Panama Papers

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Klart det är ett problem, men knappast förvånande. Folk har skatteplanerat sen skatter infördes, biltillverkare har fuskat och tänjt på gränser sen bilen uppfanns.
Politiker är och har alltid varit korrupta, men faktum kvarstår att detta är inte olagligt på något vis. Moraliskt tveksamt, framförallt för politiker, men inte olagligt..
Jag vet inte exakt vad som hänt men jag är betydligt mer intresserad av ett flertal andra aktuella frågor i alla fall.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Själv är jag jävligt besviken över att INTE återfinnas i den där luntan....

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
92e78daa9aca500718f4316db92830ad.jpg

Så vad ska man göra.. gilla dessa svinen?
Som ni verkar se upp till och hylla som kallar mig kommunist..

Nä. Tänker jag inte göra.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vem ska man gilla då? Idioterna?
Man håller ju gärna på det egna laget?
Annars är man ju idiot..?
Gillar man nån som ser en som idiot är självföraktet enormt.
Sen betyder ju ekonomi hushållning med resurser, inte gemen stöld av andras resurser.
Eller skapandet av fantasiresurser genom en omstrukturering av "ekonomi" så att saker man tidigare sparat till blir så dyra att vi idioter tvingas låna till dom medan dom "intelligenta" 20 procenten lever på räntan och fractional banking och andra tveksamma uppfinningar endast syftande till att göra mångmiljardärer ännu mer osunt besuttna.
Det är ett sjukt och ohållbart system och lösningen ÄR INTE KOMMUNISM!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Det får ju stå för dom historielösa fjällrävenbärande jävlarna ��

Blanda inte in mej bara trots att jag äger lite fjällrävenkläder så har jag både ögon och öron.

För alla som röstar på V(PK) så borde en resa till Ryssland vara obligatorisk, så får man se hur "bra" kommunism fungerar.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Blanda inte in mej bara trots att jag äger lite fjällrävenkläder så har jag både ögon och öron.

För alla som röstar på V(PK) så borde en resa till Ryssland vara obligatorisk, så får man se hur "bra" kommunism fungerar.
En tidsresa också? Typ ryssland innan 89? När det hette Soviet och var kommunistiskt. Fria marknadskrafter har fått verka ganska länge där, problemet kanske är ryssen själv..?
Kommunism som idé är inte så tokig, men allt faller liksom när man blandar in människor i det hela.
Människor är tamigfan dom sjukaste djuren på jorden.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En tidsresa också? Typ ryssland innan 89? När det hette Soviet och var kommunistiskt. Fria marknadskrafter har fått verka ganska länge där, problemet kanske är ryssen själv..?
Kommunism som idé är inte så tokig, men allt faller liksom när man blandar in människor i det hela.

Hah, nejdu, människor är ganska alldagliga vad gäller sjuklighet och djuren här på jorden. Problemet är att vi som art är ganska lågt stående och inte speciellt annorlunda än resten av skiten som krälar på planeten. Enda skillnaden är att vi råkat få den marginella bonusen att vi kan sabotera vårt habitat på en global skala, något resten av kräken på planeten generellt sett inte lyckas med. Skulle de ha möjligheten skulle de göra det däremot.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hah, nejdu, människor är ganska alldagliga vad gäller sjuklighet och djuren här på jorden. Problemet är att vi som art är ganska lågt stående och inte speciellt annorlunda än resten av skiten som krälar på planeten. Enda skillnaden är att vi råkat få den marginella bonusen att vi kan sabotera vårt habitat på en global skala, något resten av kräken på planeten generellt sett inte lyckas med. Skulle de ha möjligheten skulle de göra det däremot.
Du sa ju precis samma sak som mig..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Du menar att kommunism skulle fungera på andra däggdjur.:va

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nej.
Jag sa rakt emot dig. Människan är inte det sjukaste djuret på planeten. Vi är bara ytterligare ett i mängden. Alla andra är samma skit eller värre.
Fast jag tycler det här med saboterande på en global skala i sig gör oss sjukare än resten av faunan.
Och lite annorlunda.
Visst, djur gör inget annat än att plåga varann till döds, men dom har inget val, ingen fri vilja att tala om.
Vad vi gör med vår fria vilja är bra mycket pinsammare än nåt en snöleopard eller bläckfisk kan lyckas med.
Men vi behöver inte vara överens, jag vet ju att jag har rätt. :D

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Som skäggot läser bibeln

Kommunism som ide är tokig, oavsett om du blandar in människor eller inte. Kan du hitta något där en art utvecklas där inte konkurrens varit inblandat?

Människor är det djuret som regerar, det djur som utvecklas exponentiellt och erövrar alla landområden. Du hittar människor i alla klimat och under alla förhållanden, alla andra djur behöver hundratusentals år för att anpassa sig för att ha en chans att överleva. Vi identifierar och arbetar aktivt mot förstörelse av våran natur, inget annat djur gör det, de förökar sig tills sjukdom eller näringsbrist decimerar talen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fast jag tycler det här med saboterande på en global skala i sig gör oss sjukare än resten av faunan.
Och lite annorlunda.
Visst, djur gör inget annat än att plåga varann till döds, men dom har inget val, ingen fri vilja att tala om.
Vad vi gör med vår fria vilja är bra mycket pinsammare än nåt en snöleopard eller bläckfisk kan lyckas med.
Men vi behöver inte vara överens, jag vet ju att jag har rätt. :D

Du får tro att du har rätt hur mycket du vill. :) Det är det fina med åsiktsfrihet. :hihi
Vad får dig till exempel att tro att vi människor har mer eller bättre fri vilja än alla andra djur?

Det finns gott om exempel på djur som förstört sitt habitat och dött ut på grund av det. Vi är inte annorlunda än någon av dem. Planeten, eller ens livet på planeten kommer inte dö ut av våra dumheter, vi kommer ta livet av oss själva, och några stackare som inte är snabba på att anpassa sig för nya livsregler, i värsta fall. Och det kommer ske i vårt habitat, vilket råkar vara globalt. Det är inte ett dugg annorlunda än några andra kritter som gjort samma sak.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA