påställning??

Gick med
3 Oct 2004
Hoj
R-1 01
fan oxå går ju inte att ställa på hojen står att försäkring saknas... va fan ska jag göra???
Folksam säger att försäkrningen ligger där!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
Andreas-r1 skrev:
fan oxå går ju inte att ställa på hojen står att försäkring saknas... va fan ska jag göra???

Jag undrar också .. Bytte till folksam från If idag ... men hur ställer jag på den ? :va

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Om hojen var avställd när försäkringen tecknades, så måste du först ringa till folksam och få dom att "ställa på den", då skickar dom något fint elektroniskt meddelande till vägverket som talar om att det går att ställa på den. Jag gjorde detta för tre dagar sen och det "gick direkt", sen var det bara att ställa på hojen på vägverkets hemsida :tummenupp

/xf

David81

Gick med
26 Apr 2004
Hoj
xfader skrev:
Om hojen var avställd när försäkringen tecknades, så måste du först ringa till folksam och få dom att "ställa på den", då skickar dom något fint elektroniskt meddelande till vägverket som talar om att det går att ställa på den. Jag gjorde detta för tre dagar sen och det "gick direkt", sen var det bara att ställa på hojen på vägverkets hemsida :tummenupp

/xf

Ja .. han på folksam frågade mig när jag skulle ha den påställd.. jag sa lååångfredag... han sa ok ... sen ringde jag och sa upp försäkringen hos If tills idag då ..
Är den påställd eller vad menade du nu ..*trött*

En annan fråga .. Folksam försäkrar ju bara banåkning som Smc är inblandade i .. är dom involverade i många träffar eller bara deras egna?

Gick med
3 Oct 2004
Hoj
R-1 01
xfader skrev:

/xf

Jo har har pratat med folksam men dom har nått fell på kontakten till bilregistret, så nu sitter jag och rister i stolen och funderar på att köra avställt klarar inte detta psykist....hehe :mad: :mad: :mad:
DEt e ju fan oxå att det alltid ska krabba dom e ju helt kassa!!!!!

Hyperdrive

Time is the fire in which we burn
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
MT-01 -05
Andreas-r1 skrev:
Jo har har pratat med folksam men dom har nått fell på kontakten till bilregistret, så nu sitter jag och rister i stolen och funderar på att köra avställt klarar inte detta psykist....hehe :mad: :mad: :mad:
DEt e ju fan oxå att det alltid ska krabba dom e ju helt kassa!!!!!

Det finns ju nånting som heter framförhållning oxo. Jag ställde på min hoj igår och det var inga problem.

David81

Gick med
26 Apr 2004
Hoj
nike83 skrev:
kom precis in efter min första tur iår !!! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jälva skönt :tummenupp

Snart ska jag osså ut ... Jag skiter i påställning eller inte ... Tuta o kör bara ..
Måste ladda batteriet bara .. HAHA :D

Nilles

Saknar vintern som f*n!!
Gick med
5 Jul 2004
Hoj
R6 -00 Bana, KTM 350 EXC SIX DAYS
Andreas-r1 skrev:

Och det som suger mest är att Folksam har sememster till på tisdag så det går inte att få tag på dom.. Sitter i samma jävla sits.. Köpt hojjen i vinter och den har inte varit påställd sen köpet så man måste aktivera försäkringen innan man kan ställa på! :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :(

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
David81 skrev:
En annan fråga .. Folksam försäkrar ju bara banåkning som Smc är inblandade i .. är dom involverade i många träffar eller bara deras egna?

Lite nyfiken på var du fått det ifrån? Läser man villkoren finns inget som säger detta.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln