ovanliga/häftiga men säkra hjälmar?

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R1
:va tjena! krockade för ett tag sen så det e dags att köpa ny hjälm men jag har ett problem, jag hade en shoei raid och den var skit bra lite dyr men bra.. nu vil jag ha en hjälm som är lika bra men gärna lite billigare och med något snyggare och kanske lite mer ovanligt motiv någon som ver nån bra sida man kan köpa såna hjälmar på??

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
"jag tyckte min shoei raid var dyr o vill hitta en bättre billigare o snyggare hjälm"

Säg till mig när du hittar någon hjälm som möter de kraven...... :banana

Inte för att Shoei raiden var världsbäst men den var fan prisvärd...

RIKKO

the man,the myth,the concept.
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
Kawasaki Z750
jeber skrev:
2223713 :va tjena! krockade för ett tag sen så det e dags att köpa ny hjälm men jag har ett problem, jag hade en shoei raid och den var skit bra lite dyr men bra.. nu vil jag ha en hjälm som är lika bra men gärna lite billigare och med något snyggare och kanske lite mer ovanligt motiv någon som ver nån bra sida man kan köpa såna hjälmar på??
Kolla fyndhörnan på http://johansmc.jetshop.se/
eller http://www.buykawasaki.com/ clothing&gear/Sportbike Gear

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
jeber skrev:
2223713 :va tjena! krockade för ett tag sen så det e dags att köpa ny hjälm men jag har ett problem, jag hade en shoei raid och den var skit bra lite dyr men bra.. nu vil jag ha en hjälm som är lika bra men gärna lite billigare och med något snyggare och kanske lite mer ovanligt motiv någon som ver nån bra sida man kan köpa såna hjälmar på??

...."lika bra men gärna lite billigare" = lägg ner detta, det finns inga sådana hjälmar på marknaden tyvärr.

Trivdes du i din Raid så fortsätt med samma, hjälmfabrikaten passar inte alla skallformer, dvs jag kan inte själv ha Shoei's hjälmar då det inte passar min skalle. Så jag har en Arai som passar min skalle bra, dessutom är det en säker hjälm.
Vill du ha ett ovanligt motiv så rekommenderar jag en personlig motivlack. Kolla in Linda's hemsida, en skitduktig tjej på detta: http://www.flickan.com/
http://www.marauder.se/

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
guldlock skrev:
2225080 Jag har den hjälmen billigare om ni köper den på bikeshop köpte med svart visir kostade ungefär 1990 med frakt o allt.

ohhh..
men streetfightern e snyggare än ratten. :)

pwracing

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
SUZUKI VZ800
jeber skrev:

-säkerhet kostar! :7peta ,....beställ samma hjälm utomlands isf,..blir lite billigare.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
HJC hjälmar har bra komfort och är säkra samt tysta. Har fått bra recensioner i svenska tidningar. Du hittar billigare HJC i england. Du får deras topphjälm för under 2500kr, kostar mkt över 3500kr i sverige...

sampa

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
gsxr 600
är det nått som man ska lägga ner pengar på när man köper skydds utrustning så är det väl hjälm!! jag har en shoei xr 1000 tror jag den heter, den va dyr men det är det värt!!

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
ROOF och Shark?
ROOF är mer originella, Sharks topphjälmar är riktigt bra, dock inte billigare än Shoei.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
speedhunter skrev:
2228939 Hehe.... de där hjälmarna tillverkas at och säljs av www.louis.de för 550 kr resp 750 kr.
Betala 2000 spänn för en plasthjälm e lite tveksamt. Men alltid är det nagon som gar pa en san annons. :hihi
gör dom..coolt..
är de enkelt o beställa därifrån?

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Du kan få köpa en Shark RSR Freeze av mig för 2000,- + frakt om du vill. Splirrans ny, silvermetallic, tycker du inte det duger kan du alltid lämna in den för motivlack. Billigare för en topphjälm blir det inte.

Jag har stolek M och S kvar.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...