Det där e ju ingen packrulle det e en dammsugare.
Ja det har jag alltid kallat den med Fast sen så va det någon konditor som sa till mej när jag beställde en till fikat att dom heter faktiskt punchrulle inte dammsugare
Det där e ju ingen packrulle det e en dammsugare.
Har hittat en Oxford justerbar upp till 55L med riktigt schyssta priset 179,-(exkl. frakt) http://www.mcweb.se/ListProducts.aspx?cat=407
Har precis beställt en likadant efter att ha sett vad andra tar betalt...:
895:-
895:- (sida 117)
£54.99
Hur sätter ni sedan fast eländet? Jag vet ju förstås att man kan använda snoddar eller remmar men hur surrar ni för att den ska sitta bäst och hur gör ni för att undvika skador på hojen? Min moppe har bara ett surrfäste undertill på varje sida, jag gissar att de flesta har två? Vilka hastigheter törs man köra i utan att rullen åker av?
Jag lägger först på ett packnät av gummi för att skydda lacken. Korven ovanpå, som jag sen surrar med remmar genom tex passagerarfotpinne - nåt slags packfäste - nummerplåtshållaren eller vad som nu finns tillhands.
Förra hojen hade ett litet handtag längst bak bakom passagerarsadeln som jag nyttjade.
Remmarna skaver heller inte de mot lacken eftersom skyddsnätet ligger mellan.
Om man inte har skyddsnät man kan tejpa hojen mdd silvertejp - det funkar lika bra. (Se bara till att ytan där du tejpar är ren och ej har skador)
Silvertejp känns inte som någon höjdare, det brukar ju vara ett helsike att få bort alla limrester efter att den har fått härda några timmar.
QUOTE]
Eltape går bra. Lite drygare att få dit, men klistret är lättare att få bort. Kartplast funkar också. Värm med fönen när det skall bort och polera omedelbums. Brukar ta WD-40 och sen tvätta och vaxa direkt, funkar bra. Är iofs ingen putsare direkt.
Pratar vi om ett sådant här packnät då?
https://www.touring.se/touring/Servlet?page=6&parent=s4900&catname=Packremmar+mm+#
(Scrolla ner en liten bit)
Silvertejp känns inte som någon höjdare, det brukar ju vara ett helsike att få bort alla limrester efter att den har fått härda några timmar.
Känns också som att det är lätt att någon kant på remmen/stroppen ligger mot lacken någonstans. Sedan ger vibrationer att man har ett märke. Eller är jag bara negativ nu?
Hur fort törs man köra utan att surrningen hamnar på sniskan?
Jag tror att det blir en Oxford justerbar upp till 55L med riktigt schyssta priset 179,-(exkl. frakt) för mig också, bästa alternativet hittills i alla fall
Hur gick det?
Jag fick hem min bag idag...
Stor är den och det känns som det är bra kvalitet också!
En rolig grej är att det stod på lappen:
Paddock Sacks not for use on mororcycles!
Jag är iaf nöjd!
Nej, inte ett packnät. Det här är av gummi och "smårutigt" - ungefär samma som man lägger under en matta för att den inte ska glida på golvet hemma.
Det är dock inhandlat på touringbutiken. Man kan klippa till det i vilken form man vill.
Med gummimattan är du safe mot skavningar.
Om du har surrat ordentligt kan du åka hur fort som helst. Viktigt är att vikten är rätt fördelad i packrullen/väskan, annars kan det bli överhäng åt nåt håll.
Hur gick det?
Jag fick hem min bag idag...
Stor är den och det känns som det är bra kvalitet också!
En rolig grej är att det stod på lappen:
Paddock Sacks not for use on mororcycles!
Jag är iaf nöjd!
Stor på vilket vis? Jag vill ju ha det litet och smidigt.
Kan du inte slänga upp en bild så man ser hur stor den är i förhållande till hojen?
Ska fixa en bild såfort jag har tid.
Från din 3 år gamla tråd duckie
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=89035
Jag tycker att packrulle kombinerat med tankväska är det bästa. Regnkläder och mobil, plånbok och kamera m.m. i tankväskan såklart.
Jag har fyra öglor som man kan dra fast packrullen i. Inga band går under rullen så den sitter stenhårt fast mot kutsen. Det är en billig Ortlieb. Nästa gång köper jag en rulle med ventil så det är lättare att få ur luften när man rullar ihop den."
Tankväska tyckte jag mycket om, men min nya hoj har plasttank så väskan funkar inte längre tyvärr :-(
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|