Pajas försäljare

Hammar´n

Hammar´n
Gick med
14 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono projekt...
Har precis kört Stockholm-Karlskrona tur o retur i bil (110 mil) för att köpa en hoj! Har mailat och pratat med säljaren i veckan, och han har försäkrat att hojen är i topptrim och i superfint skick. Det ända som brast skulle vara ett bakdäck. När man väl kommer på plats, är framdäcket nästan slut och satt bakoch fram, drev och kedja orginal från -98, bromsbeläggen fram gick på stålet samt att motorn knackade som en gammal harv. Snygg motivlackering var det, men bakom kåpor och dyl var den skabbig, olje rinn, repig och gammal skit. Jag är så jävla besviken på folk som inte kan vara ärliga med det skick som hojen är i. Hade inte kört 100 mil för en medelmåtta hoj, det finns det fullt av här i Stockholm, men säljaren försäkrade att hojen var i ett sånt superskick att det skulle vara värt de 100 milen. Hojen är annonserad här på sporthoj under -ZX9R motivlackad!!! passa er ni som är intreserade den är INTE i det skick som säljaren vill utge!!!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Trist! Jag och polaren körd till götet från sthlm förra året för att kolla på en "nyskicks" 1000R -04 som var en på bana highsidad -03:a med ytterst tvivelaktig historik.

Ni som gör så här, hajar ni inte att sannolikheten är stor att en med bra kunskap om hojar kommer och kollar? Blir det inte jäkligt pinsamt då?
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Har mailat och pratat med säljaren i veckan, och han har försäkrat att hojen är i topptrim och i superfint skick.

Om man verkligen är intresserad av att köpa en hoj så torde man ju ringa säljaren och ställa en massa frågor, det är mycket svårare att ljuga per telefon än i ett mail.
Om fallet är att du ringt honom så är det bara att beklaga, verkar vara en riktigt skitstövel...
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag hade fan krävt 500:- i ersättning för soppa


surt som fan att göra så, vet fler som åkt långt & finna en rishög.
förstår dom inte att det snackas på SH. kommer ju inte att bli lättare för grabben & bli av med hojen nu precis
 

r1mannen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Ort
södra sverige
Hoj
r1
jag tycker det ar ratt at dig. Aker man sa langt utan att kolla upp allting fortjanar man det.

Jag tycker det är rätt åt dig. Åker man så långt utan att kolla upp allting förtjänar man det.
 
Last edited:

Hammar´n

Hammar´n
Gick med
14 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono projekt...
Ja den verkar skitbra på bild. Om den hade varit närmare hade jag kikat på den. Om den e kvar till den 3apr och i bra skick så kommer jag lägga ett skambud :D Nej fan 40 000 är bra pris.

Ha det bra så länge :yoparty

Visst..köp den för 40.000:- du, och lägg ut ytterligare tusenlappar på 2 nya däck, bromsar, kedja, drev och troligtvis kamkedje sträckare. dessutom har den gått nästan 2700 mil, och inte 2500 som det står i annonsen. Bara 200 mils skillnad, men trovärdigheten på pajasen blir ju inte direkt bättre...

jag tycker det ar ratt at dig. Aker man sa langt utan att kolla upp allting fortjanar man det.

Jag tycker det är rätt åt dig. Åker man så långt utan att kolla upp allting förtjänar man det.

Och hur faaan tycker du att jag skall kolla upp det på annat sätt än genom att ställa frågor och lita på att svaren är rätt och ärliga. Tror du jag sitter och kör så jävla långt utan att försäkra mig om att hojen är värd det.
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Hur skulle han kollat upp den mer anser du? Mail hela veckan osv... Mer bilder, på alla detaljer? mm visst... :rolleyes: Man får väl försöka lita på folk att de inte är ute efter o blåsa någon till vilket pris som helst.

jag tycker det ar ratt at dig. Aker man sa langt utan att kolla upp allting fortjanar man det.

Jag tycker det är rätt åt dig. Åker man så långt utan att kolla upp allting förtjänar man det.

Kryllar av liknande pajasar. Önskar att de kommer bli så j-a tvärblåsta själva nån gång i sitt liv! :mad:

Precis som om de tror att: "ok den som kommer o tittar köper den nog ändå, kan lika gärna ljuga lite för det är ju så roligt att luras :D "

Skrämmande...
 

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Cbr600rr 04

r1mannen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Ort
södra sverige
Hoj
r1
frågade du om drev paket var fräscha och utbytta nyligen ? Gör din hemläxa nästa gång så slipper du 100 mil i onödan

Visst..köp den för 40.000:- du, och lägg ut ytterligare tusenlappar på 2 nya däck, bromsar, kedja, drev och troligtvis kamkedje sträckare. dessutom har den gått nästan 2700 mil, och inte 2500 som det står i annonsen. Bara 200 mils skillnad, men trovärdigheten på pajasen blir ju inte direkt bättre...



Och hur faaan tycker du att jag skall kolla upp det på annat sätt än genom att ställa frågor och lita på att svaren är rätt och ärliga. Tror du jag sitter och kör så jävla långt utan att försäkra mig om att hojen är värd det.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
frågade du om drev paket var fräscha och utbytta nyligen ? Gör din hemläxa nästa gång så slipper du 100 mil i onödan


Men vad hade det hjälpt? Förresten kan man köra slut på ett drivpaket på nolltid om man är dum...

Har mailat och pratat med säljaren i veckan, och han har försäkrat att hojen är i topptrim och i superfint skick. Det ända som brast skulle vara ett bakdäck.

Surt...
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
frågade du om drev paket var fräscha och utbytta nyligen ? Gör din hemläxa nästa gång så slipper du 100 mil i onödan

Men herregud, antingen har du information som du sitter på angående just denna affär eller så sitter du bara och är outsägligt dryg.

Huuuuuuur vet du att han inte gjort sin hemläxa???:confused:

Hette din morsa Saida eller är du synsk av någon annan anledning.

Killen säger att han frågat kring hojen och när han kommer ned är skicket ett annat än det som säljaren sagt. Klart som f-n man blir sned :mad:
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
frågade du om drev paket var fräscha och utbytta nyligen ? Gör din hemläxa nästa gång så slipper du 100 mil i onödan

du vill ju bara jävlas! Om personen som säljer tvärljuger om allt, hur fan ska man kunna kolla upp det? (snackar om in resa...)
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Skitsnack

Bryr mig normalt inte men ett tips till R1mannen.

Minns jag inte fel står du som säljare för hojen? Om en eprson kör 100 mil efter att ha talat med dig och blir grymt besviken kan du utgå från att du inte berättat en sann stroy. Du kanske till och med tillhör släktet som anser att har kunden kört så långt vill de inte åka hem tomhänta. Oavsett tror jag du gör bäst i att vara väldigt tyst i denna fråga. Det ENDA som lär hända är att du skapar di en massa ovänner och får än svårare att sälja hojen...
 

Hammar´n

Hammar´n
Gick med
14 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono projekt...
frågade du om drev paket var fräscha och utbytta nyligen ? Gör din hemläxa nästa gång så slipper du 100 mil i onödan

Har ägt ett 30 tal hojar genom åren och skruvat isär och ihop det mesta. Felet jag gjorde den här gången var att jag faktiskt litade på det säljaren sa under samtalen i veckan. Men det var okcså sista gången jag gjorde det..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top