Packad!?

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
Håller på och vårvårdar min älskling. Lite ny mag medicin tänkte jag hon kunde få, så jag lät oljan spruta i garaget. Upptäckte dock att packningen till det lilla oljefiltret(kåpan) sett sina bästa dagar. Snabbt som fan ner till ktm-handlaren, som givetvis inte hade några hemma. Leveranstid mitten av nästa vecka :huvet . Tänkte då fråga om det skulle kunna funka med packningssilicon eller nåt liknande?. Har sån äcklig abstinens av att gasa nuu :gnissla . Ska man lägga sig i tvångströjan en helg till eller är det bara att kleta på och ge sig ut och gränsla damen??
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
den packningen borde va lätt att knacka/skära/klippa ut av såndärnt packningsark, finns nog på mekonomen eller liknande ställen.


pssst.....i riktiga nödfall funkar det att göra packningar av mjölkpaket (moppefuckometoden) :gnissla

edit: såg nu att du hade en lc4...vet inte hur det ser ut på den...jag tänkte på 525 :kocko
 
Last edited:

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
rejser skrev:
den packningen borde va lätt att knacka/skära/klippa ut av såndärnt packningsark, finns nog på mekonomen eller liknande ställen.


pssst.....i riktiga nödfall funkar det att göra packningar av mjölkpaket (moppefuckometoden) :gnissla

edit: såg nu att du hade en lc4...vet inte hur det ser ut på den...jag tänkte på 525 :kocko


Känns som det är en riktig nödsituation :) ... Packningen är av gummiring varianten. Egentligen borde det väl inte vara nåt större problem. Är väl inget större tryck på den packningen. Får väl ha lite koll på oljestickan och bjuda på ett oljekalas till om det skulle bli lite halkigt om bakhjulet :tungan . För nu börjar det bli jobbigt att bara köra "forumhoj" :yoparty

Hejda mig snabbt om det är någon som har nåt att invända :7peta
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Gummiringvarianten? En O-ring alltså typ?.. Kolla med ngn hydralfirma eller ngt? Annars så typ de som säljer industrigrejjer (industritillbehör i Lidköping ;)).. rörfirmor och sådant också väl..

- Johan
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
men va i he...???



"Vitpeppar, kanel och ingefära - finmalda kryddor att ha till hands när kylaren läcker. En annan tillfällig metod är att knäcka ett ägg och hälla det i kylaren, men då blir det svårare att rensa systemet efteråt."

No shit... :rolleyes: Fint med en bil som luktar kebabrulle och ett värmepaket igenbäckat med hårdkokt ägg. :näsblod

"Gängtejp - bra att ha när skruvar lossnar eller har slitna gängor eller när en oljeplugg läcker."

Har han insett konsekvenserna av att täta en oljeplugg efter vägkanten? :rolleyes: :3freak
 

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
Jag har!!!!!

Kom till mig. Jobbar på Industriprodukter, ligger i början på "mc-gatan".
Jag har oringar, packnings material m.m. hemma så kan du hänga med ut i morgon. vi ha öppet till 16.00 idag så skynda. kan nog bjussa dig på en! ta med kåpan den sitter i och den trasiga packningen om du har den kvar med.
MVH/
Dennis
www.industriprodukter.se
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Snacka om bra och snabb hjälp. Så ska det se ut! Bra grabbar, man får ju fan en tår i ögat :tummenupp

MER SÅNT!!!
 

Rat

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2004
Ort
Kalmar
Hoj
Rm 250 Ratbike!!
SMoto skrev:
Kom till mig. Jobbar på Industriprodukter, ligger i början på "mc-gatan".
Jag har oringar, packnings material m.m. hemma så kan du hänga med ut i morgon. vi ha öppet till 16.00 idag så skynda. kan nog bjussa dig på en! ta med kåpan den sitter i och den trasiga packningen om du har den kvar med.
MVH/
Dennis
www.industriprodukter.se

Fan va gullig du är :angel . Bara djävligt synd att man va så ivrig att man inte han kika på datorn utan åkte direkt till biltema och köpte nån gummiplatta som jag ägnade en timme åt att karva en skulptur i :huvet . Tog nog ytterligare en timme å pilla det skiten.. Men nu är allt på plats så det blir nog att sova med stället på inatt för i morra så gäller det :banana . Men som sagt bockar och bugar för tanken :Bugar . Hänger gärna med på en tur, om man nu får när man va så otrevlig och inte dök upp?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top