Otur?

Ninja Racer

Medlem
Gick med
19 May 2003
Hoj
Ducati 999S Husaberg 650 -02
När ska oturen ta slut köpte ny hoj för 2 veckor sen, var på Anderstorp i torsdags och la hojen men klarade mig bra och hojen hyfsat bara kåpor, handtag kylare, och fotpinnar som inte klarade sig. Efter mycket slit så lyckades jag få ihop hojen så den var körbar i lite streetfighter stil.

Överlycklig över att kunna köra igen så var jag ute och åkte och krockade med ett rådjur och det lilla som var helt på hojen gick åt det med så tar väl ett par veckor/månader innan hojen man lappat ihop hojen igen.

Så nån som har delar till Kawa zx9R-98 hör av er

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=10672

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Hoppsan. Det var värst vad rådjur folk dundrar in i. Hoppas det gick bra med dig alla fall.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det finns alldeles för mycket rådjur - dags för jägarna att ut och skjuta lite...

På Åland fanns det inga rådjur alls fram tills 50-talet då något miffo ville plantera in för att ha något att jaga - nu förökar de sig som kaniner och är en livsfara i skymningstid. Formligen kryllar av odjuren.

Corbalin

När blir man oskuld igen?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oldschoolgixxer
Jag vet hur du känner dig... man har båge men kan inte bruka den... välkommen i klubben

Jag vet av ett original komplett avgass. till en -98 Ninja, intresserad?

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Rådjur är för jävliga, inte nog med att dom är ivägen och
orsakar olyckor. Dom äter upp mina tulpaner med!! :(

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
TomK skrev:
Det finns alldeles för mycket rådjur - dags för jägarna att ut och skjuta lite...

På Åland fanns det inga rådjur alls fram tills 50-talet då något miffo ville plantera in för att ha något att jaga - nu förökar de sig som kaniner och är en livsfara i skymningstid. Formligen kryllar av odjuren.

AMEN!!! Jag härstammar också från holmen i fråga och min lillebror (som är 4 cm längre och 10 kg tyngre) har jagat rådisar med kylaren två ggr det senaste året.

Till på köpet så finns det inte några jägare kvar. De har blivit för gamla och det finns inte några unga som vill sitta ute i skogen och frysa.

Kollade statistiken och f.n. inträffar 2.1 rådjursolyckor/dygn på Åland... Och så undrar polarna hur det kommer sig att jag ser odjuren så mycket tidigare än vad dom gör... Träning.

Last edited:
Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...