Panama Papers

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu har ju inte Markus hunnit hit än så jag svarar åt honom först: Foliehatt! Trams! Vänsterextremist! Antisemit! Kommunist! Trump! Winning!
Människoförakt!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu kommer mitt eget svar: den rikaste procenten i världen ska straffbeskattas och pengarna ska gå till att ställa till rätta allt elände och alla krig dom startat. Pengarna är inte deras, dom är stulna.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu har ju inte Markus hunnit hit än så jag svarar åt honom först: Foliehatt! Trams! Vänsterextremist! Antisemit! Kommunist! Trump! Winning!
Människoförakt!

Kunde verkligen inte uttryckt mig bättre själv, tack för hjälpen!

Det här är förstås en dimridå för att slippa prata om IS-dokumenten, noterar att inga namn läckt ut från dem.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kunde verkligen inte uttryckt mig bättre själv, tack för hjälpen!

Det här är förstås en dimridå för att slippa prata om IS-dokumenten, noterar att inga namn läckt ut från dem.
Ingen orsak! ?Is är ju en dimridå för att slippa prata om nåt annat än det överhuvudtaget. smartaste draget mossad gjort på länge. Smoke and mirrors.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ingen orsak! ?Is är ju en dimridå för att slippa prata om nåt annat än det överhuvudtaget. smartaste draget mossad gjort på länge. Smoke and mirrors.
Gängse konspirationsteori är tydligen att IS och Asylkaoset är iscensatt för att kunna införa världspolis. Åtminstone asylhaveriet.

Saknar ditt namn/bidrag på listan, om jag minns rätt

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Gängse konspirationsteori är tydligen att IS och Asylkaoset är iscensatt för att kunna införa världspolis. Åtminstone asylhaveriet.

Saknar ditt namn/bidrag på listan, om jag minns rätt
Införa? Team aMurica finns ju redan? Dom kanske vill att resten av västvärlden följer exempel, dela lite på militärbudgeten typ. Har hört en konspirationsteori om att landet är bankrutt och skuldsatt av att kriga för wall street nämligen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Införa? Team aMurica finns ju redan? Dom kanske vill att resten av västvärlden följer exempel, dela lite på militärbudgeten typ. Har hört en konspirationsteori om att landet är bankrutt och skuldsatt av att kriga för wall street nämligen.
Schysst, kolla gärna cannabis-listan så den är uppdaterad, tack

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
https://www.youtube.com/watch?v=F6XnH_OnpO0

"I går kväll offentliggjordes några av de mer än 11,5 miljoner läckta dokument som avslöjar hur advokatbyrån Mossack Fonseca i Panama hjälpte människor världen över att skapa brevlådeföretag i skatteparadis. Det var den tyska tidningen Süddeutsche Zeitung som först fick dessa dokument av en anonym källa men hundratals journalister från 80 länder har hjälpt till att granskat dokumenten i ett års tid.

Denna läcka är med stor marginal världens absolut största dataläcka med sina 2,6 TB med data. Dokumenten sträcker sig från 1977 fram till slutet av 2015. Bland dokumenten kan man hitta namn på toppolitiker, brottslingar, kändisar och vanliga privatpersoner som alla "gömmer" sina pengar olika i skatteparadisbolag. Dokumenten avslöjar att ett flertal av världens mest etablerade banker har förmedlat kontakten mellan advokatbyrån och kunderna.

I Sverige var det ett team från Uppdrag granskning som deltog i denna internationella granskning. De kom fram till att det finns runt 400 till 500 svenska personer och bolag bland de läckta dokumenten. De nämner även att Nordea är den svenska banken som har haft flest samarbeten med Mossack Fonseca.

Mossack Fonseca menar själva att man har följt lagen och inte anser sig ha något ansvar för vad klienterna använder deras tjänster till. Byråns verksamhet kan dock kopplas till ett flertal illegala verksamheter. De nämner i ett uttalande att de är stolta över sina tjänster som, enligt dem, har varit viktiga för att den globala ekonomin ska fungera effektivt.

Uppdrag Gransknings rapport om denna läcka sänds på onsdag kl 20.00.
"

Källa: Feber.se

DET HÄR ÄR VAD JOURNALISM ÄR TILL FÖR!!
Hoppas all jävla skitmedia kan ta lärdom och fokusera med på att avslöja sånt här än att tramsa runt med reportage om Kim K. eller en gråtande Anna Book...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ingen orsak! ��Is är ju en dimridå för att slippa prata om nåt annat än det överhuvudtaget. smartaste draget mossad gjort på länge. Smoke and mirrors.

Undrar hur dom gick till väga för att skapa några tio tusen mördare och annat avskum.:va

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Undrar hur dom gick till väga för att skapa några tio tusen mördare och annat avskum.:va
Skojar du? Såna växer ju på trän i militärregimer, ge dom bara avlöning och en arbetsbeskrivning så mördar dom besinninglöst med glädje och njutning tills dom inte kan stå längre.
Mördarna fanns alltså redan innan.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Skojar du? Såna växer ju på trän i militärregimer, ge dom bara avlöning och en arbetsbeskrivning så mördar dom besinninglöst med glädje och njutning tills dom inte kan stå längre.
Mördarna fanns alltså redan innan.

Så du menar att israel betalar dom?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Så du menar att israel betalar dom?
Betalade kanske, nu när dom säljer olja till oss är dom nog i princip självförsörjande. Som motprestation får du förklara hur det kommer sig att dom kör runt i murikanska jeepar och viftar med murikanska vapen.
Vet du om det finns nåt samband med att konflikten eskalerade och att bensinpriserna sjönk med tre kronor liter här samtidigt?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Arabiska våren, allt skulle ju bli bra lovade Obama.
Mer bomber löser allt, dom har sjukt bra track record nu!
Vi måste tacka Ol'bombya och bushklanen för alla fina initiativ på sistone. Familjen Bush är ändå tyngst innästlade med saudier och diverse pålitliga typer och duktiga på att starta konflikter dom inte kan avsluta. Grädden på moset är alla fina nya medborgare som dom ger oss.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mer bomber löser allt, dom har sjukt bra track record nu!
Vi måste tacka Ol'bombya och bushklanen för alla fina initiativ på sistone. Familjen Bush är ändå tyngst innästlade med saudier och diverse pålitliga typer och duktiga på att starta konflikter dom inte kan avsluta. Grädden på moset är alla fina nya medborgare som dom ger oss.
Tro det eller ej, jag har reviderat min uppfattning om huruvida Bush gjorde rätt som invaderade Irak eller inte.

Men att Obama drog tillbaka trupp var ett kanske ännu större misstag, två fel gör inte ett rätt. Man borde aldrig låtit IS breda ut sig som man gjorde. Förstås borde Saddam fått fortsätta styra, när jag var ung och idealist trodde jag att ett arabiskt land kunde vara mottagligt för modern demokrati, tur att man blir klokare med åren och inte tvärtom.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tro det eller ej, jag har reviderat min uppfattning om huruvida Bush gjorde rätt som invaderade Irak eller inte.

Men att Obama drog tillbaka trupp var ett kanske ännu större misstag, två fel gör inte ett rätt. Man borde aldrig låtit IS breda ut sig som man gjorde. Förstås borde Saddam fått fortsätta styra, när jag var ung och idealist trodde jag att ett arabiskt land kunde vara mottagligt för modern demokrati, tur att man blir klokare med åren och inte tvärtom.
Bush gjorde absolut rätt, sett ur hans egna perspektiv fanns inget alternativ.
Det handlade aldrig om att hitta några "kemiska stridsmedel" eller införa demokrati, det handlade om att återskapa en amerikansk lydstat och maktbas eftersom Saddam inte sprang deras ärenden längre. Samma visa i Libyen.
I andra hand även om att upprätta amerikansk ekonomisk infrastruktur och leda pengarna ner i rätt fickor. Bush och hans polare gjorde miljardvinster på dessa små äventyr, soldater blev traumatiserade och lemlästade på båda sidor och statsapparaten ännu fattigare. Så klart att han gjorde rätt, för sig och sina närmaste. För usa och resten av världen? Katastrof.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bush gjorde absolut rätt, sett ur hans egna perspektiv fanns inget alternativ.
Det handlade aldrig om att hitta några "kemiska stridsmedel" eller införa demokrati, det handlade om att återskapa en amerikansk lydstat och maktbas eftersom Saddam inte sprang deras ärenden längre. Samma visa i Libyen.
I andra hand även om att upprätta amerikansk ekonomisk infrastruktur och leda pengarna ner i rätt fickor. Bush och hans polare gjorde miljardvinster på dessa små äventyr, soldater blev traumatiserade och lemlästade på båda sidor och statsapparaten ännu fattigare. Så klart att han gjorde rätt, för sig och sina närmaste. För usa och resten av världen? Katastrof.
Delar väl inte riktigt alla de slutsatserna men visst var det synd med facit i hand.
Å andra sidan fick ju irakierna som folk chansen att införa demokrati, tyvärr valde de flesta IS och resten valde att komma till Sverige och gå på bidrag.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Delar väl inte riktigt alla de slutsatserna men visst var det synd med facit i hand.
Å andra sidan fick ju irakierna som folk chansen att införa demokrati, tyvärr valde de flesta IS och resten valde att komma till Sverige och gå på bidrag.
Nä, du tror ju på trickle-down principen?
Demokrati kan aldrig bli aktuellt i ett land vars gränser ritades med linjal efter första världskriget och vars olika folkslag inte vill annat än att skära halsen av varann. Det absolut lämpligaste hade varit att dela upp landet efter stammarna som bor där, och låta dom gå lös på varann allt dom orkar som det alltid varit. Kanske inte röra runt i grytan så förbannat och absolut inte importera problemen hit.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nä, du tror ju på trickle-down principen?
Demokrati kan aldrig bli aktuellt i ett land vars gränser ritades med linjal efter första världskriget och vars olika folkslag inte vill annat än att skära halsen av varann. Det absolut lämpligaste hade varit att dela upp landet efter stammarna som bor där, och låta dom gå lös på varann allt dom orkar som det alltid varit. Kanske inte röra runt i grytan så förbannat och absolut inte importera problemen hit.
Håller med helt, det bästa nu vore att invadera och göra koloni. På så sätt kan vi också massutvisa alla som kommit hit, med hänvisning att vi garanterar deras säkerhet på plats. Väst får all olja och de lever i förtryck igen, alltså precis som förr och som de egentligen vill ha det.
Win - win

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...