P-bot på hojjen i Norge... Beltala???

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Klart att de skiter i hur de parkerar här om det inte får några konsekvenser, inte att förväxla med kunna. Vad grundar du det på att de inte skulle kunna köra? Har kört rätt många Norgesemestrar samt hälsar på släkt i Osloregionen, tycker precis tvärtom om körningen. Inte lika mycket inkonsekvent flumkörning som här. Där parkerar de där det går, var ska de göra av bilarna, liksom? Lägg därtill att de är utpräglade individualister med kaxighet som ger att de gör lite som de vill.

Svenskhatet är sen gammalt och nu är det de som är i överläge.......och de njuter av det vid varje givet tillfälle!

Vad jag grundar det på? Haha! Jag är uppvuxen i Strömstad, norrmännens paradis! Jag grundar det på noggranna observationer, över måååååånga år ;)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Endera betalar ni eller så bestrider ni med att hotellet sagt det var fritt fram parkera gratis i parkeringsgaraget.
När det kommer till inkasso från kronofogden bestrider ni,
hänvisar till "hotellet sagt det var fritt fram parkera gratis i parkeringsgaraget" och det går då automatiskt till rättegång.
I Sverige. Nu blir det intressant.
Kommer det norska P-bolaget vara beredda driva en rättegång i Sverige?
Ta över vittnen till rättegången?
Frågan är "var det fritt fram stå i P-huset" utom på just vissa platser?
Vad sa de i hotellreceptionen.
Om de påstår de sagt en sak och ni påstår att de inte nämnt några begränsningar så blir det ord mot ord.
Och ska leda till frikännande.
Även om ett antal märkliga rättegångar tex de mot Qvick visar hur blint "rättvisan" arbetar i Sverige.
Eller för att inte tala om Assange
googla på
Fallet Assange: Uppgifter raderas
eller utvisning av egyptierna
googla på
Egyptenavvisningarna
här fattar inte nån domstol beslutet utan den svenska regering där Anna Lind, Göran Persson och Thomas Bodström
sköter det hela.
Sverige har senare betalat ett skadestånd på 3,5miljoner SEK till var och en av egyptierna
däremot har ingen i Sverige ställts inför domstol pga utvisningen.
Det som gjordes, utvisningar pga regeringsbeslut, inte domstol, var inte olagligt.

Problemet för både er och P-bolaget är att i sådana här "småmål" står vardera parten för sina kostnader. Det betyder för er del kanske tjänstledigt från jobbet en dag.
Och det innebär kanske, även efter skatt, en större kostnad än 600 NOK.
Det är alltså frågan om Poker.
P-bolaget beslutar sig för att driva rättegången.
Ni vinner (i bästa fall) men det kostar ändå mer än 600NOK efter skatt.

Eftersom jag drar in mer än 600NOK efter skatt varje arbetsdag så hade jag betalt.
Och lagt tiden på annat.

Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Tror gör man i kyrkan.

Denna kille fick en bot när det stod 2 hojar i samma ruta då bara en av dem hade biljett!
Han blir nog jätteglad om du har rätt :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?255778-P-bot-p%E5-en-av-tv%E5-hojar-i-en-ruta

Back to topic så hade jag nog beLtalat boten norrmän är inte friska när det gäller sådana här saker.

Ok. Nu har jag forskat lite i detta och för att komplicera för alla så är det ju GIVETVIS olika regler för olika kommuner och/eller om det är kommunal eller privat parkering.... Jag kollade upp detta tidigare och fick info om Stockholm. Men det varierar tydligen. Och reglerna ändras ibland lite här och var...... Så man får kolla upp exakt vad som gäller för just den parkeringen i den kommun där man är..... Ett GEMENSAMT regelverk vore väl lämpligt kan man tycka så att man vet vad som gäller utan att behöva surfa på nätet och söka information så fort man ska till en ny kommun. Men, nääää då. Så kan vi ju inte ha det. Varför göra det lättare när man kan komplicera?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vad jag grundar det på? Haha! Jag är uppvuxen i Strömstad, norrmännens paradis! Jag grundar det på noggranna observationer, över måååååånga år ;)

Tycker det bekräftar vad jag sa. F ö har du inte så många års erfarenhet att luta dig mot, något du inte brukar vara sen att inskärpa...:tungan

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Tycker det bekräftar vad jag sa. F ö har du inte så många års erfarenhet att luta dig mot, något du inte brukar vara sen att inskärpa...:tungan

Dock så räcker det med tio minuter i Strömstad för att inse detta. Om man inte är blind då. I princip halva staden är enkelriktad. Något ingen norrman ännu förstått!

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Hoj
honda hornet 900
I´m back...
hotellet var vid bryggan i Tönsberg, kommer inte ihåg vad det hette..stort va det och fanns nog bara det där iaf...
Beträffande boten så har jag betalt min, dock vet jag inte hur det har gått för mina andra kumpaner..., bara att genomföra en internationell betalning på nätet var ju en upplevelse med ett flertal telefonsamtal... Men nu hoppas jag slippa dyra efterspel iaf:smasha

Nästa år ska jag ge fan i att åka och parkera i norska tätbebyggelsen, utan hålla mig i telemark och hardangervidda:yoparty
där e det ju bara och luta hojjen mot närmsta pistmaskin...:fyllisar

Tack för alla tipps och råd!:tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...