På hemligt uppdrag i skogen

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
När jag läste trådrubriken tänkte jag dIreCKt att det handlade om att NT skulle ut och "lägga kabel". :rolleyes:

Först månade du om mitt rektum och nu om produkten av Nytekniks matsmältning.
Det är något djupt oroande med dig. Men ändå inte. ;)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag bider min tid. :)

Och har insett att jag behöver väsentligt längre borr (se bild) för att nå tillräckligt långt in i stammarna. Har också funderat över om årstiden är fel. Är träden tillräckligt aktiva för att dra i sig giftet och dö såhär års, eller är det bättre på våren?

Bifogat

• borr.jpg
    borr.jpg
    48.3 KB · Visningar: 103

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Om du borrar nu när lövträden ändå tappar sina blad så kommer grannarna inte fatta att det var du. Glöm inte att fota/filma det för oss. :)

BMWM3

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Honda 900F2 1981 - Husaberg 450 2011 -KTM superduke 2007
mycket snack och liten verkstad ...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Folk gör vad som helst för stålar. Det måste gå att hitta nån mindre noggräknad som du kan dega en tusing(för det är det garanterat värt)???
:gnissla
Jag håller med till 100%. Men var hittar jag denne någon? Alla på Blocket "har förstås F-skattsedel" och är "utbildade". Jag vill ha en handlingskraftig polack med en mycket stor motorsåg.

:va

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Jag håller med till 100%. Men var hittar jag denne någon? Alla på Blocket "har förstås F-skattsedel" och är "utbildade". Jag vill ha en handlingskraftig polack med en mycket stor motorsåg.

Du är så full av skitsnack NT! :fakta
Aldrig någonsin skulle du våga sätta den här planen i verket på varken det ena eller andra sättet - du skulle vara så rädd att du skulle bajsa på dig!

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR

Motorsåg är ghey :fakta

[YOUTUBE-ID]z-o0LBw9eo4[/YOUTUBE-ID]

Dark_Messenger

Guest

Fel, du nöjer dig med vem som helst som är beredd att få trädet/n att försvinna för en rimlig summa pengar. Håll utkik efter annonser som verkar "lovande". Typ sådana man ser på anslagstavlor och i tidningar...

"Två unga killar från Polen söker arbete. Vi är händiga och billiga med kunskaper inom bygg- och rivningsbranschen. Kan Svenska och är flitiga....yadayadayada..."

Dessa små guldklimpar bör gå att "övertala" till det mesta. :yoparty

Nu vill vi se agerande!!

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
SKaffa fram ett sådant nummer till nån fixare , kan även vara pensionären "Stures trädnedtagning".

Ring upp och presentera dig som fastighetsskötare i området.
Sen anlitar du en polare som fastighetsskötare med me arbetskläder som kommer anvisar jobbet åt fixarsture.

De e inte så bra om det skiter sig o han kan peka ut dig..

Han anvisar arbetet till fixarsture trovärdigt,snabbt och diskret "Fäll dom snabbt bara åt ett bra håll , låt dom ligga kvar för ordföranden kommer o hämtar dom till helgen - han skulle göra ved till sommarhuset av dom"

Det kan bli en jävla soppa om ordföranden stormar ner o klubbar ned fixarsture,trädena är fällda o sture säger att ordföranden skulle ju ha ved,snuten kommer,smockorna hänger i luften osv - bunkra upp me bärs o kikare dagen D

Bättre o lägga ut sådant här på entreprenad , kan inte vara dyrt.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
SKaffa fram ett sådant nummer till nån fixare , kan även vara pensionären "Stures trädnedtagning".

Ring upp och presentera dig som fastighetsskötare i området.
Sen anlitar du en polare som fastighetsskötare med me arbetskläder som kommer anvisar jobbet åt fixarsture.

De e inte så bra om det skiter sig o han kan peka ut dig..

Han anvisar arbetet till fixarsture trovärdigt,snabbt och diskret "Fäll dom snabbt bara åt ett bra håll , låt dom ligga kvar för ordföranden kommer o hämtar dom till helgen - han skulle göra ved till sommarhuset av dom"

Det kan bli en jävla soppa om ordföranden stormar ner o klubbar ned fixarsture,trädena är fällda o sture säger att ordföranden skulle ju ha ved,snuten kommer,smockorna hänger i luften osv - bunkra upp me bärs o kikare dagen D

Bättre o lägga ut sådant här på entreprenad , kan inte vara dyrt.
Får kramp-skratt-värkar i magen. :rofl

Jag har inga problem att se ovanstående framför mig. Och ditt upplägg är förstås klockrent. Faktum är att jag just pratade med en person som jag hittade på nätet och det lät mycket lovande:

Fixar-Dragan: "Det kan jag hjälpa med. Har du motorsåg?"
Jag: "...njaaa...det kan jag eventuellt ombesörja...jo, det kan jag ordna."
Fixar-Dragan: "Bra. Vad vill du göra med själva träden? Ska de köras bort eller?"
Jag: "...(måste anstränga mig för att inte bryta ut i skratt när jag för första gången för mitt inre ser efterverkningarna på platsen: värre än efter Gudrun)...nej...de kan ligga kvar...det behöver du inte tänka på."
Fixar-Dragan: "Ok. Bra!"

Vi kom överens om att höras vid en tidpunkt som passade honom bättre.

:Rockbanan

Nu undrar jag om det går att hitta en mycket billig begagnad motorsåg som är tillräckligt bra för att fälla några träd med. Kanske kan man tänka sig att sågen blir en bonus för Fixar-Dragan om han jobbar extra snabbt och effektivt?

Bifogat

• 133611120.jpg
    133611120.jpg
    24 KB · Visningar: 85

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nu undrar jag om det går att hitta en mycket billig begagnad motorsåg som är tillräckligt bra för att fälla några träd med.
Bättre att köpa en ny men billig? Mer lockande incitament också. Någon som kan något om motorsågar: är denna tillräcklig för att fälla 3-5 träd med diameter 30-40 cm? Hur länge räcker bensinen? Dragan ska ju inte (hinner inte!) fylla på.

"En smidig hobbysåg med automatisk kedjesmörjning. Effekt 1,2 kW/1,6 hk. Cyl. volym 37,2 cm³. Svärd 35 cm (14"). Kedja 3/8" hobby, 53 länkar. Vikt 4,2 kg."

www.clasohlson.se

Bifogat

• 309680A_X_2007-07-05_152050_620.jpg
    309680A_X_2007-07-05_152050_620.jpg
    29.6 KB · Visningar: 70

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Rusta har en med mer effekt och längre svärd som dessutom är ett par hundra billigare. Den borde öka möjligheterna att hinna klart innan någon hinner reagera.

Bensindriven kedjesåg 2,5 hk med steglöst tändningssystem. Tvåtaktsmotor på 45cc, bränsletanken rymmer 0,55 liter. Oljetanken rymmer 0,26 liter. Vikt 4,8 kg.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Rusta har en med mer effekt och längre svärd som dessutom är ett par hundra billigare. Den borde öka möjligheterna att hinna klart innan någon hinner reagera.

Bensindriven kedjesåg 2,5 hk med steglöst tändningssystem. Tvåtaktsmotor på 45cc, bränsletanken rymmer 0,55 liter. Oljetanken rymmer 0,26 liter. Vikt 4,8 kg.
Låter bra! Men jag hittar den inte bland menyerna och en sökning på Motorsåg ger beskedet:

"Din sökning gav inga träffar."

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...