Padel

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är lite för ung för att minnas när (eller ens att) squash var stort, men var det verkligen ens i närheten av padel? Padel växer verkar växa explosionsartat och känns just nu nästan löjligt poppis. Verkar ju finnas flera padelhallar i varje byhåla snart
Det var nog lite beroende på var man bodde, bodde man där det byggdes Squash-hall så blev det löjligt populärt några år.
Tennis hade inte riktigt samma tryck, dels för att det inte var något "nytt", men mycket kanske för att många bara spelade på sommaren då det fanns lediga utomhus banor
Om några år börjar nog paddelhallarna att byggas om till något annat...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Jag försöker att köra hoj så fort att jag blir svettig släpper det bak brukar jag paddla satan med innerbenet då jag kört motard o mx i måååånga år. Det räcker som konditionsträning tycker jag.

Annars är det kul att paddla kanot o kajak det blir man osso trött av dock är kanot/kajak paddling inte så snabbt som sporthojsbakhjulskaningspaddel.

Fördelen med dessa typer av paddel är att man kan slå upp tält nästan varsomhelst o vila efter paddlingen det är säkert svårare i en hall.

Men vad vet jag?

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Jag försöker att köra hoj så fort att jag blir svettig släpper det bak brukar jag paddla satan med innerbenet då jag kört motard o mx i måååånga år. Det räcker som konditionsträning tycker jag.

Annars är det kul att paddla kanot o kajak det blir man osso trött av dock är kanot/kajak paddling inte så snabbt som sporthojsbakhjulskaningspaddel.

Fördelen med dessa typer av paddel är att man kan slå upp tält nästan varsomhelst o vila efter paddlingen det är säkert svårare i en hall.

Men vad vet jag

Finns soffor och gratis kaffe i hallen så vila är inga problem efteråt

Skickat från min iPhone med Tapatalk

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Eftersom du uppenbarligen inte testat kan du låta bli att uttala dig padel är ett snabbt spel säger att du gillar snabba spel och nämner badminton i samma mening, vilket skämt

Du har uppenbarligen aldrig spelat badminton på riktigt förstår jag om du anser att padel är ett snabbt spel i jämförelse med badminton :rofl

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Jag är mest nyfiken på hur de får paddelbanorna att gå ihop ekonomiskt?
Jag menar, det tar mycket yta i anspråk.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det går så länge bokningsgraden är nära 100%, men så fort det faller måste dom antingen höja priset eller sälja av del av lokalen.

Här är dessutom dom populära tiderna dyrare än dag-tiderna, så dom kan styra folk lite och få bättre bokningsgrad (studentjävlar får spela dagtid för 200:- timmen)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Det är jordens affärsidé. Fyra personer betalar 120-200 kr var för att beträda 231 kvm under EN TIMME. Öppet 06-22 med närapå 100% beläggningsgrad.

Mycket lite personal behövs.

You do the math.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
I den lilla håla jag bor finns där en nybyggd hall och en håller på att byggas så förmodar det lönar sej

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Det går så länge bokningsgraden är nära 100%, men så fort det faller måste dom antingen höja priset eller sälja av del av lokalen.

Här är dessutom dom populära tiderna dyrare än dag-tiderna, så dom kan styra folk lite och få bättre bokningsgrad (studentjävlar får spela dagtid för 200:- timmen)

Samma här, är du medlem är det halva priset fram till 16 efter det och på helgen är det fullpris

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Hoj
Xsr900 (såld)
Du har uppenbarligen aldrig spelat badminton på riktigt förstår jag om du anser att padel är ett snabbt spel i jämförelse med badminton :rofl

Antingen det eller så har du inte spelat padel på riktigt?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det tänkte jag också. Sen öppnade en nära vän till mig padelhall. Från att ha varit fattigaste polaren har han blivit en riktig hotshot. Han lånade till rubbet, flera miljoner. Två år senare är lånen betalda och han gör över 2 MSEK i vinst + bra lön och glider runt i en riktigt fräsig firmabil.

Jag hade chansen att köpa in mig i början men tackade nej då jag aldrig kunde tro att man kunde göra några större pengar på det.

Dock ser man nu att hypen börjar lägga sig samtidigt som nya hallar byggs hela tiden. Om några år kommer det antagligen inte vara lika lätt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Dock ser man nu att hypen börjar lägga sig samtidigt som nya hallar byggs hela tiden. Om några år kommer det antagligen inte vara lika lätt.

Jo, det däller ju att kliva på rätt tid och sälja vid rätt tid för att göra pengar.

Men du kan få köpa in dig när jag öppnar videobutik för att hyra ut VHS kasetter, det finns nog inte en enda konkurent här i stan.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jo, det däller ju att kliva på rätt tid och sälja vid rätt tid för att göra pengar.

Men du kan få köpa in dig när jag öppnar videobutik för att hyra ut VHS kasetter, det finns nog inte en enda konkurent här i stan.
så är det. Dock tror jag inte min kompis hall är dödsdömd. Han driver den bra och har i stort sett bara goda omdömen online. Han brinner för detta och hans hall ligger riktigt bra. Bara han sparar undan för dåliga tider så kommer han kkara sig gott även om han kanske får lite lägre vinstmarginal längre fram.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
så är det. Dock tror jag inte min kompis hall är dödsdömd. Han driver den bra och har i stort sett bara goda omdömen online. Han brinner för detta och hans hall ligger riktigt bra. Bara han sparar undan för dåliga tider så kommer han kkara sig gott även om han kanske får lite lägre vinstmarginal längre fram.
Nej för tusan, jag försökte inte antyda det heller, bara att om du kliver på nu blir ökningen på insatt kapital inte så stor, den stora ökningen har han redan skördat

Det är därför jag tycker att du ska gå in i min VHS-uthyrning nu, innan den har kommit igång, så att du får skörda den initiala vinsten

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Nej för tusan, jag försökte inte antyda det heller, bara att om du kliver på nu blir ökningen på insatt kapital inte så stor, den stora ökningen har han redan skördat

Det är därför jag tycker att du ska gå in i min VHS-uthyrning nu, innan den har kommit igång, så att du får skörda den initiala vinsten
GuW-Tegels ved och porr - Kom så får ni stock

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...