¤AquaStar¤
Medlem
Man kan nog åka fast för det även ifall dom inte har db mätare ifal det står ONLY FOR RACE USE på dämparen
Lånar tråden lite jag med..
Vid villket RPM mäter dom vid? Tror mitt V&H öppna rör med KN-filter låter lite mer än 103
Jag gör!Ingen kör med orginalsystem vill jag nog säga...
Dom gånger jag blivit stoppad så har dom aldrig komenterat ljudnivån.
fan är det ingen som åkt fast som kan berätta va han fick böta:? o vilka påföljder..?? kör alla orginal avgassystem här eller..??
Äh, slappna av lite va. Jag skrattade också, repriser av så ska det låta tycker jag var ett innovativt grymt och ovanligt straff.vilken humor shit asså....
är det inte trist när du kollar omkring dig o upptäcker att det bara är du själv som skrattar åt dina skämt.:??
Äh, slappna av lite va. Jag skrattade också, repriser av så ska det låta tycker jag var ett innovativt grymt och ovanligt straff.
Dessutom gav han ju även ett korrekt svar på frågan.
Böter & Ombesiktning
Jag stoppades i en flygande besiktning förra veckan.
Dom är lite lustiga , dom kollade tydligen föregående besiktningsresultat innan dom börjar inspektera. Det var 2005 jag besiktigade och då fick jag som notering "Felaktigt spänd kedja".
-Bilinspektören dök ner på knä o kollade som fan.
-Det är två år sen, det har jag faktiskt hunnit rätta till. Sa jag
- Jaha. Säger dom.
Sen hittade dom mina icke e-märkta blinkers bak. Fya poliser krävdes det att disskutera hurvida det var olagligt eller inte. Dom kom aldrig fram till nått vettigt mer än.
- Blinka för oss så vi ser
-Okey, sa jag och blinkade
- Ja dom syns nog sa konstaplen.
Då kommer bilinspektören på att där skall ju vara ett visst mått.
Fram med talmetern o mäter.
Sen ropar han siffran till poliserna som ser ut som frågetecken och tittar på varandra och säger
-Vad skall avståndet vara då? säger en polis
-Vet inte ..... säger den andra
Sist men inte minst kom dom ju på att ljudet, vi har ju inte frågat om ljudet.
-Hur hörs den, kan du starta
-Visst sa jag och tryckte igån den
- Ja den låter ju sa han
Sen släppte dom det med
Det kändes som att dom ville verkligen sätta dit mig på nått men samtidigt så kollade dom aldrig upp reglerna utan bara . Jaha och hmmm:ade sig fram
Jaja jag är glad i alla fall. Kanske såg dom lite mellan fingrarna då däck fram o bak är nya samt nya bromsar. Det som är viktigast så att säga
någon som vet vad det blir för påföljder för raceavgassystem?
mvh
länk till sliponet:
http://www.racefit.co.uk/gallery/mega_gallery.htm
Äsch, vaddå? "Snälla konstapeln, berätta då för mig hur många decibel jag spyr ut."
Det är ju bara att neka, i värsta fall hämtar de väl sin mätare..som jag för övrigt har för mig att de inte kan/får använda.
Fast när jag tänker efter igen så tror jag det finns en punkt i protokollet som heter "Ljuddämpare ej effektiv". Då åker man ju dit i vilket fall.
får dom inte det nu? ..vet inte hur det är med instrument osv, men jag va med om en kul grej vid farsta 2005 på hösten, åkte impreza med i princip raka rör, då använde sig flygande bes-polisen av "lyssna med örat för att avgöra" -metoden, det såg sjukt komiskt ut, han kröp ner på alla fyra, å satte örat till utblåset å bad kollegan gasa han skrek å bad mig åka vidarePå 80-talet hade polisen lagrum att utföra bullermätning.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|