oxstar

Ulukai

Livet slutar vid 200
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
GiX 750
Jag hörde från en kompis att de hade billiga Oxstarstövlar på Ducaticenter i malmö. Någon som kan bekräfta detta?

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Jag har också sånna... Kanonbra. Se bara till att smörja dem så de inte gnisslar...

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Vet ej om detta är billigaste stället,men billigaste jag hitta iallafall för ett par OXTAR TCS EVO 2108 kr på www.nickesmc.se (ligger i Skåne,stad:Trelleborg.Köpte mina på plats o tog inte många dagar för han o få hem dem,så funka fint för min del.
Sitter skönt på foten,ja nackdelen är väl tydligen att de läcker in vatten då av vad man läser i tråden men men det får man ta,man kör ju ändå inte i regn eller moln dagar så kvittar.

Last edited:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Jag har skaffat Oxtar TCS Gore och är nöjd som fan med dom. Skön passform och är snygga :)

Ulukai

Livet slutar vid 200
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
GiX 750
De har gått ner i pris nu dessutom. Och de har dem i stora storlekar vilket är bra med tanke på mina skidor :D

Remus

Radical Riders
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
Hayabusa
Ulukai skrev:
Jag hörde från en kompis att de hade billiga Oxstarstövlar på Ducaticenter i malmö. Någon som kan bekräfta detta?

Jag köpte mina Oxtar Sport för 1800:- på Ducce Center i Malmö.. De hade köpt in ett stort sortiment och säljer dem därför för detta pris.
Väldigt bekväma... :tummenupp

HanneZ

Guest
Jag har varit o provat dessa 5 ggr hos min handlare, är inte säker på om jag skall köpa dom eller ej, men det blir nog så att jag slår till nu i helgen när dom har vårrea!

/ Hannes

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
Tjena. Ville bara joina klubben med oxtarstövlar. Jag köpte mina i början av året och är grymt nöjd med passformen förutom att som alla andra säger, låter som ett bar gamla vinterpjäxor. men det skiter jag i när jag känner att min fot har ett bra skydd. :tummenupp fick bara tipset att inte skrapa upp titanet framtill då detta var stora problem att bäställa nytt.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
PuDDy skrev:
Tjena. Ville bara joina klubben med oxtarstövlar. Jag köpte mina i början av året och är grymt nöjd med passformen förutom att som alla andra säger, låter som ett bar gamla vinterpjäxor. men det skiter jag i när jag känner att min fot har ett bra skydd. :tummenupp fick bara tipset att inte skrapa upp titanet framtill då detta var stora problem att bäställa nytt.
Då är det iförsig oxå en nackdel om det ska vara svårt o beställa hem nya titan skydd men klart man skrapar nog inte upp dem sådär bara.

Ulukai

Livet slutar vid 200
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
GiX 750
Är de där Oxstar sport nånting att ha? Jag vill framförallt ha en säker doja nämligen. Kanske tar o åker ut imorgon då och checkar läget.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Alla har ju sånna.
Ni kan ju bilda klubb.... Oxtarklubben.

Nu kan inte jag köpa sånna bara för det.
Töntstövelstämpel :hihi

Senetrec

Multiskilled !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Köp mina ! Nästan nya, använda ca tio gånger
Oxtar TCS Gore stl 42, 1500:-

Bifogat

• gore.jpg
    gore.jpg
    11.8 KB · Visningar: 69

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
De ser schyssta ut och håller absolut hög (säkerhets)klass, men titta också på Sidi Vertebra Race, de ligger i samma prisklass och jag är grymt nöjd med mina!
Annars är det mest smaksak vilka man väljer...

200+

Ny maskin
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
BMW F650GS Dakar 2001, Triumph Sprint Sport 900
Lägg till 200 spänn så får du dom med mer vitainslag med.. Det gjorde jag. Ser fräscht ut!! :tummenupp

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
Obs tänk på att dom är ganska smala över vaden,jag har problem med att få dragkedjan ända upp,man får ta i så det känns som den ska gå sönder när som helst,och som sagt dom knarrar så man blir tokig...hörde att nån möbelpolish skulle funka som smörjmedel....någon som vet :confused:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Har sådana, knirrar som satan när man går men vad gör det.. man har dem knappast som promenadskor :D
Det var de enda som passade mig dessutom (47:eek:r) kvaliteten känns riktigt bra. Inget att ha när det regnar som många påpekat...

/Felix

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Finns det nå bra pjukks i en billigare prisklass? Känns inte som jag har råd att lägga över 2k. helst närmare 1k, men då blire kanske inte riktigt bra grejer man får. Typ en regnstövel istället? hm... vill ju ha fötterna i behåll..

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
BlueNote skrev:
Finns det nå bra pjukks i en billigare prisklass? Känns inte som jag har råd att lägga över 2k. helst närmare 1k, men då blire kanske inte riktigt bra grejer man får. Typ en regnstövel istället? hm... vill ju ha fötterna i behåll..
Efter att jag lowsidat en gång och haft foten under hojen var jag jäkligt glad att jag hade vettiga skodon... Det tål att tänka på iaf..

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Felix skrev:
Efter att jag lowsidat en gång och haft foten under hojen var jag jäkligt glad att jag hade vettiga skodon... Det tål att tänka på iaf..

Jag skulle mer än gärna vilja ha ett par fina skor, men jag har inte råd med nånting.. Jag köper allt eftersom, jag bygger ut mc-utrustningen när jag får råd. Handskar får jag ganska snart, sen äre bara stövlar kvar.. det blir väl kanske till i mitten på sommarn när man fått ihop lite extra pengar!
Inge kul att köpa stövlar och inte kunna köra förrens sommarns slut om ens det!

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Jag kör med Sidi Vertebra Race, de är grymt sköna & ger bra skydd! Kraschade förra året & hade bra nytta av dem, blev ett par nya detta året! :tummenupp

De läcker inte in något vatten & skyddar bra, gnisslar gör det iofs men det kan man smörja bort! :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024