Otur idag Fre 13/5??

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
690 SMCR
Nån som haft otur idag, mer än jag??

Sista dan på jobbet idag, nu lägger dom ner firman :död

Men.... nu kan man börja köra hoj på heltid :yoparty

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Vann lite på poker igår. Förlorade allt idag. Sista gången jag spelar på internet.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Bytte lameller, olja, filter och renoverade slavcylindern till kopplingen.
ALLT funkar på första försöket....tur....nope, en jävulsk tur :hihi

13 har varit mitt turtal sedan knattefotbollen då tränaren slängde till mig en tröja och alla garvade då det var nummer 13, gjorde ett par mål den matchen och resten av säsongen hade jag samma tröja och gjorde mer mål än tidigare säsong.
Vidskeplig, nja inte nämnvärt :rolleyes: Men nycklar ska inte ligga på bordet :4skrika
//Tobbe

ICEMANnen

Koi-karpar är fina fisken
Gick med
21 Feb 2004
Hoj
None whatsoever
hmmm kylskåpet var väldigt varmt (inuti) i morse, :gnissla kompressor kass ,3000 pix + arbete, fast min fru :tuttar är född på en fredag den 13 ,vi bor på nr 13 så just fredag 13 stör mig inte , det är väl mer mr murphy som jag oroar mig för

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
skrock är skrock.....gå under en stege, ha sönder en spegel, lägg nycklar på bordet skit i att spotta när katten går över vägen...det är ändå bara massa skrock....skrock är inte fakta, skrock är skräp...så tycker jag iaf :fyllisar

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
tobbeviking skrev:
ongen hade jag samma tröja och gjorde mer mål än tidigare säsong.
Vidskeplig, nja inte nämnvärt :rolleyes: Men nycklar ska inte ligga på bordet :4skrika
//Tobbe

min kompis har fått mig att börja med dendär skiten att nycklar inte ska ligga på bordet...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Hittade gamla bankpapper som jag inte sett förr, tydligen har jag ett konto med 216 FSB A aktier... som just nu ligger på 170kr. Behöver jag nämna att jag är överlycklig? :D

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
heimdal skrev:
min kompis har fått mig att börja med dendär skiten att nycklar inte ska ligga på bordet...
He he det där är en gammal grej som sitter i, en fix ide.
Min snälla mor tror att hela världen ska gå under om man lägger nycklarna på bordet :hihi
Så en gång när jag var 9-10 år la jag nycklarna på bordet och samma dag slog jag skallen blodig under en lek.
GIVETVIS var det nycklarnas fel. :3freak
Men jag håller det för mig själv, lägger ngn annan i familjen sina nycklar på bordet så säger jag inget, vill ju inte föra vidare sånt nonsens till min grabb.
Men vidskeplighet och skrock är ju till 100% psykologi, det jag skrev om tröjan är naturligtvis ngn form av "självförtroendehöjare" dvs att om jag hade nr 13 på tröjan så var det ngt som hjälpte mig, inget kunde gå fel liksom.
Allt handlar egentligen om inställning till ngt man gör.
Men det är ganska intressant att så många verkligen tror att dom kommer drabbas av 7år olycka vid spegelhaveri och liknande :D
//Tobbe

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
RD125twin
Blev rejält osams med min förra chef då jag blev trött på hans bortförklaringar (varför jag inte fått min innestående lön, lönebeskeden och även regpapper på mina 2bilar fast det gått 2månader sedan jag slutade), och "råkade" då säga att han är en kontrollbesatt mytoman (vilket är sant)! Fast om det är otur eller inte går ju att diskutera då jag ändå hatar idioter som försöker blåsa sina kompisar mm.
Han är så jävla sjuk att han t.o.m. blåst sin son och styvson för ett par tusenlappar, och han är miljonär och skryter alltid om hur bra hans anställda/kompisar/familj har det.
Men jag var iallafall snäll mot han och sade att jag hoppades att hans sjukdom skulle gå över, fast då började han med hotelser mm.
Jävligt dumt att försöka blåsa en vän (nu fd.) för små summor, när denne vet att mycket papper på företaget inte är i sin ordning och dessutom har hört så mycket skitsnack från han om hans företagskompisar.

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Nja, ingen otur igår..dock idag.
Vi hade firmafest igår, gick vilt till som vanligt. Vad inte smarta Henke tänkte på när han hivade i sig öl&vin var att han skulle upp och jobba klockan 9 idag. 2 timmar sen och en besviken chef blev mitt wakeupcall!

Det oturliga i det hela är att jag faktiskt satte mobilen på alarm. Men jag hade lyckats dra ner den i golvet i natt så att batteriet hoppade ur :huvet

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Skitbra dag. Hittade ett busskort på jobbet som går ut i slutet av maj.
Köpte en trisslott och vann 25:-, bytte in den till en ny och vann 25:- på nästa också + att vädret var strålande!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...