Outlöst paket

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Har skickat en stötdämpare med bussgods och killen som skulle ha den har inte hämtat ut den. Nå tips på vad jag kan göra. Han svarar inte på telefon eller sms.

Lite surt att neka andra köpare och förlora ~200kr i onödan.

Vad kan man göra för att vara säker på att klara sig i framtiden? Köra med internetgirot?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ta det lugnt bara och fortsätt sälja dina delar som vanligt. Du har nog haft en djäkla otur, jag har nog skickat runt 50 paket och ännu har inget kommit tillbaka. Förr eller senare kommer väl jag också få tillbaka ett paket men man får ju slå ut den frakten på alla lyckade affärer.

Dom flesta hojåkare jag sålt till har var varit djäkligt glada att slippa köpa nytt. Få man taskiga vibbar av en kund kan man ju begära fraktkostnaden i förskott.
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Jag har precis skickat enduron på bussgods!
Det här var den sista tråden jag ville se just nu :näsblod
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Jag skickade lite bilgrejer som en kille aldrig hämtade ut. Bara att betala frakten och se glad ut tyvärr.
 

Bikeporthans

Surskalle
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Delsbo
Hoj
Tjänstefordon, mest Dorso.
Skickade ett kit M5 kjolar till en snoris förra året, för småpengar.
Han vägrade hämta ut, och tll slut kom de tillbaka.

Har kvar hans nr och mail, och skriver till honom ett par ggr i mån.

Trevliga grejer typ "Hoppas någon du tycker om blir sjuk".

Hoppas han tycker det är roligt.

Ja, jag är småaktig.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Skickade ett kit M5 kjolar till en snoris förra året, för småpengar.
Han vägrade hämta ut, och tll slut kom de tillbaka.

Har kvar hans nr och mail, och skriver till honom ett par ggr i mån.

Trevliga grejer typ "Hoppas någon du tycker om blir sjuk".

Hoppas han tycker det är roligt.

Ja, jag är småaktig.
Regga hans mail på så många underliga mailinglistor du kan hitta, gärna stora såna, där det ramlar in 10-30 mail i timmen! :hihi
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Beställde ett tändningslås från lelles i somras.O tro det eller ej,paketet dök upp redan efter 4 dagar.Just då befann jag mig på semester.Kommer hem efter två veckor o hittar avin på golvet.Läser o ser att det är förkortad liggtid o den har gått ut för 2 dar sedan.Går ändå ner till ica som lämnar ut paket i huddinge o till min glädje så visar det sig att paketet finns där o jag betalar 1100 kr o går hem nöjd o belåten.Några dar senare dyker det upp en räkning på 350 kr från lelles för ett RETURNERAT paket.Jag ringer upp o får tala med en ung man,beskriver problemet o han säger"så där kan det bli ibland,men det e bara o kasta räkningen så e allt ok".Eftersom jag är en person som litar på mina medmänniskor så gör jag som han sagt.Ett tag senare dyker det upp ett inkassobrev,350 kronor har nu blivit 850 kr.Med en något besvärad ton ringer jag upp lelles.Denna gång får jag tala med en annan person som frågar MIG,KUNDEN vem jag pratat med förra ggn o hur han kunde göra så fel.Jag säger"står här med låset i näven,alltså har inte JAG gjort nåt fel"Lelles personal håller med,men hänvisar till inkassoföretaget.Jag ringer dit,dom hänvisar till posten,posten säger att personen som levererade mitt paket gjort fel,råder mig att betala inkassoföretaget o reklamera händelsen till postens huvudkontor.Nu har "skulden" sålts mellan ytterligare 3 inkassoföretag med påföljande avgifter.Uppe i 3200 kronor i dagsläget.Kan bli dyrt att hämta ut paket oxå.:tummenupp
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Min Ktm är uthämtad iaf :banana

Var aldrig orolig heller, hörde på killen när jag pratade med han i telefon att han var en hyvens kille! :)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Min Ktm är uthämtad iaf :banana

Var aldrig orolig heller, hörde på killen när jag pratade med han i telefon att han var en hyvens kille! :)

Skickat hoj på bussgods. Vad kostade det? Hur ordnade ni pappersbiten, reggning etc? Var de villigt inställda till att skicka hoj? (känns det för ot så ta det via PM).
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, jag är småaktig.

Jag tycker du gör helt rätt, han ska veta att han har gjort fel. Ta reda på lite mer om honom och lugna dig ett tag med mailen. Sen börjar du sända lite roliga grejjer till hans hemadress. Det är faktiskt inte mer än rätt :tummenupp
 

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Ort
Norrort
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
Jag skall frakta Q7a 2007 års.mod. med ett fraktbolag till irland,
"Köparen" var ett ombud för en bekant till honom, han skall skicka en check
som jag skall lösa sen när bilen fraktats iväg, hinner inte innan, han behöver bilen fort. Han betalade ca5% mer än vad jag hade satt ut bilen för på Blocket!











not!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top