Påkörd av en jävla svarttaxi!!!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
MikkE skrev:
Fy fasiken!
Bra att du gjort en anmälan iaf. Man kan alltid hoppas på positivt resultat att de får tag på snubben.
Du har ingen bild på fejset?
He,he sådana hemskheter ska inte florera runt på nätet, :3freak har iaf varit och undersökt allt nu, och som tur var, inga skelettskador, dock har axeln varit ur led en kort stund och det skadade fästen och ligament runt leden, ska ha armen i en mitella och fjolla omkring i ngn vecka, så att händerna är såriga och att ansiktet ser ut som att någon tvångsopererat in en pingisboll under huden :4skrika ,(mindre idag iaf...)! är väl det enda synliga...Allt läker!

Snart på både jobb och hoj igen..
//Kongo

Kamikaze kid skrev:
Ja gör det men se till att ha vittne!
Har du inget vittne så får du inte en spänn.

Testat.... :(
Ringde dem och de sa precis som du, att det ska styrkas
av vittnen, MEN han sa att han helt klart tyckte att jag ska skicka in, är dessutom (även om det inte märks här ibland :rolleyes: ) van att ha skriftkonversationer med myndigheter , så jag kan skriva till dem på "deras språk" kommer dessutom att begära in Poliser som jag känner som ska styrka min trovärdighet.

Försöka ska jag iaf, suger ju att först bli blåslagen och dessutom få betala för skiten :3freak

Last edited:

puffy_74

Har gärna bråttom....
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04 Bil´n M-grön V70 AWD -98 med ALLA knappar...
Skönt att höra att du är på benen iaf, även om du är blåslagen!

Inte så kul med ditt jobb, stå och föreläsa inför en massa folk där det ser ut som du har fått rejält med stryk....

Snart är det lördag och mörkt, det finns mycket sten i sta`n.....

//Tony

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
puffy_74 skrev:
Skönt att höra att du är på benen iaf, även om du är blåslagen!

Inte så kul med ditt jobb, stå och föreläsa inför en massa folk där det ser ut som du har fått rejält med stryk....

Snart är det lördag och mörkt, det finns mycket sten i sta`n.....

//Tony
He, he... Det som gör ondast är ju axeleländet,Svårt med sömnen när jag vaknar hela tiden när man vänder sig, händer och nylle ser bättre ut för varje dag, funderar på att ta mig en tur ner mot svarttaxiställena nu i helgen och spana lite...

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Kongo skrev:
He, he... Det som gör ondast är ju axeleländet,Svårt med sömnen när jag vaknar hela tiden när man vänder sig, händer och nylle ser bättre ut för varje dag, funderar på att ta mig en tur ner mot svarttaxiställena nu i helgen och spana lite...
Gör inget dumt bara...

Fy fan vad tråkigt! Jävla svin... Vet precis hur det käns att fjolla runt 10 dar... Lycka till, have fun...

Du sjukskrev dig väl direkt? Om inte så GÖR DET NU! Arbetsgivaren betalar sjukpenning första två eller tre veckorna, sedan tar försäkringskassan över. Du har säkert olycksfallsförsäkring i hemförsäkringen. De betalar sjukhuskostnader och de resterande 20% av lönen som du inte får ut som sjukskriven. Kontakta ditt försäkringsbolag. Det är nog inte ens självrisk på det.

Se till att få läkarintyg på sjukskrivningen, men det har du nog redan. Du kommer sannolikt inte att kunna jobba på en månad. Inte med den fysiska biten i alla fall. Kom för fan ihåg att träna mycket lugnt i början. Min axel känns så bra nu att jag stundom glömmer bort vad den råkat ut för. Och det är INTE bra vid belastning.

Om penningarna ändå inte räcker så kan jag bjuda på nästa öl : )

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Sjuklön

Nursen skrev:
Du sjukskrev dig väl direkt? Om inte så GÖR DET NU! Arbetsgivaren betalar sjukpenning första två eller tre veckorna, sedan tar försäkringskassan över.

Numera betalar arbetsgivaren hela sjuklönen de första 14 dagarna och därefter 15 % av sjuklönen så länge arbetstagaren är heltidssjukskriven. Är man däremot deltidssjukskriven betalar arbetsgivaren endast lön och Fk resten av beloppet.

arrto

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM DUKE 2
Kongo skrev:
TTF? är lite brydd över det ekonomiska nu.. Känns förjävligt, först blir man påkörd och seda kostar det mig en massa pengar! Kan ju inte jobba nu, axeln funkar inte och så fort jag visar mitt nylle ute så får man förklara vad som hänt för ALLA! Måste väl finnas någon form av ersättning för arbetsinkomstbortfall eller något? ers. för sjukbesök? någon som vet något?

Tjena!

Kolla in den hemförsäkring eller olycksfallsförsäkring. Den ska betala alla sjukhusbesök och transporter till och från. Seb om du får några ärr eller fysiska men efter olyckan så kan du få invaliditetsersättning. Denna måste man dock vänta med ett år innan man får ut några pengar. Kontakta ditt försäkriongsbolag och gör en "skadeanmälan"

kan bli lite ölpengar... :fyllisar

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Tja alla... Sjukskrev mig men har nu jobbat i två dagar, går hyffsat, lite irriterad över att jag bara kan löpträna och inte köra styrka, men fattar att det är en skitsak i sammanhanget, kunde ju ha dött...

Har sparat alla kvitton så vi får se vad som händer, Hemförsäkringen har en självrisk på 15000 så det blir ju inget, men TFF sa att jag skulle skicka in en anmälan till dem, men som tidigare nämt så kan det bli svårt att få ut något utan vittnen.

Polisen hade inte sett till honom i helgen, men som de sa: han kan ju köpa en ny 4000 kronors bil... :3freak

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024