Påkörd..

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
är det någon som vet ifall bådas skadeanmälan måste komma in till FB innan ärendet påbörjas? även ifall polis var på plats och det finns en polisrapport?

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Showtime skrev:
2261169 är det någon som vet ifall bådas skadeanmälan måste komma in till FB innan ärendet påbörjas? även ifall polis var på plats och det finns en polisrapport?

Japp f bolaget gör inget innan dessa e inne skrev detta tidigare. Dvs från båda parter skriv på din an mälan att polis vet om detta o vilken station.
Kolla mitt tidigare inlägg. Lycka till.
// Robin

Last edited:

Amenshit!

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Hoj
Kawasaki ER-6N Guzzi T5 och en gammelkawa
Showtime skrev:
2259727 tyvärr har jag ingen helförsäkring, så ja måste vänta på att hans försäkringsbolag börjar ta tag i saken! men ska fan ringa dom varenda dag! orkar bara vänta MAX en månad..
Vet du vad den andre har för bolag? Det värsta som kan hända är att han har samma bolag. Finns mycket pengar att tjäna, om de kan lägga skulden på dig, som bara har halvförsäkrat, ifall det finns minsta tveksamhet. Och även om allt sker just, så brukar det visst ta längre tid, ifall skadan är inom samma bolag.

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Hoj
cbr929-00a
när jag parkerade min första busa i sidan på en bil så tog det inte mer än 2veckor sen hade jag pengarna på kontot av gubben försäkringsbolag.... :banana :banana

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Showtime skrev:
2259467 Blev påkörd här i veckan o min R1 e "skrot".. då det var den andra personens fel så ska ju hans försäkringsbolag betala min hoj.. Så frågan är hur lång tid kan detta tänkas ta? kommer jag sitta utan hoj o pengar resten av detta året? någon som har några erfarenheter?

din gris va du tvungen att smälla .
jag som har väntat på mina pengar från försäkringen .
och när jag väll får dom å köper en hoj .
så går du å smäller :7peta
ne nu tar du å fixar till det detta .å så ser du till ha pengar till slutet av månaden för vi ska till stockholm . :fatta! hör du detta

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
wonderwizard skrev:
2260236 40 lapp för en R1 ram ? 12-13 lappar ligger närmare sanningen

men jobbet att flytta över allt helt + nya delar kostar mer i arbete än vad den ev. kan vara värd, så jag tror nog också att den blir inlöst

12-13 tusen låter billigt,tänk på att bara en tank kostar 6-7 tusen.
Sving fick jag höra kring 10-15 tusen på nyare modeller.
Men somsagt har ingen koll på det.
40 papp låter oxå dyrt.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Showtime skrev:
2261169 är det någon som vet ifall bådas skadeanmälan måste komma in till FB innan ärendet påbörjas? även ifall polis var på plats och det finns en polisrapport?

Man kan be hans försäkringsbolag skicka ut en uppmaning om att komma in med en skadeanmälan, om han drar ut på det. Jag fick göra det 2001, motpartens bolag var Trygg-hansa och mitt var Susab(Tennant). Då har han en viss tid på sig att skicka in den annars skall de bedöma skadan utifrån din skadeanmälan och ev polisprotokoll. Det kan som i mitt fall ta ca 2 1/2 månad. Vilket inte gjorde så mycket eftersom skadan hände i Oktober.

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
jag har kontaktat både han, mitt bolag, hans bolag och yamaha.. yamaha ska skadebesiktiga min hoj nu under veckan sa dom och sen höra av sig till motpartens försäkringsbolag. Sen mitt bolag har löst allt med kläder och mina skador osv, och har även skickat vidare min skadeanmälan till motpartens bolag.
Ringde motpartens bolag och sa att vi hade smällt o frågade ifall dom hade fått in min anmälan, men dom väntade in den under dagen! Han killen jag krockade med hade dom haft kontakt med på telefon och skickat honom en skadeanmälan blankett vilket han inte hade någon! Så dom räknade med att få in hans också under veckan.. Då tycker jag att det verkar som att det kan lösa sig under denna veckan eller tidigt nästa veckan, med vems fel och vad som händer med min hoj, samt ifall jag får pengar..
Så har jag tur så kan jag ha pengar på kontot inom ca 2 veckor!

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
sitter rullstolsbunden efter att en bilist missat väjningsplikt och har bruten fot krossat knä och krossat handled.. skoj sommar.. förutsätt att alla är idioter om ni vill överleva... bara tacka att de fick igång hjärtat på mig...o ni ska se alla mina snygga ärr i skallen...suck ser ju ut som man gått en hård match mot tyson...bulig o dann e man o blödde som en gris gjorde jag tydligen ifrån dem me...ja d syns ju i alla fall att man varit med om nått man egentligen inte skulle ha överlevt....

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
sx-pojken skrev:
2295198 sitter rullstolsbunden efter att en bilist missat väjningsplikt och har bruten fot krossat knä och krossat handled.. skoj sommar.. förutsätt att alla är idioter om ni vill överleva... bara tacka att de fick igång hjärtat på mig...o ni ska se alla mina snygga ärr i skallen...suck ser ju ut som man gått en hård match mot tyson...bulig o dann e man o blödde som en gris gjorde jag tydligen ifrån dem me...ja d syns ju i alla fall att man varit med om nått man egentligen inte skulle ha överlevt....
fy fan du! man blir så jevvla irriterad på dom! hoppas du blir bra igen iaf! :tummenupp

Pratade med motpartens försäkringsbolag i slutet på förra veckan, och trodde att det typ skulle vara klart då de fått in bådas blanketter osv.. Men då säger hon att detta var ett svårt fall och de måste göra en lång utredning över vems fel det var! Då hans historia inte stämde överens med min! Asså hur fan kan det vara MITT fel när jag kör på huvudled, t.om polisen var ju på min sida och sa de va hans fel!??? och hur fan kan han me o ljuga ihop en annan version..
Men om det inte går mitt håll så ska jag polisanmäla och stämma honom och hans FB..
Så nu tar det väl ännu längre tid innan man får några pengar eller en lagad hoj... :mad:

DRglidarn

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
R 1200GS Adventure
SUCK, råkade ut för samma sak i Tyskland i söndags.
En tysk snubbe körde ut i mitt körfält utan att ens titta fast han hade
väjningsplikt, SMACK sa det. Körde in i hans högersida, jag och tjejen fick
en flygtur över hans Golf. Vi klarade oss med blåmärken men hojen blev skrot,
en ny GS Adventure endast 228 mil på mätaren. Hojen är bärgad till BMW
Group i GBG, den fick gå som gods med oss hem på färjan Kiel-GBG.
"Skaderegleraren" på BMW Group skall ha semester 5 veckor f.o.m. nästa
vecka och hinner inte göra en bedömning på den innan, har ringt runt och
kollat andra verkstäder i närområdet och de säger samma sak. Oavsett om
det blir inlösen eller rep så kommer det a lång tid innan man har tillbaka sin
GS Adv igen verkar det som.

Jag är acksam för bra tips vid förhandlingar om ersättning för Motorcykel,
utrustning, förstörd hojsäsong m.m.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...