påbackad hoj, får jag något på försäkringen?

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Är det det här som kallas dumsnål?
Pröjsa helförsäkring från början och sen självrisk så kan du och andra vara hur klantiga som helst mot hojen sen.
Eller teckna halv och räkna med att inget kommer gå på försäkringen utom stöld.
Eller enbart trafik och spela lite på riskerna.

Men att teckna nåt annat en helförs och sen be om tips hur man får den försäkring man valt att gälla för andra saker är lågt,snålt och dumt.
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
tff är ju till för just smitningsolycker, det är bara surt att när man inte kan bevisa något så får man bita i det sura äpplet. :huvet

men nu till goda nyheter;
efter en stunds diskution kom det fram att en viss person i en annan klass hadde kommit för att hämta tre av mina klasskamrater, då hadde han ställt sig brevid på vänster sida om hojen och dom hoppade in. killen backar och svänger samtidigt vänster då knuffar kofångarenfram omkull hojen.

killen tror säriöst på att alla tre ska hålla tyst.
drar iväg innan någon mer hinner se något.

nu är det så att jag har bollen.
antingen skriver han på skade anmälan och hans försäkring pröjsar skadorna. jag blir nöjd---> :)

eller så kan jag dra rätt till polisen med vittnen och killen åker dit. får pröjsa. blir av med både be och ce kort som han får ta om, blir utkastad ur plugget utan slutbetyg en dryg månad innan studenten.

sedan blåjuger han om dittan och dattan han skulle fixa och köpa alla grejer,
när jag går och pratar med honnom.
och det ska jag tro på när han är känd för att dra till alla möjliga rövarhistorier.

hur dum får man bli :kocko
 
Last edited:

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Otur killen! :(
Samma sak hände mig i sommras, men tanten ringde självmant och erkände, så hon fick stå för notan. Det jobbiga var bara att det tog en jevla tid för f.bolaget att få det fixat.
/Ludde
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
det är 100%säkert att jag kommer få betalt. skadeanmälan ska skickas in imorn med eller utan hans underskrift.
 

Dark Helmet

Ludacrious speed.... Go!
Gick med
26 Nov 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Honda CBR 600
Fan va skönt att så´nt löser sig.

Hoppas nu bara att det inte blir trubbel med killen efteråt.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
frew skrev:
det är 100%säkert att jag kommer få betalt. skadeanmälan ska skickas in imorn med eller utan hans underskrift.
"kommer att få betalt"
Bra.. men inte kommer väl pengarna från förs bolaget utan från klanten som körde på hojen ??? Eller..?
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
frew skrev:
tff är ju till för just smitningsolycker, det är bara surt att när man inte kan bevisa något så får man bita i det sura äpplet. :huvet

men nu till goda nyheter;
efter en stunds diskution kom det fram att en viss person i en annan klass hadde kommit för att hämta tre av mina klasskamrater, då hadde han ställt sig brevid på vänster sida om hojen och dom hoppade in. killen backar och svänger samtidigt vänster då knuffar kofångarenfram omkull hojen.

killen tror säriöst på att alla tre ska hålla tyst.
drar iväg innan någon mer hinner se något.

nu är det så att jag har bollen.
antingen skriver han på skade anmälan och hans försäkring pröjsar skadorna. jag blir nöjd---> :)

eller så kan jag dra rätt till polisen med vittnen och killen åker dit. får pröjsa. blir av med både be och ce kort som han får ta om, blir utkastad ur plugget utan slutbetyg en dryg månad innan studenten.

sedan blåjuger han om dittan och dattan han skulle fixa och köpa alla grejer,
när jag går och pratar med honnom.
och det ska jag tro på när han är känd för att dra till alla möjliga rövarhistorier.

hur dum får man bli :kocko


Bra att det kom fram vem det var :)

Men varför skulle han bli av med sina körkort och bli utkickad ur plugget för att han råkat backa på en hoj? Det som händer om tingsrätten finner honom skyldig är att han kanske får lite dagsböter på sin höjd om han har otur.
Dessutom får han väl pröjsa ditt skadeståndsanspråk.
Dagsböterna blir inte mkt pengar eftersom han förmodligen inte har någon inkomst. Det blir ungefär som robinsson-robban som fick 100 dagsböter på totalt 4000kr om jag minns rätt :D Han måste varit arbetslös ett långt jävla tag.
Se nu till att killen skriver på skadeanmälan så att hans bolag kan fixa din hoj så snabbt som möjligt utan kostnader för dig. Om du drar det till tingsrätten så kommer det ta riktigt lång tid innan du har dina pengar. Det kan handla om flera år.
 

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
Trango_B skrev:
Bra att det kom fram vem det var :)

Men varför skulle han bli av med sina körkort och bli utkickad ur plugget för att han råkat backa på en hoj? Det som händer om tingsrätten finner honom skyldig är att han kanske får lite dagsböter på sin höjd om han har otur.
Dessutom får han väl pröjsa ditt skadeståndsanspråk.
Dagsböterna blir inte mkt pengar eftersom han förmodligen inte har någon inkomst. Det blir ungefär som robinsson-robban som fick 100 dagsböter på totalt 4000kr om jag minns rätt :D Han måste varit arbetslös ett långt jävla tag.
Se nu till att killen skriver på skadeanmälan så att hans bolag kan fixa din hoj så snabbt som möjligt utan kostnader för dig. Om du drar det till tingsrätten så kommer det ta riktigt lång tid innan du har dina pengar. Det kan handla om flera år.
mhmm men killen sitter ju på prövotiden? brukar man inte få körkortet indraget för smitning?

edit: okej, man får dagsböter men det finns risk för återkallelse.
 
Last edited:

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Ort
norrtälje
Hoj
st1100 -00
nu har jag fått ersättning.. nu!!! fan va tid det ska ta.
nu en ny fråga.

jag fick ett brev där det stod att förutom att jag får den lagad av värkstad så får jag en stillestånds avgift under reperationstiden.
kan man inte kräva den avgiften på alla dagar som den stått stilla sen den 27 april?

jag har ju inte kunnat andvända motorcykeln för att den är ju inte i trafiksäkert skick...
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top