packväskor

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Håller på att kika efter packväskor inför lelleträffen.
Har kikat lite på ett par från Givi samt en modell som heter Silver Tripoli.
Har sett att vissa inte varit helt nöjda med Givi och Silvermodellen är väldigt billig så kvalitén är nog inte den bästa.

Nån som kan rekommendera mjuka packväskor som man kan ha samtidigt som nån sitter på bönpallen? Betalar gärna för kvalité.

Vad kör ni med?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag köpte ett par Oxford Humpback, riktigt trevliga! Visserligen inte kört nå med dom just, bara nån mil provrunda. Men dom verkar väldigt rejäla, sitter bra och har många finurliga fack. Enda nackdelen är att dom kostar 2000kr :( I Sverige dock, kolla på www.mandp.com Dom tog ca 780 + frakt om jag inte missminner mig, så ca 1kkr! :tummenupp

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Hoztic skrev:
2183173 Jag köpte ett par Oxford Humpback, riktigt trevliga! Visserligen inte kört nå med dom just, bara nån mil provrunda. Men dom verkar väldigt rejäla, sitter bra och har många finurliga fack. Enda nackdelen är att dom kostar 2000kr :( I Sverige dock, kolla på www.mandp.com Dom tog ca 780 + frakt om jag inte missminner mig, så ca 1kkr! :tummenupp

Har du beställt därifrån? Hur lång leveranstid var det?
Måste ju ha väskor innan lelleträffen och det är 3 veckor.
Annars får man väl pynta 2k i Sverige.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Lorge skrev:
2183352 Har du beställt därifrån? Hur lång leveranstid var det?
Måste ju ha väskor innan lelleträffen och det är 3 veckor.
Annars får man väl pynta 2k i Sverige.
Japp, jag beställde därifrån, det tog ganska exakt 2v, eller om det var 13 dagar? Nåja, det stämde på pricken med deras utlovade leveranstid iaf :)

HbgQ

Guest
Hoztic skrev:
2183494 Japp, jag beställde därifrån, det tog ganska exakt 2v, eller om det var 13 dagar? Nåja, det stämde på pricken med deras utlovade leveranstid iaf :)

Jag köpte mina oxå därifrån...Fick leverans efter 11 dagar...
Jättenöjd är jag iaf

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
Appropå det här.. Vad är skillnaden på sidoväskor och sadelväskor (de senare då det är två stycken som har ett band mellan sig).

Förstår givetvis den kosmetiska skillnaden och antar även att sadelväskorna hänger man över/under sadeln på nåt vis, eller?

Följdfråga; Om man skall ha passagerare, är det då inte bra/möjligt att köra med sadel"sido"väskor, eller är det helt OK? Fattar inte riktigt syftet med att det finns två olika isf :)

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Äsch, regnskydd.. Vem orkar köra när det regnar? När jag skall åka skall det vara solsken! :D

Var och testade några väskor idag och insåg att mitt slipon var ganska så högt draget. Nån som vet några väskor som funkar även med högt draget slipon?

Har kolfiberslipon, blir den så varm så den bränner hål på väskorna?

//Tobbe

payton

payton
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
z750s kawasaki 2006
Packväskor!

Har precis köpt ett par givi arrow bag den minsta modellen till min zx-9.Dom rymmer ca 19-25 liter.Dom enda väskorna som funkar ovanför avgassystemet.Fast sen vet jag inte om det blir påfrestningar på blinkersen.Man får inte packa för tungt.Kostar 1380kr.
/payton
Lorge skrev:
2183135 Håller på att kika efter packväskor inför lelleträffen.
Har kikat lite på ett par från Givi samt en modell som heter Silver Tripoli.
Har sett att vissa inte varit helt nöjda med Givi och Silvermodellen är väldigt billig så kvalitén är nog inte den bästa.

Nån som kan rekommendera mjuka packväskor som man kan ha samtidigt som nån sitter på bönpallen? Betalar gärna för kvalité.

Vad kör ni med?

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
payton skrev:
2188786 Har precis köpt ett par givi arrow bag den minsta modellen till min zx-9.Dom rymmer ca 19-25 liter.Dom enda väskorna som funkar ovanför avgassystemet.Fast sen vet jag inte om det blir påfrestningar på blinkersen.Man får inte packa för tungt.Kostar 1380kr.
/payton

Ok, kikade du även på Oxfords modeller?
Är du nöjd med dina?

payton

payton
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
z750s kawasaki 2006
Ja jag tittade på dom.Men handlaren sa att det kunde bli problem med reservdelar .Sen tycker jag att givi har bra kvalite på sina väskor, och dom är lätta att kommunicera med nere i göteborg.Det enda är väl att man skulle byta blinkersena och ta 3 centimeter kortare eftersom dom kan ta i väskorna.Men det problemet lär nog uppkomma med vilka väskor som helst.
/payton
Lorge skrev:
2188835 Ok, kikade du även på Oxfords modeller?
Är du nöjd med dina?

Last edited:

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
payton skrev:
2188848 Ja jag tittade på dom.Men handlaren sa att det kunde bli problem med reservdelar .Sen tycker jag att givi har bra kvalite på sina väskor, och dom är lätta att kommunicera med nere i göteborg.Det enda är väl att man skulle byta blinkersena och ta 3 centimeter kortare eftersom dom kan ta i väskorna.Men det problemet lär nog uppkomma med vilka väskor som helst.
/payton

Ok, skall åka och kika på oxfordväskor så fort jag får tid. Dom verkar bra.
Vet du nåt ställe i Gbg som har dom hemma?

Blir det så att dom hänger på blinkersen så får det bli att byta blinkers, eller i värsta fall plocka av dom helt.

//Tobbe

payton

payton
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
z750s kawasaki 2006
Man kan köpa ett par kortare ca 3 centimeter.Min erfarenhet är bara att snålheten bedrar visheten.Jag gillar givi och har ett par sen tidigare,fast lite större.Så det är dumt att stirra sig blind på priset även om oxford kostar ca 800kr å givi kostar 1400kr.Man köper det man gillar.Det finns massvis med ställen efter friggaregatan.Dom flesta har ett brett sortiment av packväskor så du får kika.
Hälsningar payton
Lorge skrev:
2189413 Ok, skall åka och kika på oxfordväskor så fort jag får tid. Dom verkar bra.
Vet du nåt ställe i Gbg som har dom hemma?

Blir det så att dom hänger på blinkersen så får det bli att byta blinkers, eller i värsta fall plocka av dom helt.

//Tobbe

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
ZX-6R-95
Jag har på vinst å förlust beställt Oxford humpback väskor, alla fyra väskor i ett set, trots frakt så sparar jag ca 2500 dineros jämfört med att köpa här i gamla "svedala".. Betalar lite drygt 2400:- inkl frakt. Bara å hoppas att dem håller alla touringmil i sommar....

ddaannnnee

Medlem
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
f800gs-10 +640SM -05 +GPZ900r-88
Jag köpte ett par cykelväskor från biltema, 279 spänn :) lär hålla till lelle-träffen o tebax.. testade på ktm 640, xr 600 och gsx 750.. sitter som en smäck på samtliga. bra budgetalternativ!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kazim73 skrev:
2192160 Jag har på vinst å förlust beställt Oxford humpback väskor, alla fyra väskor i ett set, trots frakt så sparar jag ca 2500 dineros jämfört med att köpa här i gamla "svedala".. Betalar lite drygt 2400:- inkl frakt. Bara å hoppas att dem håller alla touringmil i sommar....
Jag köpte nå oxford väskor ifjol vår, ifrån ett företag i england som hade utförsäljning på fjolårets sortiment. Jag vet inte vad dom hette, mjuka och rymdefullt tillräckligt för en 5 dagars semester.

Betalade 7-800:- med frakt

Så kolla ebay efter utförsäljnings grejor.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati