P-lisor i strejk

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Tydligen ska P-lisorna gå i sympatistrejk den 4 juni, om parterna inte kan samsas.
Min förhoppning är att alla parkerar så in i h_vete korrekt så att dom inser att p-lisor inte behövs. Någon som ställer upp??

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
RGV_250 skrev:
Tydligen ska P-lisorna gå i sympatistrejk den 4 juni, om parterna inte kan samsas.
Min förhoppning är att alla parkerar så in i h_vete korrekt så att dom inser att p-lisor inte behövs. Någon som ställer upp??
Lapplisorna behövs för att stärka de kommunala finanserna. Det är enbart och uteslutande därför de finns. Det är också därför de kommunala parkeringsbolagen tillåts att år efter år bryta mot den lag som säger att kommunal verksamhet inte får bedrivas i vinstsyfte. De uppvisar stora överskott år efter år.

Så jag passar på att grisparkera istället. :crash

Edit: fan vad jag stavar... :skrämd

Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Hoppas det blir en lång strejk...sen kan man ju hoppas att bussförarna går i strejk också...de tar ju bara plats med sina ohyggligt fula fordon...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Skolmatstanterna strejkar. vi får ingen lunch. då strejkar jag med.
Har inte råd att käka ute varje dag...
Även vaktmästarna skall nog strejka så vi slipper iaf skolan på måndag. Om inte poliktikerna släpper in oss i skolan får vi sommarlov från och med idag...

Martin

Guest
Bikerbitch skrev:
Om inte poliktikerna släpper in oss i skolan får vi sommarlov från och med idag...

Vilket inte är bra alls. Dels missar man dom sista veckorna innan studenten, när man ändå bara latjar och dels måste alla elever enligt lag gå det antal skoldagar som är bestämt. Detta betyder att vi isåfall måste gå i skolan efter studenten...

Lisa

vem bryr sig?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
......
Ibland så får jag känslan att kommunerna går med vinst på den här strejken.....(hoppas jag har fel) Borde de inte vilja lösa problemen?

Martin

Guest
Lisa skrev:
Ibland så får jag känslan att kommunerna går med vinst på den här strejken.....(hoppas jag har fel) Borde de inte vilja lösa problemen?

Det är självklart att dom gör det! Fast det dom vinner i pengar förlorar dom väl många gånger om när det gäller missnöjda invånare...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
RGV_250 skrev:

Sen har vi ju 872340 stycken privata parkeringsbolag, som har lisor......Eller?

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Bikerbitch skrev:
Skolmatstanterna strejkar. vi får ingen lunch. då strejkar jag med.
Har inte råd att käka ute varje dag...
Även vaktmästarna skall nog strejka så vi slipper iaf skolan på måndag. Om inte poliktikerna släpper in oss i skolan får vi sommarlov från och med idag...

Min skola har varit stängd i 2 veckor nu :D , jag kan bara hoppas att vi inte behöver ta igen det på lovet! :eek:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
46 miljoner om dagen tjänar sveriges kommuner på denna strejk. De sitter bokstavligen och gottar sig åt detta, och vem skulle inte göra det?

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Här har p-varkterna strejkat ett bra tag nu, och inte fan har det blivit trafikkaos för det. Lund är en bättre stad utan dom jävla asen!

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Hårding skrev:
Hoppas det blir en lång strejk...sen kan man ju hoppas att bussförarna går i strejk också...de tar ju bara plats med sina ohyggligt fula fordon...

Hoppas jag också, då blir det mer jobb till oss som inte är kommunal anslutna...... ;)

Blir säkert lugnt och stilla i våra storstäder när inte bussarna går så att alla bussåkare kan ta bilen istället. Utom Yvonne Rowaida som fortfarande åker kollektivt d.v.s. taxi. :crash

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024