På hoj i Fjordnorge

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Hej!
Jag har inget direkt svar på din fråga, men jag tror att det finns publicerat just sådana kart- och guideböcker för MC, dessutom i ett format som passar bra in i fickan på tankväskan. Tex http://www.resebokhandeln.com/norge-karta-vagkarta-motorcyklister-p-1851.html

Min erfarenhet från de kanske 300 norgemilen förra sommaren är att det är fan lika storslaget överallt, och då var jag ändå inte på något av de ställena du listar upp, så att köra "fel" ur upplevelsesynvinkel är inte helt lätt...:) Lycka till!

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Da Buzz
Tja,

Sorry att jag bumpar upp en såpass gammal tråd som denna. Har lite frågor om en Norge resa.

-Är det någon som har en färdig ritad karta över vägarna man ska åka? Kan börja från Årjäng sen vill vi se Trollstigen,Geirangerfjorden, Bolten, Trolltunga, Atlanterhavsveien. Det är väl vad man vill se sen tips på bra avstickare imellan dessa orter. Vi har tänkt oss en 7-10 dagar lång semester.

-Hur är det med bensin mackar på dessa turist sträckor? Långt avstånd mellan dem?

Men det jag mest är ute är en karta som man kan följa för den som aldrig varit där och vill få ut det mesta utav resan.

Tack i förhand
mvh

Mackarna är relativt nära varann efter turiststråken.

- Trollstigen och Geirangerfjorden hittar du i närheten av Geiranger
- Atlanthavsvägen hittar du strax söder om Kristiansund
- Bolten hittar du norr om Stavanger, innan nedstigningen till byn Lysebotn och kräver då en vandring
- Trolltungan hittar du nånstans nordost om Odda och kräver väl en hel dags vandring sägs det.

Knappra in på googlekartan dessa orter, så kanske du sen tycker att detta var lite väl häftigt att hinna med?
Bestäm dig istället för ett område/ställe att besöka......och spara resten.....så har du en orsak att åka tillbaka :)

hwille

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Hoj
Honda CB750 -79
Tack båda för svaren! Blir och åka runt geiranger o spara lite till senare besök också!;)

Hade

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...