P-biljett per fordon eller per ruta

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Har jag missat något ?
Jag trodde att en biljett per ruta var det som gällde när man parkerar men såg på q-parkshemsida följande.
”Om två motorcyklar delar en ruta måste båda motorcyklarna ha varsin biljett. Flera motorcyklar kan alltså inte dela på en parkeringsruta och ”dela” på en biljett.”

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det varierar beroende på var man är i Sverige. Parkeringsregler är lokala och en jävla röra. :gnissla

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Skiljer väl beroende på vem som står för p-platserna, privata bolag eller kommunal parkering, kan förmodligen skilja mellan kommuner också. :zpy

Varför ha en massa olika regler, det är nog för att kunna hysta in så många avgifter som möjligt :crash:huvet

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
De är inte kloka i nån ände. Helt ofattbart att den sortens verksamhet får fortgå. De "representanter" jag stött på har dessutom varit fruktansvärt otrevliga och det är inte mitt utgångsläge.

Måtte tusen kamelers loppor hemsöka var och en av dem.

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Det finns egentligen ingen anledning att tränga ihop flera hojjar i en ruta när alla måste betala avgift.
Det gör man när det är gratisparkering tex mcparkeringsrutor eller om man betalar per ruta.

Kommer man ett helt gäng och ska parkera så är det bara att ställa sig på varsin ruta å betala. Bilisterna blir skitsnea och tycker både det ena å det andra. Har man tur gnäller dom till parkeringsbolaget som kanske inser det dumma i det hela och ändrar reglerna.

Vi får hoppas att SMC:s arbete ger frukt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kommer man ett helt gäng och ska parkera så är det bara att ställa sig på varsin ruta å betala. Bilisterna blir skitsnea och tycker både det ena å det andra. Har man tur gnäller dom till parkeringsbolaget som kanske inser det dumma i det hela och ändrar reglerna.

Vi borde ockupera en hel gata nångång och se vad som händer. 1 hoj/ruta. Behövs inte många hojjar för att fylla vilken gata som helst i Sthlm.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi borde ockupera en hel gata nångång och se vad som händer. 1 hoj/ruta. Behövs inte många hojjar för att fylla vilken gata som helst i Sthlm.

Det är väl bara att anordna det på valfri onsdag så kan man med den sedvanliga mängdne hojar på sveavägen fylla stora delar av innerstans parkeringsrutor?

Thojk

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Hoj
Suzuki Gr650 83
Samma här, försökte parkera en rod och en hoj i samma ruta, kostade 350:- och då har jag ändå biljett för boendeparkering...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hur gör man med de parkeringar där varje ruta har ett nummer man knappar in då? Får man inte ställa 2 mc där när man har betalat för rutan?

Tycker det är värre att man måste köpa tid framåt och då ofta mer än vad man i praktiken behöver, för att vara på den säkra sidan. Naturligtvis är det orimligt att betala för annat än tiden man står där, som i ett parkeringshus.:arseleare

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08

Om man tror på tomten kanske man då få parkera flera i en ruta. Mer troligt att det kommer en tilläggsskylt som säger att bara personbilar får parkera på dessa platser.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det finns egentligen ingen anledning att tränga ihop flera hojjar i en ruta när alla måste betala avgift.
Det gör man när det är gratisparkering tex mcparkeringsrutor eller om man betalar per ruta.

Skall ni vara smarta så åk ut stora grupper och ställa allt från fiddys till hojar på stora p-platser.
Betala och så - ta storhelger vid stora köpcentrum,stadscitynära som tappar ungefär 30 mille på en helg
Ni fattar en hoj med en snubbe spenderar inte lika mycket som minibussen med 6 knattar och en dryg fru:D

Kan lova att regeländringar går ganska fort sen:hihi

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
jag höll på att skiva att man skulle ockupera alla p-platser vid regeringen... men sen kom jag på att de tar juh taxi till "jobbet"

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Du har precis tagit upp Sveriges största problem, detta är förjävligt och oacceptabelt! Jag har dock lösningen...

Eftersom bilister snor min parkeringslapp när jag ställer hojen på en betalparkering så betalar jag helt enkelt inte längre, detta kan vara sniket meeeen tänker inte syssla med välgörenhet längre!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ja det är faktiskt jävligt märkliga regler att man inte betalar för den platsen man tar upp. Man kanske kan knyta ett snöre mellan alla hojarna och hävda bestämt att det är ett fordon?

Jag har själv jobbat lite som lapplisa (egentligen väktare men nattetid hade vi ansvar för Q-parks parkeringar) och jag skulle aldrig sätta en bot bara på 3 hojar om den fjärde betalat för rutan.

Blir det en storskalig aktion så är jag lätt med. Inte i stockholms innerstad dock. Lite långt att åka.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!