nissepelle
Strandraggare
Om jag vore dig så skulle jag inte säga något åt varken grannen eller han syster. Jag skulle ta en kopia på filmen gå med den till polisen och göra en anmälan om skadegörelse med filmen som bevis. Ska du konfrontera grannen eller hans syster så finns det risk för att det bara kan bli tjafs och bråk som leder till en anmälan mot dig för något du sagt eller gjort, så det är bättre att låta polisen sköta en sån sak.
Åk även till en märkesverkstad efter du har gjort anmälan och be dom om en offert på reperationskostnader som du kan använda dig av sen när du ska kräva ersättning.
Ska du lösa det privat så finns ju risken att han vägrar betala eller inte har pengar i slutändan och då måste du ändå gå till polisen och göra en anmälan, då kanske han menar på att han redan har gett dig pengar eller att du försöker kräva honom på för mycket pengar och han har känt sig hotad av dig osv osv…
Nä om jag vore dig skulle jag överlämna det till dom som har det som yrke så jag hade ryggen fri vid senare tillfälle fall problem uppstår.
Lycka till.
Problemet är väl att de som har till yrke att lösa sådant här sköter sitt jobb så otroligt jävla dåligt.