folk vet vad som e mitt å ditt .hoppas du får dina pengar snart.
en kompis blev av med sin å han fick vänta 3 månader på sina pengar hoppas det går bra för dig
 

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Sv 650 -99
zajtar skrev:
2236395 säger du att du har otur .
lyssna på detta först va jag med om att min kompis blev förlamad .efter nåra veckor så får man höra att min mormor har dött.
och efter nåra veckor till hör jag att min pappa har fått cancer och det går inte att behandla .
och efter nån vecka så krachar jag med min hoj och nu har jag varit utan hoj i 2 veckor allt detta har hänt under 2 månader .
så ryck upp dig lite värre kan det vara :tummenupp



angående din hoj så beklagar jag att inte folk vet vad som e mitt å ditt .hoppas du får dina pengar snart.
en kompis blev av med sin å han fick vänta 3 månader på sina pengar hoppas det går bra för dig


Känns som att jag gnäller över ingenting egentligen när jag hör det här men man blir skit förbannad när sånt händer. Blir det som i din kompis fall så blir det ingen mer hoj för mig denna sommar. Jag får vänta 20 dagar till sen ska jag ringa varje dag och tjata tills de inte orkar hör mig mer.
Det värsta är att jag hittade den hojen jag alltid velat ha häromdagen men hade ju inte pengar till det.
vi får se vad som händer....
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Shwan skrev:
2234787 Det hoppas jag verkligen att det gör. Det värsta är att jag tog en veckas semester i mitten av juli och det var meningen att jag o två andra kompisar skulle åka hoj till Norge men det verkar som att det inte blir av nu. Tänkte förresten fråga nån här om hur det fungerar med försäkringen.
De sa i telefon att jag skulle vänta 30 dagar för att kunna få ersättning men hur funkar det där. Får jag pengar eller får jag en likvärdig hoj. Och hur mycket ska jag begära för min?

Du kan ju vara 100% säker på att din handläggare har semester om 30 dgr när du som mest vill ha ut ersättningen om dom inte hittar hojen.
Ring bolaget och kolla hur din handläggare har semester, kräv att få namn på en handläggare som ärendet lämnas över till så att du har en kontaktperson som är insatt. Förklara att du har mc-semester inplanerad och är beroende på att det här förhoppningsvis går smidigt.
Hittar Polizei hojen så lär du få vänta tills efter sommaren på rep. om den blivit tilltygad.

Angående ersättning så är min erfarenhet att bolaget kollar upp vad priset är på begagnatmarknade för en sådan mc som din och sen erbjuder dom dig en summa. Har du kvitton på service, däck m.m. som är färskt så kan det höja ersättningen du får.

/Nitrous
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
zajtar skrev:
2236395 säger du att du har otur .
lyssna på detta först va jag med om att min kompis blev förlamad .efter nåra veckor så får man höra att min mormor har dött.
och efter nåra veckor till hör jag att min pappa har fått cancer och det går inte att behandla .
och efter nån vecka så krachar jag med min hoj och nu har jag varit utan hoj i 2 veckor allt detta har hänt under 2 månader .
så ryck upp dig lite värre kan det vara :tummenup
I FEEL FOR U! du värkar vara en stark person och jag önskar all lycka och hopp till dig och din familj //Cel
 

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Sv 650 -99
Nitrous skrev:
2243631 Du kan ju vara 100% säker på att din handläggare har semester om 30 dgr när du som mest vill ha ut ersättningen om dom inte hittar hojen.
Ring bolaget och kolla hur din handläggare har semester, kräv att få namn på en handläggare som ärendet lämnas över till så att du har en kontaktperson som är insatt. Förklara att du har mc-semester inplanerad och är beroende på att det här förhoppningsvis går smidigt.
Hittar Polizei hojen så lär du få vänta tills efter sommaren på rep. om den blivit tilltygad.

Angående ersättning så är min erfarenhet att bolaget kollar upp vad priset är på begagnatmarknade för en sådan mc som din och sen erbjuder dom dig en summa. Har du kvitton på service, däck m.m. som är färskt så kan det höja ersättningen du får.

/Nitrous

Tack för tipset. Jag servade hojen för 5000 kr för en månad sedan men jag var faktiskt rädd för att de inte skulle bry sig om det. Att de endast går efter hur mycket en sån hoj är värd på marknaden. Vad tror ni den är värd förresten. Jag köpte den j-ligt billigt för två år sedan men har kollat lite och de flesta ligger mellan 25-30 tusen. Tror ni att jag kan få ut en sån summa?

Det värsta är att jag har pluggt i 4 år och har inte haft en enda veckas semester på sommarn och iår tog jag en vecka i juli för att åka hoj till Norge och så händer det här. Jag får hoppas att handläggaren tar semester antingen nu eller slutet av sommarn el nåt.....
 
Last edited:

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
kraschandburn skrev:
2231732 Nån skulle ju starta en tråd där BARA stulna hojjar läggs upp. Skit svårt att hålla reda på alla hojjar som man bara stöter på ibland här på forumet. Tips, du kan ju starta en.

Jag håller helt med dig.
En tråd med bara en bild och alla uppgifter om cykeln. Inte en massa "tycker- synd- om dig" kommentarer.
Skicka förslaget till Swedie! :Bugar
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Shwan skrev:
2243614 Känns som att jag gnäller över ingenting egentligen när jag hör det här men man blir skit förbannad när sånt händer. Blir det som i din kompis fall så blir det ingen mer hoj för mig denna sommar. Jag får vänta 20 dagar till sen ska jag ringa varje dag och tjata tills de inte orkar hör mig mer.
Det värsta är att jag hittade den hojen jag alltid velat ha häromdagen men hade ju inte pengar till det.
vi får se vad som händer....

nu har jag köpt mig en hoj blev en nu cbr fireblade 900 ..
glad e man ,.

CeltaniC skrev:
2243642 I FEEL FOR U! du värkar vara en stark person och jag önskar all lycka och hopp till dig och din familj //Cel

tack så mycket ..
man får tänka att det finns nån som har det lite värre .
men nu har jag en ny hoj .
 

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Sv 650 -99
zajtar skrev:
2245371 nu har jag köpt mig en hoj blev en nu cbr fireblade 900 ..
glad e man ,.



tack så mycket ..
man får tänka att det finns nån som har det lite värre .
men nu har jag en ny hoj .


Grattis till hojen. Njut av det fina vädret och skänk en tanke till oss som inte får chansen denna sommar :(
Kör för faaan försiktigt nu :7peta
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top