Påkörd och skrotad hoj, vad händer nu?

Smagatusk

Guest
så ligger jag på asfalten och det kommer massa folk springande skrikandes "Rör dig inte!!"..

Får lite rysningar (positiva) när jag hör en sån sak.

Folk som har sån sinnesnärvaro att de faktiskt gör RÄTT SAK vid en traumatisk händelse, och inte som en äldre herre som ville hjälpa mig från vägbanan genom att dra mig i hjälmen efter att jag kört in i sidan i 50 knyck på ett rattfyllo.:3freak

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
åk o kolla kroppen på ett sjukhus o få ner allt på papper. Min nacke började strula först ett par veckor efter och det riktigt jobbiga kom ca 5-6 månader efter olyckan.

Vad gäller bedömningen på hojen och hur mycket du skall få betalt. Överklaga om du får ett för dåligt bud. Du har alltid rätt till en opartisk värderingsman. Vist du kan få bekosta honom om han värderar din hoj till samma eller mindre än vad försäkringsbolaget har sagt. men jag har för mig att det rörde sig om 6-700 kr

Terminator

Medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
gixxer 2001
hej skönt att det inte gick värre =)

när det gäller hojens värdering så brukar dem gå efter blocket sa dem till mej iallafall och jag hadde aldrig några problem med motpartens f bolag men det va lite segt för dem att bestämma sig för om den skulle lagas eller lösasut.... så jag nämnde för motpartens f bolag att jag tänkte hyra en hoj som dem då skulle betala 80% av hyrpriset för vilket man har rätt till samma som om man krocka bilen osv detta gjorde att jag väldigt omgående blev erbjuden ett pris något i överkant av vad hojen va värd mot att jag inte hyrde någon hoj =P sen fick jag pengarna fort som satan =P

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Vore ju guldläge om någon råkade vålla omkull gammelrettan då, dom är ju dyrare på blocket nuförtiden än när jag köpte den för en massa år sedan... :yoparty

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Edit: Läs innan du skriver :D

Krya på dig och lycka till med Nya hojen, när den kommer.

4 veckor behöver du inte vänta, polaren körde zx9r med gipsad högerhand :yoparty

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras