outpost brandvägg

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Nån som har nån erfarenhet av den ?? Outpost firewall pro..
Jag testade först version 2.0, .. det gick att installera, men efter en liten stund så TOKHÄNGDE sig datorn... jag fick avinstallera under felsäkert läge, det va enda sättet jag kunde köra datorn på...

ur me skiten, och provade en nyare version av samma, 3.0.. de är visst den nyaste. Men tro på fan, samma sak händer igen.. ???

Jag kör med xp pro, med sp2.. Nod 32 antivirus..
Kan det va sp2 som gör att det sket sig ?? känns som jag vill ha en brandvägg förutom windows egen inbyggda. och Outpost verkar ju enkel, men nu vette :va Nån som vet nåt ?? eller vet nån brandvägg som funkar med mina grejjer ??
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Zone Alarm skall tydligen vara rätt ok. Kan vara värt att prova om du inte orkar mecka vidare med Outpost Firewall.

/SSB
 

Ragatan

Ragata/Gudinna
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Är en önskedröm ännu, men jag har en Chrysler -65:a
ambulans skrev:
Nån som har nån erfarenhet av den ?? Outpost firewall pro..
Jag testade först version 2.0, .. det gick att installera, men efter en liten stund så TOKHÄNGDE sig datorn... jag fick avinstallera under felsäkert läge, det va enda sättet jag kunde köra datorn på...

ur me skiten, och provade en nyare version av samma, 3.0.. de är visst den nyaste. Men tro på fan, samma sak händer igen.. ???

Jag kör med xp pro, med sp2.. Nod 32 antivirus..
Kan det va sp2 som gör att det sket sig ?? känns som jag vill ha en brandvägg förutom windows egen inbyggda. och Outpost verkar ju enkel, men nu vette :va Nån som vet nåt ?? eller vet nån brandvägg som funkar med mina grejjer ??

ZoneAlarm funkar bra med XP sp2 men man kan få problem med vissa onlinespel. Jag kunde inte köra StarWarsGalaxie med ZA utan då fick jag koppla på Norton istället. Jag gillar inte Norton då min erfarenhet är att deras antivirus och brandvägg saggar datorn nått ruskigt.
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
Ragatan skrev:
ZoneAlarm funkar bra med XP sp2 men man kan få problem med vissa onlinespel. Jag kunde inte köra StarWarsGalaxie med ZA utan då fick jag koppla på Norton istället. Jag gillar inte Norton då min erfarenhet är att deras antivirus och brandvägg saggar datorn nått ruskigt.

ja jag gillar inte heller Norton, jag kör med nod 32. ett suveränt antivirusprog.
Va heter senaste versionen av ZoneAlarm då ?? kanske jag ska testa den...
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
SSB skrev:
Tror det är version 6.0 men vet inte riktigt.

www.zonealarm.com kan du hämta free-trial på osv.

japp... jag har installerat den nu, och det verkar funka..
antagligen är det sp2 som krånglade till det med outpost... men nu så, version 6 har dessutom spyfilter... perfekt :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top