Packväskor zx9r någon som provat?

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Har funderingar på mc semester för två på min hoj men då behöver jag få dit några packväskor samt en topbox. Är det någon som vet om det finns färdiga hållare och sånt för en zx9-r -01? Annars får jag snickra ihop något själv och köpa väskor separat. Någon som har bildbevis på att det går föresten?

lurvensudd

lurvensudd
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
BMW R60-67,TLS
Jag hade en stor toppbox från Givi till min -99 zx9r som hade inhandlats från touringbutiken. Sen hade jag mjuka väskor på sidorna, också Givi tror jag.

Jag kommer ihåg att pakethållaren till toppboxen var lite ranglig och lite ivägen med väskorna. Jag vill minnas att jag lika gärna hade kunnat snickra ihop nåt själv bättre..

Inga digitala bildbevis finnes..

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Fick det plats två personer då med eller var du själv?? Hur fäste du fast mjuka väskor? Kan bara tänka mig en fästpunkt att utgå från och det är ju bakre fotpedalerna?

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
En annan fästpunkt skulle kunna vara passagerarhandtagen?

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Känns som jag kanske måste förstärka ramen. Damen som ska åka med är ju iof inte tung men blir ju lite extra vikt..

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag tror inte att du behöver förstärka ramen, hur du nu hade tänkt göra det, om du håller dig inom max lastvikt, dvs du, din passagerare och packningen. Däremot kommer du att få läbbig väghållning om du flyttar tyngdpunkten för långt bakåt och uppåt, som det lätt blir med skjuts, packväskor och en fullastad topbox. Ett tips är en fyllig tankväska istället för topboxen, då kan du ha karta/gps mm där dessutom.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Jag hade en 96a innan körde tor frankrike med en mjukväska på passagerarsadeln fäst med gummistroppar.

Nu har jag en 01a och har plockat bort passagerarhandtagen och gjort en egen pakethållare och satt på en giviplatta och toppbox. Den körde jag till södra tyskland med i somras och det fungerar perfekt!

Sen har jag även en tankväska men ogillar att köra med den då den förstör en del av upplevelsen.

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Ramen kunde man kanske svetsa upp å så men den kanske håller iaf. Kanske ska införskaffa en tankväska och mjuka packväskor på sidorna låter som ett bra tips. Då blir det tant+mig blir 60+85 blir 145-195 är 50kg packning totalt.. hmm kanske 30 kg packning utöver utrustning.. Kanske är möjligt. Ja tar bort handtagen ja och svetsar ihop någon typ av ram runt sidorna som man kan fästa mjukväskorna på.

Tack för svar folks! :krama

zx9majjen

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2011
Hoj
-95, Kawasaki zx9r
Jag har Beckers väskor till min -95, med ställning som är modellanpassad. Så det ska inte vara några problem att få tag på och montera.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tjena!

Måste du verkligen ha en topbox?
Det kanske räcker med en sån här: http://www.renntec.co.uk/REN7224B
Och en: http://www.touringbutiken.se/product_info.php?cPath=107_137_249_265_269&products_id=24778
Det ser ju smidigare ut än topbox iaf.

Och hur mycket grejor ska ni ha med, tält, sovsäckar, spritkök? Eller ska ni hyra rum och käka ute, i såfall behöver inte bakramen byggas om. Det behöver den inte i första fallet heller, om det inte blir frågan om Paris-Dakar-semester.

Men nåt enkelt som stagar upp väskorna på insidan kan vara en god ide, kanske ett stag mellan skjutspinnarna och blinkersfästena?

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Nä den där bagen ser ju riktigt bra ut! Intressant! En sån ram kan jag slänga ihop nästa vecka! Det blir en veckas resa med tält, spritkök & sovsäckar så blir full packning för två :)

Yess måste införskaffa sidoväskor så blir det till att bygga något schysst stag under baksadeln de häs ska bli skoj! Ja nått typ av stag mellan sidorna får det bli.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nä den där bagen ser ju riktigt bra ut! Intressant! En sån ram kan jag slänga ihop nästa vecka! Det blir en veckas resa med tält, spritkök & sovsäckar så blir full packning för två :)

Yess måste införskaffa sidoväskor så blir det till att bygga något schysst stag under baksadeln de häs ska bli skoj! Ja nått typ av stag mellan sidorna får det bli.

Menar du att du kan bygga ihop en pakethållare lite sådär bara? Tja, det kanske inte är så märkvärdigt, eller?

Och det där jag menade med stag som stöttar lite på insidan av de mjuka väskorna, tror jag bara behövs om man kör med dem expanderade. Som här: http://www.google.com/search?q=givi+soft+saddlebags&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=itilUZHsIeK04ATe_4G4DA&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1600&bih=781#hl=sv&tbm=isch&sa=1&q=givi+saddlebags+expandable&oq=givi+saddlebags+expandable&gs_l=img.12...19180.26588.0.30040.6.6.0.0.0.0.113.310.5j1.6.0...0.0.0..1c.1.12.img.yQyGQzGEqH0&bav=on.2,or.r_qf.&fp=6ff057ce51f7a828&biw=1600&bih=781&facrc=_&imgrc=8QKZ612ojVi5GM%3A%3Bz1jnDgsKqgOIXM%3Bhttp%253A%252F%252Fi193.photobucket.com%252Falbums%252Fz229%252FMonkeyNuke%252FBags%252F101_2324.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.sport-touring.net%252Fforums%252Findex.php%253Fdebug%253Btopic%253D61718.0%3B1024%3B682

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Jag har 2 lite mjukare väskor till min gamla hoj, Zx7r, som jag spände fast den högra i den vänstra och vice versa, sen en extra rem runt sadeln som håller allt på plats, funkade hur bra som helst.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...