P3

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nej. De är ganska bajsnödiga.
När radiopratarna skrattar åt varandras skämt är det riktigt lågt. Eller så är de påtända.

"Institutet" räknar jag som ett humorprogram, och det är fantastiskt bra.
"Morgonpasset" var riktigt bra under sommaren, när ordinarie programledarna var lediga och Emma Knyckare tog hand om det tillsammans med veckogäster.
Resten av året är det fruktansvärt dåligt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
"Institutet" räknar jag som ett humorprogram, och det är fantastiskt bra.
"Morgonpasset" var riktigt bra under sommaren, när ordinarie programledarna var lediga och Emma Knyckare tog hand om det tillsammans med veckogäster.
Resten av året är det fruktansvärt dåligt.

Dom körde nått kuligt i somras under politikerveckan

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Även jag tycker att P3 var bättre förr. Typ, för 15 år sedan eller så.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3634&artikel=3625179
Ung radio
P3 är radio för och av unga människor i Sverige. Skön, rolig och viktig radio med ett innehåll att skratta åt, reagera på, sjunga med i eller städa till. Vi satsar på ett brett programutbud där en del program tilltalar många olika sorters människor medan andra är lite smalare. För oss är detta vad som menas med Public Service-radio, radio i allmänhetens tjänst. Det viktiga är inte att alla gillar allt i P3, utan att alla hittar något de tycker är riktigt bra.
Det är svårt att sätta etiketter på alla program i P3 men musik, underhållning, samhälle och kultur är några olika typer av innehåll i programmen. Alltid ur ett ungt perspektiv. Det innebär bland annat att vi låter unga komma till tals i våra program, spelar musik som riktar sig till unga människor och tar upp frågor, situationer och problem som rör unga.

Jag är kanske inte så ung längre?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3632&artikel=3621366
P1 är rikskanalen som ger fördjupning. P1 är den talade kanalen. P1 är kanalen för kvalificerade nyheter. Och det är definitivt P1 du ska lyssna på om det är vetenskap, dokumentärer, film, konst, teater, litteratur eller livsåskådningsfrågor som intresserar dig.

Jag brukar lyssna på radio i bilen till och från jobb med cirka 20 minuter på morgonen och 20 minuter på eftermiddagen. Jag lyssnar nog mer procentuellt på P1 än på P3.

Sjövädret är helmysigt att lyssna på.

...Måseskär nordväst 5.
...Arkona, nord 5.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag stör mig på att de låter människor med talfel sköta radion. Då menar jag inte bara skåningar utan även folk som inte kan säga R, läspar eller liknande. Visst, man ska inte ge sig på dem pga deras fel MEN man ska väl inte anställa dem för att PRATA I RADIO FÖR I HELVETE!?

Som den där förbannade nyhetsreportern som inte kan r utan istället säger -"ejj". Typ. Nån gammal tant runt 60 typ, hon är inte med så ofta förvisso.
Har man ett radioansikte så är man inte med i tv, kan man inte säga r är man inte med i radio.
Eller är det för elakt?

Jag tror att P3 snålar med budgeten och tar in Fas3-are från arbetsförmedlingen, och de som inte duger till något annat får ett eget radioprogram i P3.

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
...and in other news, bears have been found to shit in the woods...

P3 har bra musik och humor men inkvoteringen av "genusvetare" (fint ord för gnällig vänsterkossa som är för korkad för att läsa någon annan stans än Södertörns högskola) och strukturfeminister är helt sanslös. De får Fox News att framstå som en opartisk nyhetsbevakare i sammanhanget.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag stör mig på att de låter människor med talfel sköta radion. Då menar jag inte bara skåningar utan även folk som inte kan säga R, läspar eller liknande. Visst, man ska inte ge sig på dem pga deras fel MEN man ska väl inte anställa dem för att PRATA I RADIO FÖR I HELVETE!?

:rofl:rofl:rofl

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
den enda humorn på P3 är dom tragikomiska "nyheterna"

"asså de e typ krig i egypten nu, ba massa skitsura muslimer som störtar regeringen typ, snacka me våran utsände å han ba skitskraj dom skjuter med kpistar typ"

:gråta

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
...and in other news, bears have been found to shit in the woods...

P3 har bra musik och humor men inkvoteringen av "genusvetare" (fint ord för gnällig vänsterkossa som är för korkad för att läsa någon annan stans än Södertörns högskola) och strukturfeminister är helt sanslös. De får Fox News att framstå som en opartisk nyhetsbevakare i sammanhanget.

Håller med. För att vara opartisk media så är det hela väldigt vänstervridet hela tiden. Hetsjakten på Poliskåren efter registret över romer fick mig att slå av kanalen för gott.

Tjita1

Guest
Själv brukar jag lyssna på Mix Megapol. Jag gillade när Gry Forsell och Adam Allsing hade det, men sen slutade Adam och ersattes av Anders Timell, honom är jag inte så förtjust i. Nu har dom ju dock fått in Micke Tornving, och han brukar hålla sig på rätt sida bältet när han är med där, särskilt inslaget "Förklara för oss Micke" som brukar gå runt halv åtta-tiden när jag går upp är bra, och jag tycker han har en förmåga att vara förbannad på saker som faktiskt är värda att vara förbannad på emellanåt.
Sen det faktum att dom spelar lite blandad musik och inte bara samma 4 pophits om och om igen tycker jag är bra. Fast hur exakt dom får 3 år gamla låtar till "klassiker" övergår mitt förstånd, men så är det tydligen idag..

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Som den där förbannade nyhetsreportern som inte kan r utan istället säger -"ejj". Typ. Nån gammal tant runt 60 typ, hon är inte med så ofta förvisso.
Har man ett radioansikte så är man inte med i tv, kan man inte säga r är man inte med i radio.
Eller är det för elakt?

Jag tror att P3 snålar med budgeten och tar in Fas3-are från arbetsförmedlingen, och de som inte duger till något annat får ett eget radioprogram i P3.

Simon Rosenqvist läser nyheter på ett lillgammalt men korrekt sätt.
Jag blir glad när jag hör honom.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Nu e ja ju visserligen bara -86a men sålänge ja lyssnat på P3 har de väl ändå bara vart rödpack vid spakarna?

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Fast ingen lyssnar väl på allvar på Mix Megapol och Rix å sånt? Jag är helt övertygad om att det är påhittade lyssnarsiffror de redovisar. Kan iofs vara ett par hundra lantisar under 16 som kranar in det. En och annan taxichaffis kan jag leva med, men annars?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har hållt på och hantverkat i garaget en del på sista tiden. Då måste man lyssna på radio. P3 går bort nuförtiden, så jag har provat Metropol.... eller Megapol vadenuheter. Det här är om möjligt snäppet värre än P3. Inte för att programledarna inte har ett enda vettigt ord att säga, eller för de ständiga reklamavbrotten... eller den urgamla skvalmusiken de spelare.

Nej, det är reklaminslagen i sig. De har så frukransvärt dåliga manus att jag får kväljningar. Eller den lilla tjejjen som rabblar nåt om kredittjänster utan prövning (WTF) eller damen som på klingande finlandssvenska gör reklam för ett annat kreditinstitut (låter väl mer trovärdigt tycker säkert reklammakaren)... Eller varför inte alla rappade reklamsånger som är så utomordentligt dåliga att jag får sura uppstötningar. Fy fan.

Last edited:

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Har hållt på och hantverkat i garaget en del på sista tiden. Då måste man lyssna på radio. P3 går bort nuförtiden, så jag har provat Metropol.... eller Megapol vadenuheter. Det här är om möjligt snäppet värre än P3. Inte för att programledarna inte har ett enda vettigt ord att säga, eller för de ständiga reklamavbrotten... eller den urgamla skvalmusiken de spelare.

Nej, det är reklaminslagen i sig. De har så frukransvärt dåliga manus att jag får kväljningar. Eller den lilla tjejjen som rabblar nåt om kredittjänster utan prövn ing (WFT) eller damen som på klingande finlandssvenska gör reklam för ett annat kreditinstitut (låter väl mer trovärdigt tycker säkert reklammakaren)... Eller varför inte alla rappade reklamsånger som är så utomordentligt dåliga att jag får sura uppstötningar. Fy fan.

En undersökning har ju faktiskt visat svart på vitt att ca. 70% av Journalistkåren sympatiserar med v eller mp, klart att agendan färgas av detta. Läste en artikel om att det faktiskt kunde bli ett demokratiproblem i längden om man envisades med att vinkla fakta och uppfostra medborgarna i olika frågor. Public Service skall inte ta ställning utan bara servera korrekta (så långt det är möjligt) nyheter och fakta. Men det är ju min konstiga åsikt.

Buddas

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2014
Hoj
Letar
Lyssnar sällan på P3 men när kanalen rattas in av misstag händer det att man lyssnar en minut eller två och det var just vad jag gjorde i dag. Carpe Fucking Diem var på och det jag hörde var något av det bästa denna kanal någonsin sänt, nämligen:

Yohio... till alla er som ser en hårt sminkad internationell J-pop stjärna... jag ser bara en osäker kille från Sundsvall.

:lol

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
En undersökning har ju faktiskt visat svart på vitt att ca. 70% av Journalistkåren sympatiserar med v eller mp, klart att agendan färgas av detta.

Så är det. Janne Josefsson pratar lite om det i det här klippet. Han pratar bl a om valstuge-reportaget dom gjorde i Uppdrag Granskning och säger att om dom hade gjort nånting negativt om Vänsterpartiet istället så skulle det inte ha uppskattats av kollegorna på SVT.

http://www.svt.se/nyheter/svtforum/hur-ska-journalister-granska-politiker (spola till 7:55 om ni inte vill se hela)

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Slår ett slag för P3 dokumentär. SR:s app i luren å man kan
förkovra sig. P1 å P4 har oxå bra dok.

"Kvinna hittad död vid badplats" Mannen blev anklagad för mord å det
visade sig vara nåt helt annat. På P4.
En annan. "Hur man överlever ett styckmord" föräldrarna till grabben som
hittades fastfryst i isen i Halmstad.