På 2 Hjul Gbg 2012

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Tjena! Hittade inget tråd om detta så jag gjorde en egen.
Besökte idag mässan i Gbg och kan bara konstatera att suget efter våren och mckörning är stort! Jag gillar verkligen att glida runt bland alla utställningar och provsitta den ena motorcykeln efter den andra. Problemet är inte att jag inte vet vilken jag vill ha, jag vill ju ha en av varje! :lol
Jag har skapat mig uppfattningar om hur många hojar skulle va att sitta på, och idag har insett att det verkligen inte är lätt att veta vilken mc som passar en lång typ som jag (196cm). Blev positivt överaskad av körställningen på tex s1000rr och Fireblade, det funkade faktiskt helt okej.
Största besvikelsen för min del va Aprilia Dorsoduro 1200, en mc som tilltalar mig och som ser stor och rymlig ut men som inte passade mig alls. Hur dom tänkte när dom formade tanken har jag svårt att förstå, passade defenitivt inte mina ben. Inte ens min korta kompis (191cm) satt bra :)
Blev också lite besviken på Suzuki som inte presenterade särskilt mycket alls. I övrigt skoj att se 1199 Panigale i verkligheten.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Fan ockå, lika bra att vara förberedd...

Nått särskilt du rekommenderar som sevärt?
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
beror väl lite på vad man gillar antar jag. Nya hojar i all ära men jag gillade dom "gamla" tävlingshojarna som fanns i den lilla delen längst in (närmast scandinavium).Lite sevärdheter som rc30 mm. Annars så fanns nya ZZR1400 för provsittning. Även den blev jag lite besviken på, k1300 e väldigt mycket skönare enligt mig.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Du menar Toymans garage, dit blir det garanterat ett besök.
Skall dit imorgon o klänga o kolla på allt. KUL!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kom in till mässan, möttes av en vakt som hade blicken "are you ready for this shit motherfuckers", lite som Slipknot säger i någon låt.

Så fort den biten var klar klev vi rakt in i kläder och annat tråkigt. Fort vidare. 1199. Ducati 1199. Såg den på långt håll, damn it vilken läcker hoj, men vad högt upp den stod, den ville dem inte att man provsitter, inte ens om man skrivit köpekontraktet. Kikar vidare, vilka detaljer på den hojen!
Vidare, RSV4, ZX10R.. Check.
Vem fan är det?! En kort äldre man med en elhoj. Kunde ha spenderat en hel helg och lyssnat på hans historier, hans historia. Vilken hjälte han är mr Linden, intressant att höra några ord om hans el-hoj. I samma veva står en till kort man. Fick äran att hälsa på mr Bergman, han kan bli lika stor som Linden.
Vidare, upp en våning. Fick skorna putsade. Köpte inget av han. Läder, renpäls, cowboy.. Längst bort, mest racing. Mr Nordgren själv! Lika intressant som Linden, och fick se en moto3 motor och chassi. Coolt.
Vidare, ner en våning. BIKE gänget stod där.. Små till växten dem också. Lite skitsnack med Matti, berättar sist jag klota/slog över. Använd foten, använd bakbromsen var hans tips. Fanns en kaxig Kawasaki old school där, fet.
Fetast i old school stil var samligen med old school sbk! Tror den tillhör en hjälte här på sh. Allt från dammsugare a la ZXR till 996R.
Lika planlöst som innan vandrar jag vidare. Den långe mannen lät som speakern på Anderstorp. Han berättade hur många sekunder han kommer kapa/varv med hjälp av Leon Haslam delar till fetingblanden. Läcker hoj, vilken sving, vilka bromsar, vilket paket!
Tar en titt på en show, cirkus "kommer inte ihåg". Fan vad jag gillade det!
Tillbaka till Ducati, känner mej som en man på Diavel.
Smög ut, en säljare såg mej, ett par handskar rikare.

Roger över
Roger ut
 

Bifogat

  • P1020873.jpg
    P1020873.jpg
    245.1 KB · Visningar: 326
  • P1020898.jpg
    P1020898.jpg
    240.6 KB · Visningar: 345
  • P1020911.jpg
    P1020911.jpg
    208.6 KB · Visningar: 312
  • P1020866.jpg
    P1020866.jpg
    225.8 KB · Visningar: 331
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Tjena! Hittade inget tråd om detta så jag gjorde en egen.
Besökte idag mässan i Gbg och kan bara konstatera att suget efter våren och mckörning är stort! Jag gillar verkligen att glida runt bland alla utställningar och provsitta den ena motorcykeln efter den andra. Problemet är inte att jag inte vet vilken jag vill ha, jag vill ju ha en av varje! :lol
Jag har skapat mig uppfattningar om hur många hojar skulle va att sitta på, och idag har insett att det verkligen inte är lätt att veta vilken mc som passar en lång typ som jag (196cm). Blev positivt överaskad av körställningen på tex s1000rr och Fireblade, det funkade faktiskt helt okej.
Största besvikelsen för min del va Aprilia Dorsoduro 1200, en mc som tilltalar mig och som ser stor och rymlig ut men som inte passade mig alls. Hur dom tänkte när dom formade tanken har jag svårt att förstå, passade defenitivt inte mina ben. Inte ens min korta kompis (191cm) satt bra :)
Blev också lite besviken på Suzuki som inte presenterade särskilt mycket alls. I övrigt skoj att se 1199 Panigale i verkligheten.

Prova en fz1. Den e stor
 

Ingfeldt

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2010
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 600 RR -03
Fanns där mycket "tråkigt"? Kläder alltså, är på jakt efter ett nytt ställ och hoppas på att det finns en del att prova? :)
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
jag ska dit på lördag och stå o dräggla en massa! nån som såg om där var bra pris på stövlar nån stanns? :D längtar!!!
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Fanns där mycket "tråkigt"? Kläder alltså, är på jakt efter ett nytt ställ och hoppas på att det finns en del att prova? :)

Det finns gott om det. Köpte ett noname för 1795 spänn! Nä det står inget coolt på det och det är troligtvis livsfarligt. Köpte handskar oxå. Gammal prislapp 1095 kr. Nytt pris 495. :snåller :)
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Glöm inte Mässfesten hos oss på WCX på lördag :) finns info i Göteborgs delen här på Sporthoj
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
I buren, innanför staketet, avspärrningen höll jag mig. 10 timmar mässa. Tiden gick med 300km+ fart. Och dagen var slut på nolltid. Träffade så många trevliga männislkor. Har inte själv hunnit med att gå runt och kika på den. Utan bara flyktigt förflyttat mig där i supersonicspeed.

Jag tycker att det finns bra med saker här. Är man intresserad utav personlig utrustning, så tror jag allt fixas här. Och klart de måste ju va bra mässpriser. På hojsidan jobbar ju importörerna på, det ser bra ut och mycke hojar finnes där. Om vi tycker det är dåligt med nyheter..... då är det ju inte deras fel. Det är världens mammon, världsläget som styr det utbudet. Gillar man inte typ, Kawas grön svarta, då spelar det ju ingen roll vad som finns i montern!

Man ska ju se det som en grym heldag, tagga ner lite och inte fara runt som en skållad 125a, kolla lite pers utrustning, pausa lite. Kika lite på några hojmärken, gå upp på övervåningen. Kolla lite show. Ett litet break till. Lite mer att kolla på hojtillbehör och mer hojar. Ta ett varv i klubbyn, brukar ju själv hålla till där, en annan sida, motsatsen till den proffesionella avdelningen. Snacka med SMC och se vad de gör för oss hojåkare. Lunch och en lättpilsner kanske. Gå tillbaka och kolla igen på något som tidigare kändes bra...... Ta lite broschyrer, har inte koll på det, kanske e det bara hänvisning till internet. NYA TIDER:::::::::::: Har du nu själv tagit det easy och lugnt e dagen slut. Du e slut och det känns gott för benen att komma i vågrätt position i sängbingen.

HAR DU KUTAT RUNT PÅ 2 TIMMAR GÖR DU NÅGOT FEL: Typ stoppat en karamell i munnen och svalt den med en gång :dummer. Hamnat i säng med snyggaste bruden och gått med en gång.

Gör om gör rätt, njut länge! Mvh Toyman.

Vill ni stanna till jämte mina gamla OLD SCHOOL SUPERBIKES, prata gärna med mig. Mvh Tony.... TOYMAN
 
Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Carlos Superducce var riktigt fin, hade jag gärna suttit på en stund. När jag väl var där passade jag på att testa stoner replikan av nolan. Har ju en äldre sådan hemma och en Xlite men något har hänt L var för stort och M för litet....suck undrar om huvet har bytt form. Kanske en AGV rossi replika äntligen passar ? :)

Annars tyckte jag mässan var grym. Bäst var självklart toymans sbks och Hondas gamla lineup med pärlor. Mest habegär väckte (från sett panigale och annat man inte kan/har råd med) KTMs 690enduro och SMC. tyvärr lite för tajt med tid för att kunna gå varv2 och bara strosa utan att titta så noga. Blev ingen handlat men farsgubben hann med att få både skor och glasögon putsade :)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Kul mässa, showen var helt klart ett lyft upplevelsemässigt!
Fyra timmar gick alldeles för fort så jag åker dit på lördag igen.

Såg Nordgrens monter men missade av någon anledning Toymans (om det inte var den med The Flying Shithouse från 1913?)

Eftersom jag har social fobi vågar jag mig sällan fram men jag kanske repar lite mod till helgen.
Frugan köpte en Dainesejacka till vad jag tycker bra pris, kläder och småprylar verkar det finnas gott om.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Kul med alla positiva vibbar här i tråden. Vid förra årets mässa var det en del negativt snack om att allt-var-dåligt-och-trist... (Kanske är 08-or grinigare än västkustbor? :))

Toyman tacklar fenomenet mässa helt rätt, tycker jag. En livsnjutare!

Skall själv dit i eftermiddag och kväll. Kolla hojar, provsitta, kolla nya handskar och byxor, ta en öl eller två, äta en räkmacka på Incontro. Bara njuta och fantisera om vår, plusgrader och barmark.
 
Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
tyckte det va grymt bra mässa i år, bästa hitills!

panigalen va ju najs såklart men fy fan.. 240000 som instegspris va inte att leka med.. zx10r eller rc8r är ju 100000:- billigare :p

själv kom jag till insikt att jag nog ska bil bmw s1000rr ägare inom kort.
mv agusta f3 va sjukt fin hoj med (och billig!) synd att dom inte har nån återförsäljare bara, hade nog blivit en väldigt populär hoj annars.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top