Ovälkommet sällskap med blåljus

2quick4you

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
Yamaha xjr 1300
Ugluk skrev:
Oj vad du är häftig! Kan jag få din autograf?

Som någon skrev har man väl "råkat" ligga över 30 för fort så finns det bara ett sätt att klara kortet ....
Försök att hänga på så får du autografen när jag fikar .

Fogel99

www.ducceklubben.org
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
Yamaha R1 -98 röd, vit, svart och ett ART slipon - - - - Ducce 748 (854 cc) ,Ducati performance trimchip ,kemnarace koppling ,Termignoni pipor
På tal om polisens civila bilar. Varför tror alla att dom bara har
V70, Saab 9-5 o s v. Kompisen tog dom förra veckan med en
.....................Vw Transporter, låg bakom en stund körde om
och vinkade in. Nu körde han inte hoj då så lika bra att stanna.
Körde bra 25km/h för fort så det hade nog inte varit nån ide att
fösöka dra.

Men som sagt,dom kan ju ha alla möjliga bilar att åka i.

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Ett par civilare till som brukar traffikera E18 norrgående mot enköping från sthlm (kan säkert vara på andra ställen också, men det är där jag sett dem).

RAZ 407 Volvo S70 Mörkblå (Stockholmspolisen)

RBJ 135 Volvo V70 Mörkgrå (Uppsalapolisen dock)

Sitter och åker den vägen varje dag, man ser mycket suspekta bilar....

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
ZpiX skrev:
Ett par civilare till som brukar traffikera E18 norrgående mot enköping från sthlm (kan säkert vara på andra ställen också, men det är där jag sett dem).

RAZ 407 Volvo S70 Mörkblå (Stockholmspolisen)

RBJ 135 Volvo V70 Mörkgrå (Uppsalapolisen dock)

Sitter och åker den vägen varje dag, man ser mycket suspekta bilar....

Åker man hoj så är alla bilar suspekta, inte bara för att det kan vara poliser i dem.

granted79

Guest
Therudeboy skrev:
Jag är lite upplyst. Poliser är grisar. Min farbror bodde i varberg förr och brukade festa i sin ungdom. Och en kväll hade han parkerat bilen lite illa och polisen kom o knacka på. Dom bad han flytta bilen och han sa att han hade druckit så han kunde inte köra iväg den, så han bad poliserna knuffa bilen medans han styrde och när allt var klart så sa dom att han var anhållen för rattfylla. Men smart som han är så sa han bra, då åker ni för medhjälp så han slapp allt :)

HUR GRYMT SOM HELST!!! :yoparty :yoparty

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
När jag körde till Uppsala i påsk så körde jag om samma civilsnut 2 ggr, en beige V70 med tonade rutor. Hade sån tur att han hade fullt upp med bilarna han tagit. Mellan Alingsås och Skara på E20 fanns han iaf. Tänkte aldrig på att ta regplåten

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Såld.
Trafikpolisen har verkligen gett sig fan på att sätta åt fortkörare. Bra eller dåligt beror såklart på vem man diskuterar med. Själv har jag som många här erfarenhet av blåljus själv, var väl iofs bara en tidsfråga när det skulle ske. Man blir rätt nojig när man är ute å kör bil, tycker sig se civilcops överallt, så därav har jag bättrat mig avsevärt när det gäller hastighet och bilkörning:angel

Har ju en knarr också, den är fasen guld värd nu när polisen är så på hugget som de är :tummenupp . Kan bara inte låta bli att undra över - varför det byggs mer och mer bilar idag som gör uppemot 250 km/h och ännu mer, när vägverket bara byter ut hastighetsskyltarna mot nya med lägre siffror :mad: Tillverka för fan bara bilar som toppar 120 eller nåt :rolleyes:

Tror nog att antalet försök till smitningar kommer att öka kraftigt i år, en del klarar sig, en del inte. Kontentan för att rädda lappen kan bli alldeles för dyrköpt, dra omkull, köra ihjäl sig själv eller andra, MEN om man skulle tro det värsta om allt så skulle man banne mig inte våga sig ut ur den kärnvapensäkra bunkern.

martini

solution
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Tidigare: 05 Triumph Speed Four
lite civila polisbilar:

i linköping så finns en svart Saab 9-3a reg: KNP ???
brukar åka runt på E4an, nära bekant blev stoppad av den..

det finns en silver färgad Saab 9-5 sedan som åker runt norrköping, även den me reg KNP ???
sågs me blåljus på E4an

i sthlm en Volvo S70 svart med reg: GZR 721, kollat bilregistret och den ägs av polismyndigheten..

I nacka/värmdö en volvo 850t sedan, mörkgrön, reg: PKH 491, kollat även denna i bilreg. och den ägs av polismyndigheten...

Therudeboy

Guest
Ett litet tips när det gäller civilbilar. När ni kollar upp dom så brukar det stå leasing eller polisfordon eller något liknande.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
strängnäs : vit volvo 854 reg nr PTT 181 det är en T5r om någon undrar. inte tonade rutor och på avstrånd ser det ut som den har 3 st bromljus , ni vet dom där som sitter i mitten längst ner på rutan. tittar man lite närmare så ser man att 2 utav dom är blåa!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras