Japp samma här, alltså innerväskor, och jag packar likadant.
Men när man fyllt dom och stoppat in dom i sidoväskan har man en halva kvar som man skulle kunna fylla, locket. I princip skulle man kunna ha 2 innerväskor per sidoväska, en för varje halva.
Känns som ett stort utrymme som skulle kunna fyllas men frågan är hur det blir med viktfördelning, för mycket vikt långt utanför hojen.
Vet inte om det här är dumma frågor kanske men orsaken är naturligtvis att man vill nyttja varje yta som går att fylla utan att för den skull äventyra stabilitet i åkning.
Jag förstår hur du tänker men ärligt talat så upplever inte jag att det har någon större betydelse.
På min förra hoj hade jag två 45 liters Givi sidoväskor och en 52 liters toppbox och även med dom fullpackade så upplevde jag inte någon jättestor förändring i hur hojen betedde sig vid normal touringkörning.
Visst gör det hojen lite tyngre och den blir lite mer trögstyrd men inte mer än att man kan anpassa sig lite.
Det är klart att om du tänker ut på en bombarrepa så är det nog dumt att lasta fullt.
Dom flesta hårda väskor säger att man max får lasta 10 kg och även med en 52 liters väska så får du anstränga dig rätt ordentligt för att komma upp i dom 10 kg. Kläder och annat som man har med sig väger inte så mycket.
Betänk också att även om du har både sidoväskor och toppbox och maxlastar väskorna så är det då 30 kg vilket är rätt mycket mindre än valfri passagerare.
Så så länge du inte lastar väskorna fulla med öl så är det inget större problem om du frågar mig.
Det sitter ju fast monterat på hojen till skillnad från en passagerare. Så det gör ganska lite för egenskaperna.
Det primära är egentligen inte hur långt ut från sidan vikten hamnar utan hur långt upp den hamnar. Eftersom väskorna inte är så enormt breda så kan man inte packa så långt ut att det får så stor betydelse.
Så lasta på och var glad. Så gör jag och det funkar utmärkt. Dom 10 kg som man anger som maxlast per väska har dessutom inte något att göra med huruvida hojen ska kunna hantera det. det är bara väsktillverkaren som vill vara säker på att man inte packar den med blytackor och sedan kör 230 och börjar gnälla för att väskorna inte hänger kvar. en hoj som är godkänd för att ha en massagerare på skall utan vidare klara 70 kg (Vilket är den vikt man räknar med att en genomsnittsperson väger.)