Vi har haft lag mot att snacka i telefon nar man kor ett par ar nu i England, helt sjukt. Skulle gissa att dom flesta gor det fortfarande men man agnar numer en del uppmarksamhet att ha koll runt omkring sig, sa man ser om snuten dyker upp.
Alltsa mer uppmarksamhet pa snutletande, och mindre pa trafiken omkring sig. Vansinne.
SMS och surf ar ju helt tokigt men hur fan tror dom dom kan lagstifta bort beteendet?
Ogenomtankt skitlag i mina ogon.
Första som gråter ut i tidningen. Att han körde på fel sida av vägen och pillade med telefonen samtidigt borde tydligen inte spela någon roll.
Hur kan man ens ha missat denna nya lag när det stått i tidningar, nämnts på tv och stått på nätet.
http://www.expressen.se/nyheter/48-aring-atalas-for-mobilprat-vid-ratten/
"Han stoppades av polisen när han körde på fel sida av vägen.
– Jag kände inte till den här nya lagen, jag blev chockad när polisen berättade för mig att det var olagligt, säger Gabriel Hanna."
Så länge jag såg bilen (minst 20 min) så stod den kvar på vägen, hon väntade tydligen på att jag skulle "ångra min oförskämdhet.."
.. och vi är nu skilda sen -94....Lyckligtvis.
Hon: "gnat, gnat, gnat..."
Han, ledsnar: "Vaffan, är det du eller jag som kör?"
Hon: "Åh, herregud, vet du inte ens det!?!"
Första som gråter ut i tidningen. Att han körde på fel sida av vägen och pillade med telefonen samtidigt borde tydligen inte spela någon roll.
Hur kan man ens ha missat denna nya lag när det stått i tidningar, nämnts på tv och stått på nätet.
http://www.expressen.se/nyheter/48-aring-atalas-for-mobilprat-vid-ratten/
"Han stoppades av polisen när han körde på fel sida av vägen.
– Jag kände inte till den här nya lagen, jag blev chockad när polisen berättade för mig att det var olagligt, säger Gabriel Hanna."
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|