Paintball

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
är det någon här som lirar paintball?

jag har tänkt att jag ska köpa mig en markör å börja leka med polarna.
har ni några tipps om vad man ska kolla på och leta efter??
har kollat lite på www.gratispaintball.se finns det några andra bra sidor?

Mvh Patrik

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Fluxir skrev:
är det någon här som lirar paintball?

jag har tänkt att jag ska köpa mig en markör å börja leka med polarna.
har ni några tipps om vad man ska kolla på och leta efter??
har kollat lite på www.gratispaintball.se finns det några andra bra sidor?

Mvh Patrik

Säljer hela mitt nybörjarsett om du är intrsserad.. Spydermarkör med alla tillbehör! I pricnip helt oanvänt. (spelat 2-3 ggr).

Last edited:

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
Jag försöker lira med polarna i skogen varje helg, köpte grejer förra sommaren.

Lira iofs för tio år sedan med pumpmarkör (Phantom).

Nu har jag Piranha Elektromarkör med kolsyra...men det blir väl att gå över till luftsystem antar jag för jämnare tryck, inte lika känsligt för kyla heller när man vill lira på höstkanten.

Kan tänka mig att byta markör i år också, man blir ju kräsen desto mer man lirar.

Bygga speedballbana ska vi försöka oss på, kan ju vara kul att testa något nytt.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
ingen som är sugen på att köpa mina gamla grejer?

har en automag markör med 45 trägrepp (för mig jag har double trigger på också) och ett 2l air amerika luftsystem (kevlar)

det är en spricka i bolten så det läcker luft, inte en aning om det är lätt att fixa, kan kränga allt för ett bra bud om någon känner sig sugen :)

*edit* sitter även ett motormagg på :tummenupp

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Lite tips....
Köp lufttank.

Markören är ju beroende på vad dina kompisar har...
har de mekaniska så blir det bara tråkigt för dig om du köper en eletrisk.
På grund av att du skjuter dubbelt så snabbt som dem..

Bra pickor är enligt mig eon från ?smarparts(tror jag de va)?
Själv så har jag en spyder imagine 04 och är mycket nöjd
Den är eletrisk men med mekansik hammare.

Sen finns det en kategori till nämligen heleletriska de har ingen "rekyl" men priset ligger också högre...

Jag har en Jt exellerator 6,0(ungeför som spyder imagine) den blir din för 1000kr inkls frakt

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
AleX skrev:
Bra pickor är enligt mig eon från ?smarparts(tror jag de va)?
Själv så har jag en spyder imagine 04 och är mycket nöjd
Den är eletrisk men med mekansik hammare.

Du menar nog Ion från Smartparts. Jag har inte prövat den själv, men vad jag hört av andra så ska den vara grymt prisvärd (kostar mellan 2500-3000:). Den har många fina features iaf...

Jag har börjat lira lite lätt igen efter c:a 9 års uppehåll. Skaffade mig en Imagine 03 med lite lätta moddar...turbovalve, större volumizer, magnettrigger osv...inte alls tokig picka. Funderar iofs på att sälja den till förmån för en Cocker, Viking eller kanske en Matrix.

Vad har du tänkt att spela för något? Ska du bara lattja med polarna i skogen så tycker jag att du bör titta efter en Tippman 98C eller Tippman A5..de tål det mesta och kräver inget större underhåll.
Ska du däremot lira speedball eller liknande så lär du nog ha mer nöje med någon electrobössa tex en Ion, Spyder eller rent av en något begagnat. Man kan få väldigt mycket bössa för runt 3-4000:-.

Kör med kolsyra om polarna gör det. Det är drygt att behöva lägga ut pengar själv för en dyktank, fillstation och luftsystem. Electromarkörer mår dock bättre med luft i regel.

Kolla in på forum.paintball.se de har en bra säljessektion med mycket fina grejer. www.samuraj.nu är också bra.

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Yamaha_Fille skrev:

Nu har jag Piranha Elektromarkör med kolsyra...men det blir väl att gå över till luftsystem antar jag för jämnare tryck, inte lika känsligt för kyla heller när man vill lira på höstkanten.

Kan tänka mig att byta markör i år också, man blir ju kräsen desto mer man lirar.

Bygga speedballbana ska vi försöka oss på, kan ju vara kul att testa något nytt.

Tjenare!
jag har nu köppt mig en markör, lite på vinst å förlust, men jag hoppas på att bli nöjd, det blev en JT exelerator 3.5 EL markör, ett startkit med mask å hela skiten för 1500kr. http://www.gratispaintball.se/kampanj.asp?maingroup=Kampanj&secondgroup=Kampanj&art_no=F233

är det något att ha eller har jag gjort en dålig affär?
Var spelar ni nånstanns? man kanske kan vara med å lira lite nån helg? är sugen som fan nu när man har markören hemma, har dock dåligt med boll, men det går ju att köpa.
fast jag kanske inte har nån suck med en sån markör??

//Patrik

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Fluxir skrev:
Tjenare!
jag har nu köppt mig en markör, lite på vinst å förlust, men jag hoppas på att bli nöjd, det blev en JT exelerator 3.5 EL markör, ett startkit med mask å hela skiten för 1500kr. http://www.gratispaintball.se/kampanj.asp?maingroup=Kampanj&secondgroup=Kampanj&art_no=F233

är det något att ha eller har jag gjort en dålig affär?
Var spelar ni nånstanns? man kanske kan vara med å lira lite nån helg? är sugen som fan nu när man har markören hemma, har dock dåligt med boll, men det går ju att köpa.
fast jag kanske inte har nån suck med en sån markör??

//Patrik

JE 3.5 är nog en helt okej bössa för prisklassen. Om du inte redan köpt ett elmag så kommer du att vilja ha ett efter du skjutit c:a 5 bollar med bössan. Det kommer förmodligen att spruta färg från pipan. Ett begagnat Revo eller liknande får du nog för 3-400:- nånting. Klart värt det.

Själv hämtade jag min Intimidator GZ idag. Mycket, mycket nöjd..:D Premiär blir på Söndag på PimpBall (X-ball 3-mannatävling) i Sjöbo. Ska bli ruskigt roligt.

Måste skryta med mina nya leksaker.:)

Bifogat

• GZ.JPG
    GZ.JPG
    83.3 KB · Visningar: 76
Last edited:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Yamaha_Fille skrev:

Jag spelade mycket under de åren jag med när semiauto var förbjudet.
Inte mycket man begriper av märken och sånt när man tittar på moderna grejor nu.

Phantom var ju helt ok tycker jag, jag hade även någon Sterling kommer jag ihåg, den var en värsting då.

Sen blev det för dyrt att lira helt enkelt så man la av.

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Brutus skrev:
JE 3.5 är nog en helt okej bössa för prisklassen. Om du inte redan köpt ett elmag så kommer du att vilja ha ett efter du skjutit c:a 5 bollar med bössan. Det kommer förmodligen att spruta färg från pipan. Ett begagnat Revo eller liknande får du nog för 3-400:- nånting. Klart värt det.
Måste skryta med mina nya leksaker.:)

hur stor skillnad gör det? ja tycker det rasslade på ganska bra med boll när ja tryckte på lite...

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Fluxir skrev:
hur stor skillnad gör det? ja tycker det rasslade på ganska bra med boll när ja tryckte på lite...

Det gör väldigt stor skillnad. Jag tror iofs att 3.5 är begränsad till 11bps på kortet, men för att kunna skjuta så mycket så krävs det absolut att du har ett elmag. Ett vanligt skakmag halkar nog efter när du kommer upp i 3-4 bps. Däremot så behöver du inget snabbare än ett vanligt Revo.

Risken med att köra vanligt skakmag är ju att antingen så hinner inte bollarna ner alls när du skjuter, eller så kommer de ner halvvägs och du krossar dem istället.

Tycker du att det funkar bra så ska du absolut inte slänga ut mer pengar på bössan dock. Annars så finns det bra mag för inte så stora pengar.

Skulle du känna att du vill ha en bättre pipa nån gång så säg bara till. Jag har nog fyra stycken som passar på din bössa. Har ett 47cui 3000psi luftsystem som ligger här hemma också om du skulle vilja uppgradera till luft.

Du får säga till nån gång när ni ska lira så kanske jag kan komma upp o panga lite med er.:)

Fluxir

Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Brutus skrev:
Skulle du känna att du vill ha en bättre pipa nån gång så säg bara till. Jag har nog fyra stycken som passar på din bössa. Har ett 47cui 3000psi luftsystem som ligger här hemma också om du skulle vilja uppgradera till luft.

Du får säga till nån gång när ni ska lira så kanske jag kan komma upp o panga lite med er.:)

okej, tack för infon... luft system låter intresant, skickar pm..

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Luftdrivning var okänt på min tid, hur bra funkar det jämfört kolsyran som ju blev ganska kall och ibland ville spotta?

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Poacher skrev:
Luftdrivning var okänt på min tid, hur bra funkar det jämfört kolsyran som ju blev ganska kall och ibland ville spotta?

Jag är ganska ny med luft också. Har inte spelat så mycket sen -97.

En skillnad mot kolsyra är väl att luften är stabilare och påverkas inte av yttertemp. Kolsyreförbrukningen påvekras ju en del av vädret medans luften håller lika bra. Sen blir den inte kall som kolsyran heller.

Nyare elmarkörer mår också bättre av luft efterosm elektroniken kan ta skada av kylan från kolsyran.

På min nya bössa kan jag få ut ungefär 1500 skott på en fyllning, men det är det iofs 68cui och 4500psi. Sen går bössan på lite mindre än 100psi.

I längden blir luft billigare också. Man måste iofs ha tillgång till en dykflaska o sånt, men däremot så kostar det inte många kronor att fylla upp en sån.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Det är väl bra med 1500 skott per tub, hur stor är den då?
Minns att jag hade en 12 oz eller nåt den höll 5-600 skott eller nåt sådant om man körde med lagligt tryck.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Poacher skrev:
Det är väl bra med 1500 skott per tub, hur stor är den då?
Minns att jag hade en 12 oz eller nåt den höll 5-600 skott eller nåt sådant om man körde med lagligt tryck.

Storleksmässigt så är det nog lite större än en 20oz skulle jag tro. Har för mig att den ska vara runt 1.1 liter. Däremot så känns det inte alls lika klumpig som en 20oz. Kan väl bero på att den är rund och att den är fiberlindad istället för ståltank.

1500 skott är skitbra tycker jag. Min mindre tank räcker väl för runt 800 på min Spyder, men då drar den iofs mer också.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år