Packalén
Vill åka hoj
Jaha.. Då var denna helgen till sin ända.
Anlände till åsen på torsdag kväll o slog som sedvanligt läger med Jorpes löövbajk och Sjölanders "Snärtaren" vinnar sexa. Lägret byggdes upp med blod svett och tårar som tröstades med någon enstaka öl. Fredag morgon började uppladdningen för fri träning. Jag hade fått för mig att jag skulle prova en annan drevning av någon outgrundlig anledning. Första passet kördes under STOR okoncentration. När jag kommer ner för rakan på första varvet börjar jag fundera på varför motorn varvar ut så tidigt, fortsatte att fundera över detta några meter till medan trösen närmade sig. När jag äntligen upptäcker detta o nyper till på bromsen glömmer jag en liten detalj. Man skall visst hålla emot lite när man bromsar. Pang i tanken o i hjälmen hörs " JÄVLAR" i en falsett liknande ton. Resten av passet harvar jag runt o svär över att inget stämmer.
Till andra fri passet drevades det om till den drevning jag åkt på förut. Oj vad det stämde plötsligt, den första 12:an presterades.
Till Lördagens första kval var jag laddad som bara den. Åkte ut på banan o hissade upp tempot på en gång. Jag tänkte att skall det bli något så skall det bli medan kroppen orkar. Körningen stämde bra men på något sätt kändes det som om det inte gick så vansinnigt fort ändå. Efter ca halva passet åkte jag i depå för att ta igen mig lite. Marie kommer springande med nästan andan i halsen, du är snabbast så här långt med en tid på 1:12.3 oj oj tänker jag. Får nog ut o pressa den tiden lite till. Det kändes inte helt omöjligt. Ner med visiret o iväg igen. Redan när jag svängde ut ur depån kände jag att det kommer inte att gå. Blev överladdad på något sätt. Jag körde två varv men kände att det var dags att ge upp innan jag jag klotar. Ställde mig vid tv:n i depån för att se tre förare klå min tid. Nu närmade sig andra kvalet. Jag gick runt o funderade på hur jag skulle lyckas förbättra mig. Jag har ju inte lyckats bättra på andra kvalet under hela året. Rullade ut med samma taktik som på första, ge benet från början. Kändes helt ok men ingen förbättring enligt laptimern. Åkte in i depå för att vila eller något. Där fick jag skäll av Andreas Sjölander för att jag bromsar på tok för tidigt inför trösen och Ejjes. Åkte ut igen med inställning på att endast koncentrera mi på sena inbromsningar o skita i resten av varvet. Kommer in efter passet o har slagit mitt personbästa igen 1:12.050. Med andra ord start i första led. Tack Andreas.
Söndagen då. Jo det började med en warmup. Lugnt o fint skulle det köras, bara testa så att allt är ok. I start o mål svängen när jag ger på gas märker jag att varvet öka men farten kommer inte som den brukar, i med nästa växel o samma händer där, nästa då o nästa varvade ut sexan innan jag var förbi läktaren. HURRA jag brände kopplingen efter kvalet när jag gjorde ett par provstarter. #"())=/()%"¤(&("#¤/%/=(.......
Som tur var så hittade jag ett nytt kopplings paket hos Lorenzon. JÄTTE TACK. Fick ordning på hojen till start men han aldrig ladda riktigt, kände mig stressad på något sätt. Väl på gridden, starten går, Hondan far upp på bakhjulet. Jag tänkte , i helvete att jag släpper av nu när jag startar i första led, men i nästa milli sekund var det något längst in i hjärnan som sa att det var nog bäst o göra det i alla fall. Tappade inte så farligt mycket men Sjölander o Brazze kom som skjutna ur kanoner. Var sexa ur första böj o den placeringen höll jag ända in i mål. Attackerade Sjölander några gånger utan något större resultat.
Tack alla för en trevlig helg. Ingen nämnd o ingen glömd
Ser redan fram emot nästa år.
Patrick Packalén
ps. får se om ni kan lära er mitt efternamn till nästa år
edit: glömde ju..... Nu lyder personbästa på 1:11.9
Anlände till åsen på torsdag kväll o slog som sedvanligt läger med Jorpes löövbajk och Sjölanders "Snärtaren" vinnar sexa. Lägret byggdes upp med blod svett och tårar som tröstades med någon enstaka öl. Fredag morgon började uppladdningen för fri träning. Jag hade fått för mig att jag skulle prova en annan drevning av någon outgrundlig anledning. Första passet kördes under STOR okoncentration. När jag kommer ner för rakan på första varvet börjar jag fundera på varför motorn varvar ut så tidigt, fortsatte att fundera över detta några meter till medan trösen närmade sig. När jag äntligen upptäcker detta o nyper till på bromsen glömmer jag en liten detalj. Man skall visst hålla emot lite när man bromsar. Pang i tanken o i hjälmen hörs " JÄVLAR" i en falsett liknande ton. Resten av passet harvar jag runt o svär över att inget stämmer.
Till andra fri passet drevades det om till den drevning jag åkt på förut. Oj vad det stämde plötsligt, den första 12:an presterades.
Till Lördagens första kval var jag laddad som bara den. Åkte ut på banan o hissade upp tempot på en gång. Jag tänkte att skall det bli något så skall det bli medan kroppen orkar. Körningen stämde bra men på något sätt kändes det som om det inte gick så vansinnigt fort ändå. Efter ca halva passet åkte jag i depå för att ta igen mig lite. Marie kommer springande med nästan andan i halsen, du är snabbast så här långt med en tid på 1:12.3 oj oj tänker jag. Får nog ut o pressa den tiden lite till. Det kändes inte helt omöjligt. Ner med visiret o iväg igen. Redan när jag svängde ut ur depån kände jag att det kommer inte att gå. Blev överladdad på något sätt. Jag körde två varv men kände att det var dags att ge upp innan jag jag klotar. Ställde mig vid tv:n i depån för att se tre förare klå min tid. Nu närmade sig andra kvalet. Jag gick runt o funderade på hur jag skulle lyckas förbättra mig. Jag har ju inte lyckats bättra på andra kvalet under hela året. Rullade ut med samma taktik som på första, ge benet från början. Kändes helt ok men ingen förbättring enligt laptimern. Åkte in i depå för att vila eller något. Där fick jag skäll av Andreas Sjölander för att jag bromsar på tok för tidigt inför trösen och Ejjes. Åkte ut igen med inställning på att endast koncentrera mi på sena inbromsningar o skita i resten av varvet. Kommer in efter passet o har slagit mitt personbästa igen 1:12.050. Med andra ord start i första led. Tack Andreas.
Söndagen då. Jo det började med en warmup. Lugnt o fint skulle det köras, bara testa så att allt är ok. I start o mål svängen när jag ger på gas märker jag att varvet öka men farten kommer inte som den brukar, i med nästa växel o samma händer där, nästa då o nästa varvade ut sexan innan jag var förbi läktaren. HURRA jag brände kopplingen efter kvalet när jag gjorde ett par provstarter. #"())=/()%"¤(&("#¤/%/=(.......
Som tur var så hittade jag ett nytt kopplings paket hos Lorenzon. JÄTTE TACK. Fick ordning på hojen till start men han aldrig ladda riktigt, kände mig stressad på något sätt. Väl på gridden, starten går, Hondan far upp på bakhjulet. Jag tänkte , i helvete att jag släpper av nu när jag startar i första led, men i nästa milli sekund var det något längst in i hjärnan som sa att det var nog bäst o göra det i alla fall. Tappade inte så farligt mycket men Sjölander o Brazze kom som skjutna ur kanoner. Var sexa ur första böj o den placeringen höll jag ända in i mål. Attackerade Sjölander några gånger utan något större resultat.
Tack alla för en trevlig helg. Ingen nämnd o ingen glömd
Ser redan fram emot nästa år.
Patrick Packalén
ps. får se om ni kan lära er mitt efternamn till nästa år
edit: glömde ju..... Nu lyder personbästa på 1:11.9
Last edited: