På 2 Hjul Gbg 2012

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
tyckte det va grymt bra mässa i år, bästa hitills!

panigalen va ju najs såklart men fy fan.. 240000 som instegspris va inte att leka med.. zx10r eller rc8r är ju 100000:- billigare :p

själv kom jag till insikt att jag nog ska bil bmw s1000rr ägare inom kort.
mv agusta f3 va sjukt fin hoj med (och billig!) synd att dom inte har nån återförsäljare bara, hade nog blivit en väldigt populär hoj annars.

240k är väl priset för en panigale S? Annars är det väldigt dyrt. (240k för en hoj känns dyrt oavsett. :))

Gillade att gå runt på mässan och kika. Alltid kul att provsitta och se hojarna "live"
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
240K va det billigaste alternativet på den prislistan jag kikade på? tänkte inte så mycke på hur mycke lull-lull som ingick då eftersom hälften är över min smärtgräns för MC ändå.

det fanns flera dyrare alternativ med.. 195hk/166kg kostar flis heltenkelt.. :p
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Kom in till mässan, möttes av en vakt som hade blicken "are you ready for this shit motherfuckers", lite som Slipknot säger i någon låt.

Så fort den biten var klar klev vi rakt in i kläder och annat tråkigt. Fort vidare. 1199. Ducati 1199. Såg den på långt håll, damn it vilken läcker hoj, men vad högt upp den stod, den ville dem inte att man provsitter, inte ens om man skrivit köpekontraktet. Kikar vidare, vilka detaljer på den hojen!
Vidare, RSV4, ZX10R.. Check.
Vem fan är det?! En kort äldre man med en elhoj. Kunde ha spenderat en hel helg och lyssnat på hans historier, hans historia. Vilken hjälte han är mr Linden, intressant att höra några ord om hans el-hoj. I samma veva står en till kort man. Fick äran att hälsa på mr Bergman, han kan bli lika stor som Linden.
Vidare, upp en våning. Fick skorna putsade. Köpte inget av han. Läder, renpäls, cowboy.. Längst bort, mest racing. Mr Nordgren själv! Lika intressant som Linden, och fick se en moto3 motor och chassi. Coolt.
Vidare, ner en våning. BIKE gänget stod där.. Små till växten dem också. Lite skitsnack med Matti, berättar sist jag klota/slog över. Använd foten, använd bakbromsen var hans tips. Fanns en kaxig Kawasaki old school där, fet.
Fetast i old school stil var samligen med old school sbk! Tror den tillhör en hjälte här på sh. Allt från dammsugare a la ZXR till 996R.
Lika planlöst som innan vandrar jag vidare. Den långe mannen lät som speakern på Anderstorp. Han berättade hur många sekunder han kommer kapa/varv med hjälp av Leon Haslam delar till fetingblanden. Läcker hoj, vilken sving, vilka bromsar, vilket paket!
Tar en titt på en show, cirkus "kommer inte ihåg". Fan vad jag gillade det!
Tillbaka till Ducati, känner mej som en man på Diavel.
Smög ut, en säljare såg mej, ett par handskar rikare.

Roger över
Roger ut

Nice summary, nu slipper man åka dit...i onödan! ;)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det ser ut att bli mässa imorgon för mig. Hade hellre gått idag, men lillasyster som ska följa med jobbar tyvärr idag, för det känns som det kan bli en hel del folk imorgon.

För övrigt så blir det här första mässan i Göteborg. Ska bli intressant att se om det är någon skillnad på Sveriges baksida mot för hur den är i hufvudstaden.
 

VFR1200

En röd sak
Gick med
4 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
VFR1200F
Är det någon med Arai-skalle, som kan testa Shoies nya Neotec i Duells monter och säga hur den sitter!
Har tyvärr inte möjlighet att åka ner till Göteborg nu.
Tack på förhand!
 
Last edited:

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ser verkligen fram emot att gå imorgon, och det kommer att bli en heldag, tillägnad allsköns pryttlar som kan tänkas fånga ens intresse på mässan, i lugn o maklig takt, utan stress :)
Kameran är laddad o lönen sitter som en smäck på kontot (vet inte om det är bra än) :)
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
HAR DU KUTAT RUNT PÅ 2 TIMMAR GÖR DU NÅGOT FEL: Typ stoppat en karamell i munnen och svalt den med en gång :dummer. Hamnat i säng med snyggaste bruden och gått med en gång.

Ha ha, den var bra :D

Jag som tyckte att jag var effektiv och hann med mässan på 3 timmar...
 

moltospazioso

Same shit different day
Gick med
14 Feb 2009
Ort
3:e våning
Hoj
Ducati SS 1000 DS
Panigale

Trevlig mässa massor med grejer
Angående ducati 1199 så kostar snikvarianten 189900:- utan abs och utan öhlins fjädring.
Läcker hoj.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Tyckte mässan var kanoners, missa inte Toymans garage.
Panigalen imponerade, rå, snygg o smutt.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
I buren, innanför staketet, avspärrningen höll jag mig. 10 timmar mässa. Tiden gick med 300km+ fart. Och dagen var slut på nolltid. Träffade så många trevliga männislkor. Har inte själv hunnit med att gå runt och kika på den. Utan bara flyktigt förflyttat mig där i supersonicspeed.

Jag tycker att det finns bra med saker här. Är man intresserad utav personlig utrustning, så tror jag allt fixas här. Och klart de måste ju va bra mässpriser. På hojsidan jobbar ju importörerna på, det ser bra ut och mycke hojar finnes där. Om vi tycker det är dåligt med nyheter..... då är det ju inte deras fel. Det är världens mammon, världsläget som styr det utbudet. Gillar man inte typ, Kawas grön svarta, då spelar det ju ingen roll vad som finns i montern!

Man ska ju se det som en grym heldag, tagga ner lite och inte fara runt som en skållad 125a, kolla lite pers utrustning, pausa lite. Kika lite på några hojmärken, gå upp på övervåningen. Kolla lite show. Ett litet break till. Lite mer att kolla på hojtillbehör och mer hojar. Ta ett varv i klubbyn, brukar ju själv hålla till där, en annan sida, motsatsen till den proffesionella avdelningen. Snacka med SMC och se vad de gör för oss hojåkare. Lunch och en lättpilsner kanske. Gå tillbaka och kolla igen på något som tidigare kändes bra...... Ta lite broschyrer, har inte koll på det, kanske e det bara hänvisning till internet. NYA TIDER:::::::::::: Har du nu själv tagit det easy och lugnt e dagen slut. Du e slut och det känns gott för benen att komma i vågrätt position i sängbingen.

HAR DU KUTAT RUNT PÅ 2 TIMMAR GÖR DU NÅGOT FEL: Typ stoppat en karamell i munnen och svalt den med en gång :dummer. Hamnat i säng med snyggaste bruden och gått med en gång.

Gör om gör rätt, njut länge! Mvh Toyman.

Vill ni stanna till jämte mina gamla OLD SCHOOL SUPERBIKES, prata gärna med mig. Mvh Tony.... TOYMAN

Kommer förbi i morgon (lördag) & säger Hej & kikar på din fina Superbike-samling! :)
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Är det någon med Arai-skalle, som kan testa Shoies nya Neotec i Duells monter och säga hur den sitter!
Har tyvärr inte möjlighet att åka ner till Göteborg nu.
Tack på förhand!


Vet inte om jag har någon Araiskalle? Men jag är sugen på Neotec, så provas ska det!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Att gå på hojmässa är kul!

Kan inte komma ihåg att jag missat någon sen -83, inte ens Bike-mässan i Frescatihallarna -87(?)!

RRRRR och jag lufsade runt och spanade av Checas räser, kollade NR 750:n hos honda classic och så fick vi prata med Toyman och se otroliga samling, enligt mig mässans höjdpunkt!

Och så har då Ducati släppt ER-6 Replikan: Panigale 1199! Äntligen hakar man på den nya, vassa trenden med stötdämparen sittandes helt åt helv--e offline på snedden, modigt!
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Vill ni stanna till jämte mina gamla OLD SCHOOL SUPERBIKES, prata gärna med mig. Mvh Tony.... TOYMAN

Var det dina hojar som var på rad intill någon vägg, med bl.a. VFR750R, CBX 1000, NSR400 mm ?

Grym samling i så fall. Visste inte att det var dina hojar. Har läst en del av dina inlägg här på sporthoj. Om jag vetat att det var du så hade det varit kul att hälsa och kanske snacka en liten stund. Kanske nästa gång.

Är en ganska stor mässa så det finns mycket att se på. Tycker det är värt ett besök om man inte har mer än ett par timmar till Göteborg.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Du tänker på raden gamla honda-hojar vid Hondas utställning? I så fall är svaret nej =)
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Toymans utställning var trevlig att beskåda!
Ducati 1199S är ren o skär porr - den alena är värd biljettpiset!
Ducati 848 Streetfighter gillade jag skarpt liksom Yamaha FZ8-N sp med 50th anniversary
lack och akra system - riktigt nice! R1'an i 50th anniversary tappning var inte dum heller...
Triumphs nya street o speed "triples" behöver jag vänja mig vid... tycker den gamle är snyggare so far...
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Var det dina hojar som var på rad intill någon vägg, med bl.a. VFR750R, CBX 1000, NSR400 mm ?

Grym samling i så fall. Visste inte att det var dina hojar. Har läst en del av dina inlägg här på sporthoj. Om jag vetat att det var du så hade det varit kul att hälsa och kanske snacka en liten stund. Kanske nästa gång.

Är en ganska stor mässa så det finns mycket att se på. Tycker det är värt ett besök om man inte har mer än ett par timmar till Göteborg.

Hej! I Hondas monter, gammelhojarna utmed väggen hör modellerna NS400R och VF1000R maskiner till min samling, goa hojar. Annars är det en monter med ett gäng homologiseringsmaskiner för Superbike 1988/2002 som ingår i min samling, missade du den delen utav mössan. Mvh Toyman
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Tjo, Panigalen va feeetliten å lite fulsnygg.. Det dära me att den e en er6 kopia, ja det slog mig tidigare oxå :p
Tycket annars det va lite futtigt me hojar. Var va husqvarna? ville se nuda jue.. Köpte en allround jacka från alpinestars för 1k(3200 rekpris) + alpinestars byxor(2250 rekpris) för 1k som jag tyckte va bra pris på i nilssons mc montern. hoppas man gjort ett klipp. iaf..

Duccen kändes sjukt liten för en literhoj men va la egentligen ungefär lika stor som rsv4 å firebladen fast då den stod på pedistalen så kändes den sjukt lägre iaf.
var där från kl 10-18 så jag hann se en del men måste säga att mässorna blir mindre å sämre(fjuttigare) för varje år, men men..
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Mitt fredagsmys!

Ifrån min blogg!

Lördag 28 januari 2012. 3436

Fredagen på mässan flöt på i rasande tempo. Periodvis jättemycket folk som fastnade runt montern. Som brukligt är frågar ej folk så mycket, man ser när det är sällskap att det tisslas inbördes, det förklaras för kompisen.... osv. R7an blir för jättemånga en R1a. OW01an blir en FZR1000. Suzukin "RR" blir den vanliga Succan. Aprilian Mille vanlig, Mille "R" och Mille "SP".... inte lätt se skillnaden.

För att inte prata om Duccarna, men måste säga att Ducatiisterna verkar bra insatta i Ducatis otroligt snåriga modellflora. De e som ett pussel, klurigt att få alla bitar på plats. Sol, värme, vin, kvinnor osv vidare med lite manjana. Kan tänka mig styrelserummet när Ducce 996R maskinen upplaga sålt slut i ett nafs, 500 dyringar bort. Vi gör ett gäng hojar till, hur många..... ? serie2, version 2... vad är det. Jo en riktig grymm hoj, 996R men egentligen finns den ju inte. De första 500 såldes ju som limited Edition, att då sedan sälja ett gäng till, vad kalla? Men om jag förstått rätt så gör alla detta. Så mycket betyder Limited Edition..... eller?

RC45an är endast gjord i 250 exemplar sade någon! Och den brummar jag runt med i ur och skur, inte så farligt. Men det är inte så många ex. Men jag tror Honda som er en MC-gigant behövde göra minst 1500 exemplar! SP1/SP2 är det en dussinhoj? Hur många tillverkades? En herre som kom fram och pratade visade bilder på sina 3, tre SP1or och en till i låda, de ni!

Man får höra många goa historier, och det framgår att det finns många spännande garage i vårt avlånga land! Va gött! Behöver då ej känna att något e fel i gammal mans huvud. Tvärtom!

R7 är en R1, ska jag bli pissed, sikket påstående? Toyman
 

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Den är en läckerbit! Liksom Carlos Superducce. Men hade gärna sett den i marknivå! Mvh Toyman

Härliga hojar du har Toyman! Tur att det finns någon som du som håller de gamla skönheterna i trim.
Angående Carlos Superducce, var det hans hoj så är jag hans farfar:) Titta närmare så ser du att det är någons Ducati som fått på sig en Althea kostym med en 7:a på. I stort sett allt är standard på hojen...

För övrigt var det en kanonmässa med mycket att titta på och många att snacka med, precis som det ska va.
Skulle önska att vi Svenskar var lite bättre på att promota. Lite mer spex och samla ihop Pro Superbike gänget och gör reklam för serien och hojarna. Det skulle många uppskatta.
I Aprilias monter kan du tävla mot *Svensken* och vinna en av hans Teamtröjor - mer sånt!

Min största behållning var Fivers endurance Honda, vilket bygge! Tack för visningen!
Inte att förglömma är ju Peter Lindén och den annorlunda balanseringsmaskinen, och framför allt hur du säljer in grejorna Peter. Underbart!

Ha de gött!

Glömde ju Nordgren Racing som byggt Sveriges första Moto3 och som ska köras av MZ racing Team och Jonas Folger. Hade varit bra med en större skylt och lite mer skryt. Missa inte den..
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top