På 2 Hjul Gbg 2012

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
"Tuono V4 var fin, men lite för ihopkrampad för mig. Kände att jag inte riktigt fick plats med låren innanför tankvecket"


Jaså? Märkligt jag satt faktiskt helt okej på den. Du provade inte Dorsoduron då?
jo det gjorde jag, och satt ganska bra på den. Märkligt hur en 1200cc kan kännas så smal och smärt. Tuono V4 hade de där skarpa kanterna på tanken och mina lår fick preciis plats. försökte flytta fram och tillbaka på den men känslan var att den var lite för liten för mig. Synd, jag funderade faktiskt på att det kunde vara min nästa hoj. Får väl ta å köpa en ZZR1400 som e rymlig nog
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Då har jag också varit på mässan(lördag) ! Var där vid nio så man fick några timmar utan trängsel. Allt var bra men jag saknade också Husqvarna Nuda... showen såg jag inte men det var visst samma som förra året typ. Hade en riktig kamera med mig så några bilder kan läggas upp vid intresse!
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Var där i Lördags och tyckte mässan var bra överlag. Förköp var ju riktigt skönt om man anlände vid 11 tiden! Tyckte nog att Ducatis och KTMs montrar var bäst. Nya 1199an och Hypern dom hade i montern var ju så läckra att man inte kan sluta glo! KTM gav mig en hel påse med broschyrer, klistermärken och vattenflaskor. Men de var jag värd, jag äger ju två stycken :) Gött att kunna prova så många olika hjälmar på samma ställe. Fick köpt mig ett par handskar också. Mässan får bra betyg av mig. Den levde upp till förväntningarna men utan att överraska.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Själv blev jag lite besviken. Inte för alla hojjar som fans där, det va en upplevelse! Det blev mycket provsittande:) dock hade kag en sak i huvet! Jag skulle ha en bagster tank skydd samt väska. Men det fick jag inte köpa! Han tvär vägra. Fick vesitkort o han bad mig ringa på måndag o beställa.. Hmmm ajja nästa stop blen honda mc center i gbg innan vi drog vidare hem:)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
3 dagar mässa med Apriliaklubben! Hann med ett och annat varv =)

Bäst: Stämningen
Sämst: Köerna in
Snyggaste hoj; MV Agusta F3 Oro
Fulaste hoj: Victory, alla kategorier.
Montern jag återbesökte flest gånger: Toymans! Tack för allt vackert du bjöd på!
Saknade: Husqvarna Nuda
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..
Glömde ju Nordgren Racing som byggt Sveriges första Moto3 och som ska köras av MZ racing Team och Jonas Folger. Hade varit bra med en större skylt och lite mer skryt. Missa inte den..

Vi är inte så skrytsamma. :)

Men fick prata med massa intresserade på mässan och berätta om hojen och hur allt låg till. Så det var kul att få träffa så många intresserade! :tummenupp

Den Moto3 Hondan kom direkt från HRC´s första riktiga produktion av NSF250R i lådor på tisdagen. Så fick bli att sätta ihop den på plats på mässan i montern. För att hinna få hit den till mässan så fick vi ta en 2-dagars flygfrakt för 28.000 SEK. :näsblod

Innan denna hojen så hade det kommit 1 utställningshoj till Spanien och 5st till olika VM-team här i Europa av förproduktionen för att testas ut. Sen tog TSR över sin test-hoj som dom haft i Japanska GP3 Mästerskapet när Kenta Fujii sen skulle testa i Spanien i höstas och den är kvar hos CIP-Moto i Spanien. Så våran hoj var den 7:de hojen som kommit till Europa när mässan hölls. Vill man ha e sån hä och beställer en av Honda Sverige innan 20 april så har man en leverans till september. Efter april måste man beställa innan september för att få en till nästa år i mars.

Nästa vecka beräknas väll dom övriga Moto3 Honda hojarna komma hit av första produktionen. Eftersom den var förbokad och slutsåld stod MZ teamet utan någgra hojar. Stiggy och Martin Wimmer, som är teamchef för MZ, ringde och frågade snällt om vi kunde sälja vår och ta en från nästa produktion som ska göras i februari. På så sätt kunde hela MZ teamet åka ner och testa på Jerez 8-10 februari och det testet efter det. Annars var det risk att om bara Lundh hade haft sin Moto2 att köra på och inte Jonas Folger någon Moto3 så hade dom nog inte tyckt det vara lönt att åka så långt iväg för bara en förare. Så klart att vi ville hjälpa både Wimmer och Lundh! :)

Detta blir första hojen som Nordgren Racing sålt till ett GP-team. Innan dess hade vi bara sålt hoj till Supersport VM. Känns lite baklänges att vi säljer. Har säkert köpt över 10 hojar innan från VM. Det känns mera rätt. Men rätt coolt åt andra hållet med. :)

Iom att vi hjälpt MZ så hoppas vi på bra hjälp och support med set-up och delar sen till våran nästa hoj som vi själv hoppas få köra i SM och på andra roliga event. Kanske ett wildcard om allt går bra. Nu fick MZ bl.a låna grejjer av oss som växellådor. Vi har upp till 8 olika utväxlingar att välja på per växel. Men i GP får dom av någon konstig anledning begränsning på max 2 för hela säsongen.Så det är nu innan första racet dom måste testa ut bl.a vilka dom ska ha. Hade dom inte kunnat lånat dreven av oss hade dom fått köpa en massa drev för att testa och sen inte få använda dom som dom inte valt ut som blev över!? :död Knäpp regel! Men nu hoppas vi MZ hittar bäst utväxling!

En hoj i byggsats på onsdagen. Som tur var så var motorn ihopsatt. Manualen som följde med hojen var på Japanska med massa roliga tecken som var obegripliga. :3freak
421235_10150763397963009_682003008_12317833_738154840_n.jpg


Hojen var helt färdig på fredagen. Många som ville prata och kolla gjorde att man inte hann med att skruva så snabbt + att man inte fick vara kvar särskilt länge som utstälare heller efter stängningsdags.
421866_10150557622448670_623463669_8527652_1993235445_n.jpg


Vi hoppas få sätta regerande Scandinavian Open Mästaren bakom styret på en Moto3 för att se vad den går för. Han jobbar för fullt för att säkra sin ekonomi för att köra den och bli den förste Dansk att köra med Moto3 och förhoppningsvist få köra ett race i Moto3-VM om det går bra. Om någon känner till något bra förslag på hur man hittar några fler sponsorer så tveka inte att höra av er till honnom! (Han behöver fler!!) :)
404312_10150557499243670_623463669_8527376_554326666_n.jpg


Martin Wimmer skulle kommet och hämtat den på mässan. Men han hade precis varit och startat upp en ny MZ-fabrik i Vietnam och var för trött. Så den hämtades istället av en mekaniker som direkt klockan slog 17:00 och mässan var slut tog den ut till en skåpbil och körde ner till MZ-fabriken i Tyskland för att göra iordning den till första testet.
 
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Kom rakt in på mässan från Miami så jag var lite mosig i huvet. Men kul att kolla hojar. Har blivit lite luttrad och inte så lättimponerad märker jag efter alla år, men några saker fick det att suga till duktigt i hjärtat. Dessa var 1199-duccen som bara ser för brutal ut, samt MV Agusta F3 (speciellt serie Oro). Galet snygg båge! Fivers Fiverblade är också cool - lycka till i år grabbar.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Ska jag knö in lite bilder här,? Superbikes 1988 till 2002. Toymans Superbikegarage!

IMG_7240 (800x600).jpgIMG_7241 (800x600).jpgIMG_7239 (800x600).jpgIMG_7242 (800x600).jpgIMG_7243 (800x600).jpgIMG_7246 (800x600).jpg
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top