På 2 Hjul Gbg 2012

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Svensken stod i Aprilias monter, fast du kanske hade velat sett att hela teamet var där.

Jag drog ner pga Toymans samling. Lite också för Panigalen och F3 Oro'n
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Mest habegär på mässan:

Yamaha R6 (sjukt att en design från 2006 står sig så bra)
Aprilia RSV4 (kändes väldigt liten och smidig)
Ducati 1199 (snyggast, men synd att det är en twin)
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
För mig var det mest italienskt som drog. Hypermotard 1100, Monster1100 svårt val hmmm. Panigale var ju såååå läcker men förmodligen för dyr att försäkra för att det skall vara värt det. Aprilia tuono blev intressant med den nya försäkringen via svedea :)

Fanns mycket fint att titta på. Hade också en trevlig pratstund med ERF-teamet Fiver som visade upp sin kittade fiverblade, den var fullsmetad med godis, dyrt godis :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Shoei Neotec review

Såja, då har min Arai-skalle testat Shoei Neotec i Duells monter. Designen är fin, och endast en liten skugga längs sidan avslöjar att det är nåt skumt med denna hjälmen. Inredningen är jätteskön, nästan i Arai klass, betydligt bättre än i Qwest eller andra Shoeisar. Samma eller lite bättre än Multitec som jag testade för några dagar sen, men det e svårt att vara säker eftersom man inte testar båda samtidigt. Den gick att dra på utan att ta av glasögonen! Glasögonkanalerna är också perfekta, precis som på min Arai Chaser. Jag behövde inte ens rätta till brillorna! Bara det är anledning nog att köpa den. Den ger lite mer motstånd än Multitec när man drar i hakbanden åt sidan, och gnisslar mindre eller inget.
Jag har storlek L i Arai Condor, och en Arai Vector (Chaser) 61-62 som känns lite för stor i hög fart då den fylls med luft och börjar glappa. Neotec i L känns större än en Condor i L (som på mig sitter perfekt tajt. Neotec L är lite rymligare alltså, nästan lika rymlig som min Arai som e en storlek för stor. Svårt att säga utan att köra med den.
Neotec har ett hakskydd som kommer antagliten ta bort en del av vindbruset, inbyggt solvisir som inte är skrangligt och funkar med glasögon utan problem, och Pinlock på det klara visiret. Vet inte hur det är att köra med foggy mask, men det kan ju funka.
En ganska viktig detalj var att sikten fram blir dålig om man har en mer framåtlutad ställning. På min hoj blir det nog inga problem dock. hjälmskalet går ganska långt nerför pannan och tar bort en bit av synfältet, men det känns som supersport-folket ändå inte väljer flip-up hjälmar eftersom de e livsfarliga.
Jaa, vad fan ska man säga, den e bra nog för att jag ska beställa den, så när jag trycker på "skicka" här, så ska jag sätta igång och leta efter nåt ställe där jag kan beställa den.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
För mig var det mest italienskt som drog. Hypermotard 1100, Monster1100 svårt val hmmm. Panigale var ju såååå läcker men förmodligen för dyr att försäkra för att det skall vara värt det. Aprilia tuono blev intressant med den nya försäkringen via svedea :)

Fanns mycket fint att titta på. Hade också en trevlig pratstund med ERF-teamet Fiver som visade upp sin kittade fiverblade, den var fullsmetad med godis, dyrt godis :)

Tuono V4 var fin, men lite för ihopkrampad för mig. Kände att jag inte riktigt fick plats med låren innanför tankvecket
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Tuono V4 var fin, men lite för ihopkrampad för mig. Kände att jag inte riktigt fick plats med låren innanför tankvecket

Jag tyckte jag satt kanon på den, stor skillnad mot rsv4:an som var för liten och med för snäv benvinkel. Känns som pinnarna satt mycket högre på den. Jag är 189 med långa ben så många sportcyklar blir rätt så jobbiga att sitta på vid vanligt gatåka.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Mässa o möten

Lördagen spenderade jag på Mässan. Många trevliga möten blev det, några blir med all säkerhet på återseende.

Adam Nestor, filar han kanske på nästa vinnare?
Trevlig prick som visade sig bo i närheten, så framåt vårkanten hoppas jag på ett besök i hans garage.

LW9E0099.jpg LW9E0105.jpg LW9E0198.jpg

Ett annat mycket trevligt stop var vid Toymans monter. En riktigt vacker samling han skapat sig.
Hmm, kan tänkas, tyckte han jag var en hedning, då jag har noll koll på de här specialcyklarna han innehar ...

LW9E0084.jpg LW9E0118.jpg

Några favoriter hittades naturligtvis bland fordonen också. Då mässan naturligtvis kretsar kring nya skapelser, så föll dock mina val på betydligt äldre madamer :)

LW9E0108.jpg LW9E0252.jpgLW9E0263.jpg
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
"Tuono V4 var fin, men lite för ihopkrampad för mig. Kände att jag inte riktigt fick plats med låren innanför tankvecket"


Jaså? Märkligt jag satt faktiskt helt okej på den. Du provade inte Dorsoduron då?
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Paningalen och showen var bäst. Toyman samling imponerande, och att han tog sig tid att prata med alla inkl. oss. Trevligt Tony! Hittade Fivers hojar, men såg aldrig Humlan så jag kunde inte få kortet signerat.
I övrigt så fick man bara längtan till säsongen, det var riktigt kallt ute.
 

Eastflower

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sverige
Hoj
Aprilia rs 125 06
Trots ett dåligt knä lyckades ja besöka mässan under söndagen :)

Två av mina favoriter:

moto guzzi.jpgmv agusta.jpg
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top