AleX skrev:
Bra pickor är enligt mig eon från ?smarparts(tror jag de va)?
Själv så har jag en spyder imagine 04 och är mycket nöjd
Den är eletrisk men med mekansik hammare.
Du menar nog Ion från Smartparts. Jag har inte prövat den själv, men vad jag hört av andra så ska den vara grymt prisvärd (kostar mellan 2500-3000
. Den har många fina features iaf...
Jag har börjat lira lite lätt igen efter c:a 9 års uppehåll. Skaffade mig en Imagine 03 med lite lätta moddar...turbovalve, större volumizer, magnettrigger osv...inte alls tokig picka. Funderar iofs på att sälja den till förmån för en Cocker, Viking eller kanske en Matrix.
Vad har du tänkt att spela för något? Ska du bara lattja med polarna i skogen så tycker jag att du bör titta efter en Tippman 98C eller Tippman A5..de tål det mesta och kräver inget större underhåll.
Ska du däremot lira speedball eller liknande så lär du nog ha mer nöje med någon electrobössa tex en Ion, Spyder eller rent av en något begagnat. Man kan få väldigt mycket bössa för runt 3-4000:-.
Kör med kolsyra om polarna gör det. Det är drygt att behöva lägga ut pengar själv för en dyktank, fillstation och luftsystem. Electromarkörer mår dock bättre med luft i regel.
Kolla in på forum.paintball.se de har en bra säljessektion med mycket fina grejer.
www.samuraj.nu är också bra.