P-Lisan kan dra åt h-e

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
WR, TLR
Det är fan för jävligt. Självklart ska dom springa in i sjukhuset och kolla så inte bilägaren är inne och föder barn innan dom lappar. Nackskott :mad:

Ja, det är inte helt enkelt där. Skulle de släppa parkeringen fri till alla skulle den alltid vara full. Samtidigt är det lite taskigt av lisan att vänta på att tiden ska gå ut för någon som ev är sjuk, för att kunna lappa den. Men jag kan tänka mig att det är en av deras godisplatser.

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
Det är nog så enkelt så att marken, du på eget bevåg bestämt dig för att ockupera med ditt fordon, är privat och tillhör "någon".
Denne "någon" är jävligt trött på att "folk" utnyttjar dennes mark och har då anlitat ett parkeringsföretag (privat är inte att förväxla med kommunala bolag som bevakar kommunens gatumark), för att stävja detta och det är deras jobb att genom avgifter få folk att ge fan i att parkera på markägarens egendom!

Det är ju dessutom nya tider i det här landet och man är tvungen att ta de jobb som finns, oavsett om det är skitjobb med urdålig lön eller inte, så jag tycker ni ska ge fan i att skälla på lapplisor sålänge de bara gör sitt jobb!

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Tråkigt att folk gör sit jobb! :( Alla borde liksom bara skita i sitt jobb så ahde det ju blivit bra mycket bättre för alla! :D

Nä, men det finns säkert vissa rötägg som älskar att lappa lite hojar då och då.

Hur hade man själv varit som parkeringsvakt?:cdevil

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Precis så blev det. Jag fick 2 på 450:-

Skicka in något intyg så ger de säkert med sig.

Förstår inte varför det gnälls på lisan. Man tar väl chanser då och då och förr eller senare åker man dit. That's life. Fast det är klart att det är skönt att bli arg på någon när man blivit drabbad.

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
Skicka in något intyg så ger de säkert med sig.

Förstår inte varför det gnälls på lisan. Man tar väl chanser då och då och förr eller senare åker man dit. That's life. Fast det är klart att det är skönt att bli arg på någon när man blivit drabbad.

självklart tar vi alla risker med parkeringen lite då o då men just i de här fallet så handlar de om ett fik/cafe som under sommaren är belägrat av hojar. och om det börjas att lappas hojar där kanske de skärmmer iväg många då de oftast på en fin dag inte finns någon "laglig" parkering kvar..

kan förstå om det är någon som bor precis brevid macken som tröttnat på att folk tar förgivet att de är ok att stå på "privat mark".

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Är det verkligen så nödvändigt att lappa en hoj,,,,,,, parkerade idag i Eskilstuna med 5 hojar ( inga böter ) men om, då står det ju trampcyklar kors och tvärs runt våra hojar.
Då är ju frågan lappar de trampcyklar också? Förmodligen inte, men de borde tycker jag.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
ett tag så var ja arbetslös o sökte då alla sorters av jobb o var då på intervju både som p-lisa och som tv-pejlare,......kan säga att båda jobben har provision o att det tilltalade inte mig alls:va p-lisor hade procentsats o tv-pejlare hade tror det var 100 eller 200 per indriven licens :va:mad: helt paj

Vilket skitsnack! Parkeringsvakter har inte provision på sitt jobb, de har endast fast lön och inget annat. Har de något annat så följer företaget inte gällande regler som finns i Sverige angående just parkeringsavgifter.
För övrigt så är det ju jävligt konstigt att gnälla över att man blir straffad när man gör fel.
Om det inte fanns parkeringsvakter så skulle det vara ett jävla liv från oss för att vi inte kunde parkera någonstans :huvet

Är det verkligen så nödvändigt att lappa en hoj,,,,,,, parkerade idag i Eskilstuna med 5 hojar ( inga böter ) men om, då står det ju trampcyklar kors och tvärs runt våra hojar.
Då är ju frågan lappar de trampcyklar också? Förmodligen inte, men de borde tycker jag.

Cyklar som ställs huller om buller har ju kommunen oftast rätt att bortforsla, dock ska detta framgå på ett eller annat sätt inom kommungränsen.
Men cyklar har ju dessutom cykelställ avsedda för just cyklar, inte för mopeder eller motorcyklar.
Brukar du ha många cyklar runt din hoj när du har parkerat den på avsedd plats?

Last edited:

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Hoj
såld :/
Dessutom såg hon bra ut!
Jag måste ju erkänna att hon var ganska modig som körde in där för att skriva lappen men samtidigt dum i huvet som riskerar att få all skit i värden över sig när hon sitter där oh skriver med nedvevad ruta.

om hon nu såg bra ut så kanske hon redan fick en massa "ligga?" å inte behövde flera inviter...

men som du säger så var hon nu dum nog å inte klev ur bilden å klev in på fiket å å fråga vems valp som stod lite halvtaskigt till.

tror hon kunde fått en del kul i livet utav det...

har inte förstått mig på 99% av lapplisorna som inte ser jobbet som ett serviceyrke utan e benhårda på vara nitiska...

hmm lapplisa kanske inte e ett serviceyrke... men som om jag bryr mig eg ;)

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
så vad är din poäng;
• inte bryta mot regler - ajja bajja!
• inte skälla ut den som företräder reglerna (gör juhh bara sitt jobb juhh!!) - ajja bajja!
• fel av dig att gnälla - ajja bajja!
• inte försöka påpeka saker och ting (det är ju som det är!!) - ajja bajja!

men att skälla på kommunpolitiker går för sig, för de (av någon outgrundling anledning som vi bara inte vet) är ju 'onda' och inte som lapplisor.

hela snacket om att 'de sköter ju bara sitt jobb', får mig att vilja ha en massiv mjällpopulation igen...

och jag som trodde du var människa och inte en prototyp till den första terminatorn...

Det han menar är nog att det inte är någon idé att skälla på lapplisan som bara gör sitt jobb när hon skriver utt förelägganden om erläggande av perkeringsavgift.

Är man missnöjd med parkeringsreglerna ska man gnälla på den som sätter reglerna vilket är gatuförvaltningen och ytterst våra folkvalda kommunpolitiker.
Med andra ord. Ska man gnälla så ska man göra det på politikerna som sätter regler som vi inte gillar.

Ja, det är inte helt enkelt där. Skulle de släppa parkeringen fri till alla skulle den alltid vara full. Samtidigt är det lite taskigt av lisan att vänta på att tiden ska gå ut för någon som ev är sjuk, för att kunna lappa den. Men jag kan tänka mig att det är en av deras godisplatser.

Ja. Ibland undrar man om inte parkeringsbolaget är i maskopi med sjukhusledningen. Man får betala för att parkera bilen om man skjutsat sin farmor till akuten och sen tar det en djävla tid att få träffa en läkare så parkeringsavgiften hinner gå ut flera gånger om.
Men har jag redan fått en bot så skulle jag aldrig betala avgiften. Då är det bättre att lämna boten kvar på vindrutan och låta den vara parkeringsbiljett för jag har för mig att dom inte skriver mer än en bot per dygn.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...