Pajas försäljare

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
Nu när jag läst tråden så blev jag lite trött.Tycker det är fel o hänga ut säljarn på sporthoj även om man tyckte cykeln va skrot.Jag har oxå vart förbannad många gånger när jag kollat på skit...Men det verkar va sånt man får ta i den här branschen.Jag har förståelse för att köparen är arg men tycker inte om den här uthängningen:va
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Nu när jag läst tråden så blev jag lite trött.Tycker det är fel o hänga ut säljarn på sporthoj även om man tyckte cykeln va skrot.Jag har oxå vart förbannad många gånger när jag kollat på skit...Men det verkar va sånt man får ta i den här branschen.Jag har förståelse för att köparen är arg men tycker inte om den här uthängningen:va

förstår mycke väl att han lackar lite, men när man hänger ut säljarn så är man inte mycke bättre själv tyvär...

å som ja sa tidigare, bara lackeringen gjorde mig en aningen misstänksam.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

han frågade hur drivpaketet var , då sa jag att det var bra , inte nytt ,inte slut , kör man från stockholm så frågar man väl det man vill ha reda på.

Där har du rätt. Det kår att klara ett drivpaket med bra underhåll och genom att göra bra. Det är faktiskt ett tecken på att den är omskött. Man smörjer ju inte bara drivpaketet som ett cp och skiter i resten.

Min gamla R1-01 körde Jag 2900 mil på innan den blev skrot. Köpte den ny och behövde aldrig bta drivpaketet, det var hur fint som helst.

Jag kan inte jämnföra det här "ärendet" med min/våran 100 milaresa, då den här hojen som du säger är 9 år. Man får som köpare ha lite fantasi också och ta det för vad det är.

Vårat objekt var förra våren en -04 som hade rullat 600 mil:rolleyes: , då kan man behegära ett visst skick och inte en rattbike.

Nu när jag läst tråden så blev jag lite trött.Tycker det är fel o hänga ut säljarn på sporthoj även om man tyckte cykeln va skrot.Jag har oxå vart förbannad många gånger när jag kollat på skit...Men det verkar va sånt man får ta i den här branschen.Jag har förståelse för att köparen är arg men tycker inte om den här uthängningen:va

Det är väl från fall till fall. Jag hängde ut skiten som försökte blåsa oss och fick honom bannad. Det gjorde Jag föra att hämnas så klart men också för att andra skulle slippa göra samma resa. Det var dock en helt annan grej än denna.

hojen var:
enligt säljaren:

-04, 600 mil, nyskick efter liten omkullkörning.

I verkligheten: Antagligen -03 men lite olika kåpor (en helt paj på sidan), kunde ha gått hur långt som helst (bankörd), olika kåpor i olika skick, slut bandäck, tydliga tecken på lowsider på bana, omvänt växelläge, skrapade motorkåpor, skrapad swing. + alla småsaker som inget kåpglar eller styrändar, mm.

Det var ren lögnt från hans sida och då hängde Jag ut skiten.
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Min gammla 91:a gixxer låter då inte illa kall, om man nu bortser rasslet från RS 36:eek:rna. Men dom skrammlar även när motorn är varm. Å andra sidan så är inte RS rassel oljud, det är musik! :yoparty

Word! Har ägt ett antal gamla gixxrar och de slamrade fanimej inte, vara sig varma eller kalla. Men så är det oxå ju ett par snäpp bättre kvalitet än gamla Kawor...:rolleyes:

Klapprar inte RS36or??? :D :tummenupp

Vad gäller tråden i allmänhet så får vi hoppas att båda parter har blivit en erfarenhet rikare och inte sätter sig i samma situation igen.
 
Last edited:

Gabor

Guest
Word! Har ägt ett antal gamla gixxrar och de slamrade fanimej inte, vara sig varma eller kalla. Men så är det oxå ju ett par snäpp bättre kvalitet än gamla Kawor...:rolleyes:

Klapprar inte RS36or??? :D :tummenupp

Samma här, ingen av mina gixxrar har slamrat i motorn, vissa har gått så lång som mellan 8000-9000 mil, vissa med duktigt mycket trim , aldrig några problem.
Jo , RS fuggar klapprar, ganska mycket på tomgång...:tummenupp
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen



Och hur faaan tycker du att jag skall kolla upp det på annat sätt än genom att ställa frågor och lita på att svaren är rätt och ärliga. Tror du jag sitter och kör så jävla långt utan att försäkra mig om att hojen är värd det.

Kräv att han ska åka in med den till en MC verkstad så dom får kolla på den lite ytligt och ring sedan upp personen på verkstaden som kollade på den och hör vad han säger om den?! Kanske kostar en hundralapp för att han ska göra det men i detta fallet hade det ju absolut varit värt det?

Ett litet knep jag kört med vid mina MC köp.

Surt när man träffar på sånna spån bara :(
 

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Old Honda CBX
Lite fel att hänga ut annonsen och säljaren faktiskt... Även om jag förstår att speckulanten är grymt besviken! (råkade ut för samma sak själv i vintras men hadde då endast åkt 15 mil t o r.)

Och sen till den ständiga frågan... vad är bra skick kontra dåligt skick:va ?? Ungefär samma fråga som vad väger en sten?:confused:

Beror helt och hållet på vilket huvud betraktarögonen sitter på och i stenes fall vem som skall lyfta den....
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Min gammla 91:a gixxer låter då inte illa kall, om man nu bortser rasslet från RS 36:eek:rna. Men dom skrammlar även när motorn är varm. Å andra sidan så är inte RS rassel oljud, det är musik! :yoparty
Har du smidda kolvar i din hoj då??Det är just med såna det brukar va lite kolvslammer innan den nått arbetstemp.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top