På hoj Miami-LA sommaren 2010

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Jaha, då är det väl lika bra att lägga in ett förslag till hela resan. Jag har försökt hålla mig borta fr de större vägarna men vissa avsnitt finns. Möjlighet till stopp i större städer finns också inlagda lite då o då. En stickare genom Mexico kanske inte är fel. Funderade över hur Florida skulle korsas, hålla sig till östra kusten eller som på kartan både östra o västra. Nåja, det kommer att finnas många tillfällen att ändra i rutten, det är ju trots allt 2 år kvar.

tycker den ser kanon ut .....i'm in...
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Det finns vissa nackdelar med att köra sporthoj i Amerikat. Polistätheten är ofta väldigt tät. Jag tror också att man kan få upp till 10år i buren för fortkörning i Florida. Det är visst nån ny lag, vet inte vilka kriterier man måste uppfylla. Vägarna är raka eller, i Florida åtminstone, nerlusade med trafikljus.
Att köpa hoj och ta med till Sverige eller att hyra är nog rätt melodi. Jag har hört att det blir något byråkratiskt svammel, som kostar en del pengar, om man köper fordon i en stat och säljer i en annan. Detta var några år sedan och gällde bil, det kan ju ha ändrats.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Det finns vissa nackdelar med att köra sporthoj i Amerikat. Polistätheten är ofta väldigt tät. Jag tror också att man kan få upp till 10år i buren för fortkörning i Florida. Det är visst nån ny lag, vet inte vilka kriterier man måste uppfylla. Vägarna är raka eller, i Florida åtminstone, nerlusade med trafikljus.
Att köpa hoj och ta med till Sverige eller att hyra är nog rätt melodi. Jag har hört att det blir något byråkratiskt svammel, som kostar en del pengar, om man köper fordon i en stat och säljer i en annan. Detta var några år sedan och gällde bil, det kan ju ha ändrats.

2010 kommer Honda ut med en stealth version av CBR1000rr. Håller man mer än 250 km/h blir den osynlig :näsblod
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Jag har varit inne på samma sak själv.
Betänk att det är en dj-t lång resa och fundera både en och två gånger hur den ska genomföras.
Highways i florida (I95 och Florida turnpike) är 70mph i hastighetsbegränsning. Jag har brukat ligga i runt 80mph och har hittills inte blivit stoppad någon gång.
Det kan ju vara smart att ha med i beräkningen att man inte ska behöva köra mycket fortare än resten av trafiken.
Gör man sån tripp i usa så gör man väl den för att hinna se lite också.

Skeppning över från Miami-sthlm kan jag hjälpa till med om ni vill. (Räkna med 5000skr/hoj i frakt.)

Gällande intullning, intyg besiktning i sverige etc så vet jag inte hur det är med japshojar för jag har inte tagit hem några.
Hd´s däremot har vi tagit hem några stycken och det har inte varit något bekymmer och det jag oroar mig här är intygen. Om det går att få tag i dom helt enkelt men det kanske det är någon annan som vet.

Hur ni är gör så tror jag att ni får en otrolig upplevels.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag är på! Fast då vill Jag köra harley i Jeans å line med lite skit i en packväska i läder på sidan. Enda gången i livet man kan köra harlery så då vill Jag passa på.

Skeppning över från Miami-sthlm kan jag hjälpa till med om ni vill. (Räkna med 5000skr/hoj i frakt.)
Grymt! då är jag på med en lagom raekad harley :tummenupp
 
Last edited:

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Jag har varit inne på samma sak själv.
Betänk att det är en dj-t lång resa och fundera både en och två gånger hur den ska genomföras.
Highways i florida (I95 och Florida turnpike) är 70mph i hastighetsbegränsning. Jag har brukat ligga i runt 80mph och har hittills inte blivit stoppad någon gång.
Det kan ju vara smart att ha med i beräkningen att man inte ska behöva köra mycket fortare än resten av trafiken.
Gör man sån tripp i usa så gör man väl den för att hinna se lite också.

Skeppning över från Miami-sthlm kan jag hjälpa till med om ni vill. (Räkna med 5000skr/hoj i frakt.)

Gällande intullning, intyg besiktning i sverige etc så vet jag inte hur det är med japshojar för jag har inte tagit hem några.
Hd´s däremot har vi tagit hem några stycken och det har inte varit något bekymmer och det jag oroar mig här är intygen. Om det går att få tag i dom helt enkelt men det kanske det är någon annan som vet.

Hur ni är gör så tror jag att ni får en otrolig upplevels.

Hej,

Vi är två kompisar som just nu sitter och planerar att åka i sept 2010.

Vi kommer vara borta ca 4 veckor och planerna är att åka från S-F- till Miami eller tvärt om precis som trådskaparen.

Vi har kollat att hyra HD men vi landar på ca 40.000 per person så jag skulle också tacksamt ta emot tips på hur man kan skeppa hojen för de pengarna!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top