P-böter

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Efter att ha läst den andra tråden (sorry att jag missade den tidigare) har jag dragit slutsatsen att det nog är säkrast att betala. Det är ganska sällan jag parkerar på avgiftsbelagda ställen. I sthlm city finns det ju ganska gott om MC-parkeringar även om de ofta är smockfulla på sommaren.

Men frågan kvarstår om P-skiva. Det är ett ganska vanligt fenomen iaf i sthlm. Det är ju bara att glömma att få ha den ifred. Man skulle kunna limma fast en liten jävel på rutan, men det vill man ju inte. Kanske vår älskade lapp-Lisa kan ge råd?

Kia

Guest
:)

Hur du gör är helt upp till dig såklart. Du kan tejpa, limma eller för all del skruva fast en p-skiva på hojjen. Snyggt? Nej inte alls. Men vill du slippa p-böter på en parkering där man använder p-skiva är det bara att finna sig. Tyvärr.
Har ingen enkel lösning på vart och hur man fäster en p-skiva på en hoj för att lapplisan ska se den och för att den ska få sitta ifred.
Du kan ju iof om du har mobilen med dig ringa ett samtal till företaget som bevakar parkeringen och be dem om råd. Ibland låter, iaf vårt företag, hojjar stå utan biljett eller p-skiva när de har ringt och förklarat sitt problem, hur länge de tänker parkera och reg.nr på hojjen... Men det där är lite olika hur företagen gör. Säkrast att ringa och fråga, det är nog det enda säkra rådet jag kan ge. :tummenupp

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1

Hur du gör är helt upp till dig såklart. Du kan tejpa, limma eller för all del skruva fast en p-skiva på hojjen. Snyggt? Nej inte alls. Men vill du slippa p-böter på en parkering där man använder p-skiva är det bara att finna sig. Tyvärr.

Hur brukar du själv göra? Eller branchfolk kanske är fredade? :)

Kia

Guest
Hur brukar du själv göra? Eller branchfolk kanske är fredade? :)

Kollegorna är väl bekanta med mina fordon och vågar knappt komma i närheten av dem. :D

Skulle jag mot all förmodan få en p-bot går jag upp till chefen och fäller en tår, snyter mig i hans gardin och ber honom ta bort boten ur systemet... :tummenupp

Klart att jag är fredad!!!

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a

Hur du gör är helt upp till dig såklart. Du kan tejpa, limma eller för all del skruva fast en p-skiva på hojjen. Snyggt? Nej inte alls.

Finns väl helfordonsgodkännande även på hojar?
Då får man inte bygga ett smack på hojen, aldra minst en "parkeringslappslucka" :D

Edit: Hmm, finns det helfordonsgodkännande på hojar också förresten?? :va

Dan_ne

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Ducati Monster 9
på min gata i norrköping är det bara att parkera... har stått där många timmar men ej fått böter med min båge. Däremot med bil har jag lyckats få 4-4 stycken.
På sommarsemester i Göteborg parkerade jag och en polare på avenyn unefär vid Hardrock. Efter ett tag såg vi en P-lisa strosa runt och blev lite nervösa så vi frågade om det var ok att stå där. Han sa att det var okej så länge man inte stod mer än 2 meter från ett cykelställ... o det gjorde vi ju! :tummenupp

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...