P-böter, trodde inte man kunde få det på hojen??

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
Surt surt! 1000 spänn på en liten lapp fastsatt med gummisnodd på handtaget. Stod på en före detta mc parkering som helt plötsligt blivit handikapp plats. Såg inte skyltarna förrän efteråt :mad: Fler som fått lappade hojar nån gång?

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
ett enkelt steg för steg sätt att få boten river, den är testad!

1: åk till biltema och köp dig svart spray.

2: åk till parkeringen på natten och spraya över skylten/skyltarna.

3: åk dit och ta kort på dagen.

4: skriv ett brev där du hävdar din oskuld då skylten är oläslig till p-bolaget och bifoga bilderna.

5: vänta på att få boten riven.

observera att detta är inget jag uppmuntrar någon att göra

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Att få böter på hojen, de kan dom ge. En mc ska följa samma regler som bilar. Men dom bötfäller inte hojar ofta iaf. Tror att du fick lappen för att de var handikapp plats

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
eldstorm
ett enkelt steg för steg sätt att få boten river, den är testad!

1: åk till biltema och köp dig svart spray.

2: åk till parkeringen på natten och spraya över skylten/skyltarna.

3: åk dit och ta kort på dagen.

4: skriv ett brev där du hävdar din oskuld då skylten är oläslig till p-bolaget och bifoga bilderna.

5: vänta på att få boten riven.

observera att detta är inget jag uppmuntrar någon att göra

idag fotar dom väl både skyltar och fordon innan dom lappar så dom e fria från just såna där knep??

adde_hjelm

Ny medlem
Gick med
30 May 2009
Hoj
GSX1100 ES-83
Far min sa att han fått p-böter på hojen då dom stog tre hojar i bredd.
Det stod nånting i still med "tre mc i bredd räknas som bil" på boten tydligen.
Det sura var att dom var två st som ställde sig där sen hade det tydligen kommit en till okänd hoj och ställt sig bredvid som sen dessutom hunnit åka innan dom var tillbaks....
Dock var detta i göteborg och där är ju folk lite konstiga....:tungan:tungan:tungan

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Dom är jävligt griniga i stan nu. Jag hade en otursdag och glömde checka ut ifrån mitt i city (yes 120kr:mad:) sen åkte jag till torget där jag ställde mig bakom en kompis som parkerat sin taxibil. Då kom en polis och var dret sur och skulle ge mig 1000kr. Fast som saknade 1000kr botar så jag fick en 400kr som jag hade turen att få igenom en överklagan på:)

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
idag fotar dom väl både skyltar och fordon innan dom lappar så dom e fria från just såna där knep??

Stämmer, stod på lappen att de hade fotat:huvet annars hade ja fan provat, känns lite väl saftigt att få en tusenlapp, ska fan ha parkerat på E18 eller liknande om det ska bli såna belopp!!

Dom är jävligt griniga i stan nu. Jag hade en otursdag och glömde checka ut ifrån mitt i city (yes 120kr:mad:) sen åkte jag till torget där jag ställde mig bakom en kompis som parkerat sin taxibil. Då kom en polis och var dret sur och skulle ge mig 1000kr. Fast som saknade 1000kr botar så jag fick en 400kr som jag hade turen att få igenom en överklagan på:)

Ja det va som fan! Detta va ute på skutberget, se upp för dom därute!

Last edited:

Hulkomania

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
ZX-10R
Stämmer, stod på lappen att de hade fotat:huvet annars hade ja fan provat, känns lite väl saftigt att få en tusenlapp, ska fan ha parkerat på E18 eller liknande om det ska bli såna belopp!!

Ja det va som fan! Detta va ute på skutberget, se upp för dom därute!

Ha ha, först hojen stulen sen p-bot:D
Köp ingen trisslott:tuttar

gazsthlm

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Cbr1000f
Men hur gör man på betalparkering? lägga betalbiljetten på sätet o hoppas den inte blåser bort, eller att någon annan lägger beslag på den istället?

limma fast den på tanken? :S

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Men hur gör man på betalparkering? lägga betalbiljetten på sätet o hoppas den inte blåser bort, eller att någon annan lägger beslag på den istället?

limma fast den på tanken? :S
Ta med i fickan, om du får en bot skickar du in en överklagan tillsammans med en kopia på biljetten.

gazsthlm

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Cbr1000f
äh.. nu är ni tråkiga.. tar bort alla anledningar till att parkera gratis, jo har tänkt på sms, o spara biljett, men skönare o bara "inte behöva" jaja.. kör utan tills jag får någon bot

Couraga

Optimistisk pessimist
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 600 -97
Ännu en anledning att inte köra guldvinge, avsaknad av vindrutetorkare att fästa p-bot i

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept