Påställning utan reg.bevis?

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Är det möjligt att ställa på utan det? Den enda möjligheten måste ju i så fall vara att ringa till en växel för att få hjälp. Jag har beställt ett nytt bevis men frågan är ju när det kommer och hela veckan är ju en enda stor sol!

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Ninja-Mackan skrev:
Är det möjligt att ställa på utan det? Den enda möjligheten måste ju i så fall vara att ringa till en växel för att få hjälp. Jag har beställt ett nytt bevis men frågan är ju när det kommer och hela veckan är ju en enda stor sol!

Hehe, jag hade samma problem igår ... jag skulle ställa på hojen i registret, och hittade fan inte regpapperena :(

Polaren sade att det inte går att ställa på utan dem, och att jag genast skulle gå in på VV´s hemsida och beställa ett nytt. Det gjorde jag, men sedan hittade jag regbeviset... prydligt i en pärm hehe, ibland är det FÖR enkelt :rolleyes:

Iallafall, han sa att det brukar ta ungefär 2 dagar innan man får det hem i brevlådan.

gasolmannen

Nytt nick - gasolis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1100R...utan vatten!!
Måste väl gå att ringa till kundtjänst så fixar dom det direkt?
Fast det skulle inte förvåna mig om den tjänsten är borttagen.
Nu för tiden är det ju bara automatiska telefontjänster vart man än ringer :(

Här är iaf numret:

Bilregistrets kundtjänst 077-114 15 16 (mellan 07:30 – 16:00).

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Det är stört totalt omöjligt att ställa på utan reg.beviset. Du måste veta din kontrollkod som står på det!

Hade hojen hos morfar i Karlstad men glömde beviset hemma i Göteborg när jag åkte upp för att hämta den.
Killen på bilregistret var totalt omedgörlig så det var bara att hoppa på bussen och åka tillbaka till Gbg och hämta pappret, fyra timmar ner och fyra timmar upp :(

Ninja-Mackan

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gasolmannen skrev:
Måste väl gå att ringa till kundtjänst så fixar dom det direkt?
Fast det skulle inte förvåna mig om den tjänsten är borttagen.
Nu för tiden är det ju bara automatiska telefontjänster vart man än ringer :(

Här är iaf numret:

Bilregistrets kundtjänst 077-114 15 16 (mellan 07:30 – 16:00).

Tack, jag får ta och testa det imorgon om det inte kommer med posten. DumDum´s historia lät ju inte direkt positiv, dock.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
en till fråga..

när man ställt på..
jag ställde på idag från datum 03-04-15

Allt klar på tele.. får jag åka nu??

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Ninja-Mackan skrev:
Några fler med erfarenheter i detta ämne?

Ja, det går INTE! Jag hade samma bekymmer men jag hittade mitt i arkivet... (Lådan med alla papper som jag behöver och inte behöver från 92 och framåt :rolleyes: )

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jonne_boy skrev:
en till fråga..

när man ställt på..

Ja, man har 21 eller var det 25 dagar på sig att betala in till vägverket. Men du får köra från den dagen du ställer på den i registret, ställer man på via VV´s hemsida, kan man välja att få ett formulär skickat till sin mail, där det står att fordonet tagits i bruk, med datum och övriga uppgifter.

Detta papper skall man ha med sig när man åker.... tills man fått det nya skattekvittot dvs. :rolleyes:

Ninja-Mackan

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Okej... Då skulle jag vilja be om en kollektiv tumhållning under morgondagen att det dyker upp så att jag får komma ut och köra.

Ninja-Mackan

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oavsett om ni nu höll tummarna, som jag bad er om, eller inte så kom i alla fall regbeviset idag och jag har kört ca 11 härligt underbara och krokiga mil! Jag kommer att somna med ett leende på läpparna ikväll! Jag har dessutom haft äran att bjuda abstruse på kaffe hemma hos mig. En fruktansvärt trevlig dag med andra ord.

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ninja-Mackan skrev:
Oavsett om ni nu höll tummarna, som jag bad er om, eller inte så kom i alla fall regbeviset idag och jag har kört ca 11 härligt underbara och krokiga mil! Jag kommer att somna med ett leende på läpparna ikväll! Jag har dessutom haft äran att bjuda abstruse på kaffe hemma hos mig. En fruktansvärt trevlig dag med andra ord.

Hörru din gamla slapptask!!
Jag fes omkring i stan igår, all alone, och du åker krokiga vägar du!!
Det enda jag lyckades med var att reta upp halva Sala, som vanligt när man busar i stan!!

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Jonne_boy skrev:
en till fråga..

när man ställt på..

Fortsätter lite på din fråga som ju redan besvarats..

Försäkring? Blir den automatiskt aktiverad om jag ställer på?

Har T-H, och när jag ställde av så gick den automatiskt till garageförsäkring.. hur blir det nu med påställning? samma automatik?

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bulan skrev:
Fortsätter lite på din fråga som ju redan besvarats..

Försäkring? Blir den automatiskt aktiverad om jag ställer på?

Har T-H, och när jag ställde av så gick den automatiskt till garageförsäkring.. hur blir det nu med påställning? samma automatik?

Ja om du har en tecknad försäkring med avställningsmöjlighet, så ska ju den ordinarie försäkringen gå igång när du ställer på den i registret....

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Blade skrev:
Hörru din gamla slapptask!!
Jag fes omkring i stan igår, all alone, och du åker krokiga vägar du!!
Det enda jag lyckades med var att reta upp halva Sala, som vanligt när man busar i stan!!

Du nämner "stan" flera gånger, och sen "Sala" också. Var du i stan eller i Sala? :)

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Påställd!

Nu har jag ställt på den!

Borde väl vara försäkring på den... förmig att det inte går att ställa på utan sådan.. eller var det inreggning..hmmm

Jaja blir en sån här Bula idag iaf: :squid

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...