Surt surt! 1000 spänn på en liten lapp fastsatt med gummisnodd på handtaget. Stod på en före detta mc parkering som helt plötsligt blivit handikapp plats. Såg inte skyltarna förrän efteråt Fler som fått lappade hojar nån gång?
Tror att du fick lappen för att de var handikapp plats
ett enkelt steg för steg sätt att få boten river, den är testad!
1: åk till biltema och köp dig svart spray.
2: åk till parkeringen på natten och spraya över skylten/skyltarna.
3: åk dit och ta kort på dagen.
4: skriv ett brev där du hävdar din oskuld då skylten är oläslig till p-bolaget och bifoga bilderna.
5: vänta på att få boten riven.
observera att detta är inget jag uppmuntrar någon att göra
idag fotar dom väl både skyltar och fordon innan dom lappar så dom e fria från just såna där knep??
Dom är jävligt griniga i stan nu. Jag hade en otursdag och glömde checka ut ifrån mitt i city (yes 120kr) sen åkte jag till torget där jag ställde mig bakom en kompis som parkerat sin taxibil. Då kom en polis och var dret sur och skulle ge mig 1000kr. Fast som saknade 1000kr botar så jag fick en 400kr som jag hade turen att få igenom en överklagan på
Stämmer, stod på lappen att de hade fotat annars hade ja fan provat, känns lite väl saftigt att få en tusenlapp, ska fan ha parkerat på E18 eller liknande om det ska bli såna belopp!!
Ja det va som fan! Detta va ute på skutberget, se upp för dom därute!
Ta med i fickan, om du får en bot skickar du in en överklagan tillsammans med en kopia på biljetten.Men hur gör man på betalparkering? lägga betalbiljetten på sätet o hoppas den inte blåser bort, eller att någon annan lägger beslag på den istället?
limma fast den på tanken? :S
ah ok.. men då fixar jag en biljett i efterhand, borde inte vara någon omöjlighet..
Men hur gör man på betalparkering? lägga betalbiljetten på sätet o hoppas den inte blåser bort, eller att någon annan lägger beslag på den istället?
limma fast den på tanken? :S
idag fotar dom väl både skyltar och fordon innan dom lappar så dom e fria från just såna där knep??
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|