Ovälkommet sällskap med blåljus

2quick4you

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
Yamaha xjr 1300
:banana En liten varning ! farbror blå har en V70 kombi som tydligen häckar på Norrtäljevägen .
Tog 5 mil att skaka av sig ,har du mindre än 100 hästar så stanna hellre....

HanneZ

Guest
Race ace skrev:
V70 kombi

vilken är färgkoden för den bilen?
Oftast när man kör ifrån polisen har man inte tid att analysera polisbilens färg så pass att man kan få fram en färgkod samt anteckna den! :D

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
2quick4you skrev:
:banana En liten varning ! farbror blå har en V70 kombi som tydligen häckar på Norrtäljevägen .
Tog 5 mil att skaka av sig ,har du mindre än 100 hästar så stanna hellre....

Dom har en silvrig BMW typ Mfetnånting oxå.

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Dom har en svart volvo t5 , silver saab95 och grönmetallick saab 93 i Täby, Roslagen men det har jag inte sagt

Last edited:

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Det är väl stockholmspolisen som har en svart V70N med invändigt monterade blåljus, och antenner som sitter på sidorutorna bak. Den var med i motorprogrammet som gick på TV3 förra året.

Busapilot

Busapilot
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Rytande Busa, Husaberg TE 300 -12
Saxat ifrån Bike.

Ser du en svart volvo V70 Kombi med regnummer TMT 935 bör du nog dämpa farten en aning. Den bilen patrullerar flitigt längs E18 och tillhör Polisen i Stockholms län med placering i Täby, Roslagen.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Busapilot skrev:
Ser du en svart volvo V70 Kombi med regnummer TMT 935 bör du nog dämpa farten en aning. Den bilen patrullerar flitigt längs E18 och tillhör Polisen i Stockholms län med placering i Täby, Roslagen.

Kan det vara den jag pratade om? :va

Mange

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawwa zx6r
Jag har "hört" att det cirkulerar en helsvart V70N på både E18-norrtäljevägen och 276:an som gärna ligger och "puttar på" bilen framför så att denne ökar farten och sen plocka fordonet när det har kommit upp i högre hastighet. Akta er så att han inte tänder ljusrampen bakom grillen bara för då bli man med största sannolikhet bländad

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Mange skrev:
Jag har "hört" att det cirkulerar en helsvart V70N på både E18-norrtäljevägen och 276:an som gärna ligger och "puttar på" bilen framför så att denne ökar farten och sen plocka fordonet när det har kommit upp i högre hastighet. Akta er så att han inte tänder ljusrampen bakom grillen bara för då bli man med största sannolikhet bländad

Så får dem inte göra. Finns folk som blivit stannade på detta sättet men gått vidare och inte behövt betala.

granted79

Guest
Mange skrev:

vissa e såna pigs... inte alla!!!

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
*såld*
Mange skrev:

Är inte de brottsprovikation?

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
MHK skrev:
Är inte de brottsprovikation?

Jo exakt vad det är och det kan du gå vidare med också om du skulle råka ut för det. En av farsans bekanta råkade ut för det men behövde inte betala då det ansågs att det varit polisen som hade tvingat han snabbare genom att korta avståndet hela tiden :kocko

Gabor

Guest
Ligger någon nära, :kocko dvs mindre än 3 sekunders regeln, ställ dig med båda fötterna på bromsen om du kör bil... :tummenupp
Du får isämsta fall helt ny :arsele .....
Det klassat som vårdslöshet i trafik att ligga för nära nämligen.... :yoparty

HanneZ

Guest
Mr.Dna skrev:
Jo exakt vad det är och det kan du gå vidare med också om du skulle råka ut för det. En av farsans bekanta råkade ut för det men behövde inte betala då det ansågs att det varit polisen som hade tvingat han snabbare genom att korta avståndet hela tiden :kocko
Nej, tvärtom så åker den som nitar dit oftast! Det är nämligen ännu olagligare!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras