På söndag blir det böter - äntligen säger jag!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Någon jurist som kan definiera den juridiska termen, menligt framförande av motorfordon, på ett konsekvent och lättfattlig sätt för en lekman?

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
SMS på en smartphone idag.....

En av få gånger som man faktiskt (just nu iaf) kan konstatera att "det var bättre förr", då det fanns fysiska knappar på telefonen. Då kunde man utan problem skriva långa sms utan att släppa ögonen från vägen ö.h.t, bara man hade lite fingertoppskänsla.

Vi är inte så långt ifrån att kunna diktera meddelanden (fungerar ju redan rätt bra i staterna) och presentera mycket visuell information direkt framför oss (google glass) så framtiden blir nog bättre än "förrtiden". Men just nu är det dock bra att frågan belyses lite extra.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Vi har haft lag mot att snacka i telefon nar man kor ett par ar nu i England, helt sjukt. Skulle gissa att dom flesta gor det fortfarande men man agnar numer en del uppmarksamhet att ha koll runt omkring sig, sa man ser om snuten dyker upp.

Alltsa mer uppmarksamhet pa snutletande, och mindre pa trafiken omkring sig. Vansinne.

SMS och surf ar ju helt tokigt men hur fan tror dom dom kan lagstifta bort beteendet?

Ogenomtankt skitlag i mina ogon.

Jag tycker de har gjort det ganska bra! Och inte så svårbedömt eller svårtolkat som i Sverige heller. Tändningen ska vara av så messande stillastående i kö kan ge böter!:tummenupp Lysande för oss på hoj. :)

Här är det nolltolerans för alkohol men mobilen kan vi inte släppa men konsekvenserna för mig blir väl inte mindre för att orsaken är mobilen istället för alkohol. :va

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Enligt Mythbusters så är det farligare att prata i telefon än att köra påverkad (dom har testat med alkohol),
skillnaden är att man kan släppa telefonen, men inte nyktra till på en millisekund.

Varför inte bygga in en Faraday-bur i alla bilar, då kommer du inte ha någon mottagning.
Det blir till att stanna, kliva ut och sedan ringa :rofl

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Första som gråter ut i tidningen. Att han körde på fel sida av vägen och pillade med telefonen samtidigt borde tydligen inte spela någon roll.
Hur kan man ens ha missat denna nya lag när det stått i tidningar, nämnts på tv och stått på nätet.

http://www.expressen.se/nyheter/48-aring-atalas-for-mobilprat-vid-ratten/
"Han stoppades av polisen när han körde på fel sida av vägen.
– Jag kände inte till den här nya lagen, jag blev chockad när polisen berättade för mig att det var olagligt, säger Gabriel Hanna."

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Första som gråter ut i tidningen. Att han körde på fel sida av vägen och pillade med telefonen samtidigt borde tydligen inte spela någon roll.
Hur kan man ens ha missat denna nya lag när det stått i tidningar, nämnts på tv och stått på nätet.

– Jag kände inte till den här nya lagen, jag blev chockad när polisen berättade för mig att det var olagligt, säger Gabriel Hanna."

You can't fix stupid. :dummer

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Så länge jag såg bilen (minst 20 min) så stod den kvar på vägen, hon väntade tydligen på att jag skulle "ångra min oförskämdhet.."
.. och vi är nu skilda sen -94....Lyckligtvis.:tummenupp

"ångra min oförskämdhet", hahahaha. :rofl

I ett sånt läge så är det bara att springa som att huset brinner. :D

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Hon: "gnat, gnat, gnat..."
Han, ledsnar: "Vaffan, är det du eller jag som kör?"
Hon: "Åh, herregud, vet du inte ens det!?!"
:tungan:hej

hahaha, nästa vändning;
- "Tycker du jag är tjock förresten?"
- " Nej."
- "JOOO DET TYCKER DU."
- "Nej"
- "Jag blir inte arg om du säger att jag är tjock, man ska vara ärlig!"
- "Ok, du är tjock."
- " VAA; TYCKER DU JAG ÄR TJOCK?!"

:glömdet:brinnerup

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

Haha :rofl

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...