På 2 hjul's mässan 2008

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Två dagar? Då kan man inte vara intresserad enbart av sporthojar.


Haha, nä knappt bara hojar heller, utan typ mässinredningar osv också..

Jag har också svårt att tillbringa över en timme på hojmässan i Sthlm. Sms Lördag morgon 06:30 ang upplockning mot Göteborg besvarades med avstängd signal:)
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Själv spenderade jag dagen med att prova hjälmar så öronen höll på att trilla av. Nu vet jag vilka modeller som passar och hur jäkla dyrt det blir. :(

Att man får en massa "ha begär" när man springer runt i montrarna får man tåla, synd bara att det var så trångt men det visar ju att intresset är stort :)
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag är besviken på mässorna i Sverige! Tråkiga! Som Sandstream säger så kommer jag nog inte att åka några längre sträckor för den mässan igen.
Jag skulle däremot lugnt åka till UK eller Irland för att se deras mässor!

Mässan i fredags var :tummenner
Tur att man åkte med ett roligt gäng iaf :hej Bunkers MC :hej
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag är besviken på mässorna i Sverige! Tråkiga! Som Sandstream säger så kommer jag nog inte att åka några längre sträckor för den mässan igen.
Jag skulle däremot lugnt åka till UK eller Irland för att se deras mässor!

Mässan i fredags var :tummenner
Tur att man åkte med ett roligt gäng iaf :hej Bunkers MC :hej

Man har inte roligare än man gör sig vettu. :pannkyss Jag var också där i fredags och tyckte det var helt ok, stannade mycket längre än jag tänkt mig. Hade ett långt samtal med en KTM-snubbe som lite kryptiskt meddelade att "det kommer fler landsvägshojar". :yoparty
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Ja, efter en timme hade man faktiskt sett det man ville se. Vi hade planerat att vara där cirka 3 timmar, men det blev bara 2.

Någon annan som åkte "hojsimulatorn"? :D Det var lite kul faktiskt.
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Ja va fan.. såg ni inte mattan i lelles monter... hel grym asså:D

Nej e vi e väl inte enbart intreserade av sporthojs, men de spelar väl heller ingen roll.. e man på mässa kan man väl ändå kolla på allt..

o så ska de diskuteras utseende o funktioner o suckas över dårar som tränger sig i mellan när man vill få en liten översikt på nån hoj osv osv..

Hänger ni med.. :tuttar
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad tyckte ni om mässan då? Något som var extra intressant?
Jag jobbade så jag kollade inte runt så mycket. Det tar inte lång tid där förrän jag är mätt på hojjar.

Det dracks mer än vanligt på den här mässan. Kl 10.20 på lördagsförmiddagen stötte jag på ett gäng grabbar på herrtoan som var i full färd med att tömma en 1-liters flaska med jägermeister. Hör alkohol och mässa ihop? Jag undrar, för det är så många som luktar sprit.

Är det inte roligare att göra mässan först och kröka sen?
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nyss hemkommen från skiten. Åkte endast upp för att titta på 1098Ren och kolla nya Bianchiräcers. Ducatin fick jag se och den ska jag ha men Bianchi ställde visst inte ut i år där. Hmpf...
Var mest pack till folk som var där så jag drog efter nån timme. Alldeles för varm som vanligt :hihi

:( Det hade ju varit skoj att träffa dig ju!
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Har ju glömt att kommentera Andreas underbara stuntande, första gången ja såg i verkligheten o de e verkligen imponerande...

Då bör du nog se grabbarna på ett underlag värt namnet.
Blank betong med lite trackbite är nog inget idealiskt underlag.

Såg uppvisningen på fredagen 14:00.

Besviken
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Vad tyckte ni om mässan då? Något som var extra intressant?
Jag jobbade så jag kollade inte runt så mycket. Det tar inte lång tid där förrän jag är mätt på hojjar.

Det dracks mer än vanligt på den här mässan. Kl 10.20 på lördagsförmiddagen stötte jag på ett gäng grabbar på herrtoan som var i full färd med att tömma en 1-liters flaska med jägermeister. Hör alkohol och mässa ihop? Jag undrar, för det är så många som luktar sprit.

Är det inte roligare att göra mässan först och kröka sen?


Var det du som stod i och snackade om 101 dagars resan eller?

Man gör väll vad man känner för, att kombinera motorcyklar med lite pilsner är väll aldrig fel.

För många inkl mig kan man ju se detta som en liten semester och då hör ju naturligtvis ölet dit:D

Jag var i götet hela helgen men var bara på mässan under lördagen. Var skönt att kunna gå upp på hotelrummet och vila. Blev ca 6 timmar på mässan för min del.
 

MaZk

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2003
Ort
Solberga
Hoj
FZ6S
Jag tycker att arrangemanget i Göteborg är helt kasst. Dom kan inte hantera så många besökare. Långa köer in på mässan, få kassor och dom som finns har ologisk placering. Lite personal vid mat ställena.

Utbudet i Gbg var däremot mycket bra.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top