Pålitliga och billiga däckförsäljare?

Eldberg

Ny medlem
Gick med
25 May 2014
Hoj
04 Yamaha FZ6
Hej! Jag har åkt högpresterande hojar i många år och är van vid att däck till en mc brukar kosta en hel del. Ett bakdäck 180/55 gick på en bit över 2000 kr senast jag bytte.

Nu fick jag dock reklam från något som heter Reifen66, verkar vara ett tyskt företag. Kollade priser på sportdäck t ex Michelin Pilot Road 4, Bridgestone S20, Dunlop Sportsmart2, Metzeler Sportec M7. Alla dessa ligger runt €110-140. Det är så billigt att man börjar undra.

Är det nån som har handlat från Reifen66 och vet något om dem? Däck är ju livsviktiga, man vill inte ha nån andrasortering lixom...

Åke

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det är så mycket dom kostar. Du kan även kolla.

hojdack.se

mcdackonline.com

dexxon.se

mynetmoto.com

reifersenvand.com

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du tillhör alltså en av de svenskar som har blivit så jädra indoktrinerad av de svenska överpriserna att du tror att samma däck fast såld från tyskland till halva priset är skit, fruktansvärt vad människor är lättmanipulerade, som tur är börjar folk vakna upp tyvärr med konkurs som resultat för flertalet av våra svenska handlare som inte insett allvaret med konkurrensen från övriga europa, det ör ju hur enkelt som helst att beställa från t ex tyskland, oftast med ditektleverans hem till dörr! Sen gäller det att hitta en däcknasare som inser att det faktiskt går att göra pengar på att kränga internetdäck till rimliga priser! Jag har en här där jag bor som inte har några problem med egenköpta däck från tyskland som tar en hundring per däck inklusive balansering och omhändertagande av gammalt däck:tummenupp

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har köpt Dunlop Sportmax Sportsmart till SV650S och Michelin 2CT till Sprint RS hos
http://www.dack365.se/?gclid=CIXYrem5x74CFRQctAodtFQA3w
Nackdel: De skickar "företagspaket" så man måste vara hemma leveransdagen eller kunna ta emot däcken på jobbet.
Om man inte kan hämta ut dom i Laholm.
Men det är väl inte aktuellt för TS.

Raderad medlem 61114

Guest

Eldberg

Ny medlem
Gick med
25 May 2014
Hoj
04 Yamaha FZ6
Abethebabe, du har ingen anledning att utmåla mig som idiot eller manipulerad. Jag har inte sagt att jag trodde att Reifen66 sålde dåliga däck, bara uttryckt min förvåning över skillnaden mot det jag betalade senast. Har nu kollat Lelles på webben, och det verkar som om priserna faktiskt har fallit även i Sverige. Om än inte till tysk nivå… Det gläder mig att jag nu kanske har råd att byta mina gamla uttorkade däck mot något kladdigare.

Och tack Loy för länkar till fler handlare! :banana

Åke

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Abethebabe, du har ingen anledning att utmåla mig som idiot eller manipulerad. Jag har inte sagt att jag trodde att Reifen66 sålde dåliga däck, bara uttryckt min förvåning över skillnaden mot det jag betalade senast. Har nu kollat Lelles på webben, och det verkar som om priserna faktiskt har fallit även i Sverige. Om än inte till tysk nivå… Det gläder mig att jag nu kanske har råd att byta mina gamla uttorkade däck mot något kladdigare.

Och tack Loy för länkar till fler handlare! :banana

Åke

Inte meningen det var mer generellt menat, ledsen för det:krama

Surfa in på dackonline och beställ i lugn och ro, vänta två till tre dagar sen är det bara att ta emot däcken direkt vid din dörr:tummenupp

Jag har alltid fått färska däck från dem och jag har de senaste fem åren beställt säkert en (har tappat räkningen) 7-8 uppsättningar bildäck av olika märken samt 6-7 uppsättningar mc-gummi, har aldrig blivit besviken, färskpressat och ubersnabba leveranser, bara där har de svenska handlarna ngt att lära sig. Sist jag beställde från däckonline var faktiskt i förra månaden! Kunde följa däcken från beställningsdagen,mnormalt sett har dom lagret i tyskland men den här gången hämtades mina däck upp i ungern, två dagar senare plingade det på dörren, däckonline får en dubbel:tummenupp:tummenupp av mig.

Raderad medlem 61114

Guest
Eldberg! Sportsmart 2 190/50 under 1500 spänn till dörren från dack365. Ej testat dom men kommer göra det inom kort. Mcdackonline beställde jag ifrån förra året. Otroligt snabb leverans, och med stämpeln på däcket undra jag om de skickade de direkt ifrån pressen :)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Däck365.se, billigare än däckonline och hemma i Sverige. Dubbelt bra. Kanonbra till och med.
Fick precis en uppsättning Sportsmart2 därifrån. Tillverkade vecka 11, 2014 :tummenupp

Eldberg

Ny medlem
Gick med
25 May 2014
Hoj
04 Yamaha FZ6
Tack för alla tips! Min nuvarande hoj är från 2004, har bara gått 950 mil och originaldäcken (Bridgestone Battlax) sitter fortfarande på… Slitagemässigt borde de klara 500 mil till, men efter 10 år misstänker jag att friktionen blivit lite sämre. Tänkte byta i samband med 1000-milaservicen.

Åke

Mr. K

Bättre sist och snygg än först och ful!
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
2009, Kawasaki Z1000 ABS
Passar på och ställen en fråga...var kan man köpa fälgar? Råkade köra över en grop så fälgarna är trasiga. Det ska vara fälgar till en z1000 2009? Någon bra sida? Eller någon bra världsstad där de kan rikta fälgarna?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag tänkte beställa därifrån. Räcker det inte att någon (receptionen) skriver under och tar emot?

Naturligtvis.

Jag fick mitt senaste däck från 365 till firman där jag jobbar i Aröds industriområde här i Göteborg.
Och däcket var ju märkt med Firman, firmaadressen och mitt namn.
Jag hade förvarnat lagret om ett paket. Till mig.
Så en snäll MC-förare (cross) på lagret hade tom lagt däcket på min plats.
När jag kom till jobbet en morgon.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Tack för alla tips! Min nuvarande hoj är från 2004, har bara gått 950 mil och originaldäcken (Bridgestone Battlax) sitter fortfarande på… Slitagemässigt borde de klara 500 mil till, men efter 10 år misstänker jag att friktionen blivit lite sämre. Tänkte byta i samband med 1000-milaservicen.

Åke

10 år med samma däck !?.Kör du aldrig med hojen !?.Då kan väl denna prisskillnad inte vara något att hänga upp sig på.Värre för de som tuggar i sig både två och fler bakdäck per säsong.

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory

Åke

Hur klarar du 1500 mil på ett däck. Jag är glad om jag kommer upp i 500 mil. Och då kör jag i princip bara kurviga småvägar.

Eldberg

Ny medlem
Gick med
25 May 2014
Hoj
04 Yamaha FZ6
Jag är en gubbe som numera kör rätt lite och inte så fort, fast jag vill ändå ha resurserna... Hojen har jag inte haft sedan den var ny, köpte den 2012.

Åke

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Passar på och ställen en fråga...var kan man köpa fälgar? Råkade köra över en grop så fälgarna är trasiga. Det ska vara fälgar till en z1000 2009? Någon bra sida? Eller någon bra världsstad där de kan rikta fälgarna?

Dessa riktade en riktigt krokig bakfälg åt mig för en massa år sedan,
det kostade en del (men billigt jämfört med att köpa en ny), det gick
relativt fort och blev bra. Lacken fixade en annan firma så om de gör
bra jobb där vet jag inte.

http://www.intera-sverige.se/falgreparationer.html

Mvh,
Ingvar

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...