Pallar inte mera!!!!!!!!

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Försöker att sluta röka ( en vecka har gått) och snön har inte riktigt kommit heller och det är långt kvar till hoj-åkandet :mad: kan inte :tomten komma snart så jag kan önska mig ett varmare klimat.....helsystem på hojen.....och en jävla massa Marlboro Lights :huvet

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det e bara för att du tänker på det hela tiden. Gör nåt annat - träna?

HanneZ

Guest
Diskussioner <-- kvalar in!

ja har slutat röka/snusa sen 2 veckor i fredags!

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
VaLLe skrev:
Försöker att sluta röka ( en vecka har gått) och snön har inte riktigt kommit heller och det är långt kvar till hoj-åkandet :mad: kan inte :tomten komma snart så jag kan önska mig ett varmare klimat.....helsystem på hojen.....och en jävla massa Marlboro Lights :huvet

Himla kul att höra fler som bestämmer sig på allvar att bli av med skiten. Bara att kämpa på! Själv slutade jag tvärt med snus & cigg 6 juni i år och har klarat mig prickfritt än så länge. :)

Nu har man förträngt det så pass att man inte får några kriser längre.

Efter att nu också börjat komma över alla följdbesvär av att sluta röka med krånglande hals etc så har detta gett mig:

- Luktar fräschare
- Är piggare
- Är mer effektiv med tiden
- Har säkert lite mer pengar, min fru & jag handlade cigg för 2000 SEK / månad + mitt snus..
- Smakar inte kattpiss i munnen längre
- Har möjlighet att agera moralkärring mot alla som röker/snusar

:banana

Keep it up.. det är bara första månaden som är "tycka-synd-om-sig-själv" / "jag-vill-ju-inte-igentligen" fasen vara och den är den absolut jobbigaste.

:banana

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
att börja snusa är en lösning så lever ni betydligt längre och hälsosammare, men det bästa är ju förstås att bryta med nikotinet helt

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Gör inte som jag gjorda - ersatte cigaretter med nikotinell som vart för dyrt och ersatt med snus...

"Smok'em if you got'em..."
//Pedro

VaLLe skrev:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
berggren_martin skrev:
att börja snusa är en lösning så lever ni betydligt längre och hälsosammare, men det bästa är ju förstås att bryta med nikotinet helt

Det har jag gjort, istället för 25 röda Marlboro om dagen så går det 10 Catch dry lakrits.
Betydligt billigare än plåster och tuggummi, sen ska man ju bara sluta med snuset också...

HanneZ

Guest
ja har slutat i omgångar, snuset va mkt värre o sluta med tyckte ja, snusa gjorde ja jämmt! hela tiden nästan. cigg rökte ja kanske en gång varannan timme typ. sen får man la i sig mer nikotin av snus va? Sen känns ju snus mindre farligt så motivationen e ju lägre o sluta!

/ Hannes

VaLLe

&#22825;&#30343;
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Mavve skrev:
Det e bara för att du tänker på det hela tiden. Gör nåt annat - träna?

Det är inte så lätt!!!

I Torsdags kväll blev jag så sugen att jag smällde i mig en hel prinsess-stube ( tårta) och mådde riktigt illa.....

Och inte bättre blir det när jag står och säljer cigg varje dag i en spelbutik :brinnerup

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
VaLLe skrev:
Det är inte så lätt!!!

I Torsdags kväll blev jag så sugen att jag smällde i mig en hel prinsess-stube ( tårta) och mådde riktigt illa.....

Och inte bättre blir det när jag står och säljer cigg varje dag i en spelbutik :brinnerup
Det ligger någon i vad han säger. Trappa ner på nikotinet i din egen takt till den nivå som du är nöjd med. Det är viktigt att känna att man har kontroll över förloppet. Att sluta helt och tvärt är kanske inte ett rimligt mål. Tänk inte att du försöker sluta för då blir det bara värre. Låt det komma av sig självt. Sen gäller det förstås att ha bra med viljestyrka i botten.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...