Tyst sågning:
Linda ett tiotal varv med pentylstubin runt trädet. Kleta dit en tändhatt så kommer du snart se ett träd som seglar iväl likt Apollo 11 mot skyn.
Ha ha! Fan vad kul.Vid sjön Skaclöten i Täby i området Löttinge-/Gribbylund så har polisen någon gång tvingats rycka ut då polacker, balter eller andra ej svenskspråkiga sågat ner träd på uppdrag av kringboende. Böterna är löjliga om det blir några och villaägare betalade tydligen tillräckligt bra.
Så, hitta första bästa Malmvägenslyngel och ge honom 500 spänn och de kommer utplåna hela skogen.
Hade aldrig hört talas om round up. Riktigt bra idé! Och jag gillar touchen att limma tillbaks den borttagna barkbiten.skär bort barken, borra ner ett hål som du fyller med round up, limma tillbaka barkbiten (om du vill vara lite hemligt stelth-aktig)trädet är dött på ett par dagar.
Eller så tar du ett spel och drar av skiten mot ett annat träd och skyller på vinden.
Verkar nedanstående för seriösa. Hur troligt är det egentligen att någon skulle gå med på detta?
http://www.blocket.se/vi/16205172.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/16294863.htm?ca=11_s
Men jag VILL ju inte ha någon som är seriös. Jag vill ha någon som gör jobbet utan att vara frågvis. Fram med motorsågen bara!För billigt för att vara seriösa... :/
Kostar ett par tusen att fälla träd på riktigt... Hehe...
Men jag VILL ju inte ha någon som är seriös. Jag vill ha någon som gör jobbet utan att vara frågvis. Fram med motorsågen bara!
Om det låter mycket är det väl knappast det mest diskreta?Det mest diskreta och - om det görs rätt - inte heller går att bevisa, är ringbarkning. MEN utfört så att barken sitter kvar (!). Man knackar helt enkelt med ett trubbigt och tungt föremål (yx-skalle, slägga el.dyl.) runt stammen i ett brett fält. Barken släpper från stammen, men sitter kvar och trädet kommer att torka ut. Man får ha något mellanlägg också så att ytan på barken inte får några märken. Det enda är att sådana tilltag hörs ganska lång väg.
Nu knyckte ju du mitt förslag.Linda ett tiotal varv med pentylstubin runt trädet. Kleta dit en tändhatt så kommer du snart se ett träd som seglar iväl likt Apollo 11 mot skyn.
Klockrent!Känns som att en grov träborr och bra upplandningsbar borrmaskin med tillhörande Round-up eller diesel är rätt modell.
Borra en 3-4 hål, fyll i med diesel och plugga. Vänta någon vecka till trädet är dött.. Gå tillbaka och sug ur dieseln, rapportera "farliga" träd till styrelsen och vänta på vrålet "TIMBEEEEEEERRRRR"...
Körde grov borr och diesel upp i stugan för några 10-tals år sedan och det funkade skitbra.
Låter som Emil i Lönneberga. Men visst har du rätt. Och gillar man lite spänning så är ju detta rätt metod.Gör man det vid två eller tre på natten så är det ingen som hinner vakna och fånga en om det bara gäller två träd.
Linda ett tiotal varv med pentylstubin runt trädet. Kleta dit en tändhatt så kommer du snart se ett träd som seglar iväl likt Apollo 11 mot skyn.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|