Paris- Är det kul?

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Är nog betydligt värre om man ska hyra bil och åka runt i Provence elller så. Youghurt-tanterna pratar nog bara franska.

Äh, de é så turistificerat så de e inga problem att klara sig även där. Jag kan knappast ett ord franska, men har aldrig haft några problem i Provence.

Bara man säger "Hej" på franska och ser glad ut

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Beställa öl gör man bäst med skånsk dialekt :D Typ:

"Bonjour. Un bjäärrr (skorra rejält på ärren) si vo pläät" och därefter "Parlez vous anglais?" på det får man som sagt oftas "Oui" och sen är man hemma.

Bonjour och merci ska man använda flitigt men bonsoir till kvällen och bonne nuit till natten förstås. Börja inte med engelskan direkt utan visa att du försöker, dom lär fatta att du inte pratar franska när du uttalat ditt första bonjour.

Kalas! "Allö, je sui le Môzz en suede, un homme moto trez bien en la plui. Quezqueze la mange aqui? Bien? Bien no? Cafe bien? Je suis tres trött en la bens, ja a promene trez far. Cafe Americano? Parlez woz anglais? Je ne parl Franc tres bien, no? Oui!

Är jag på spåret?

Väldans vad du reser mkt Moss! När ska du komma och hälsa på mig i Flurkmark då? Eller är det för långt...

Du... Flurkmark är liksom.... åt väldigt fel håll!! Typ! Och ALLDELES för lite god shopping! Så, som Hund så klokt konstaterade tidigare i tråden, jag måste ju idka lite "husfridsshopping", så det får bli Paris framför Flurkmark! Sorry:)

Last edited:

Ninjarookie

#42 Rookie 600
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
ZX6R-07, ZX6R-09
Om du gillar bloody mary så måste du besöka Harry´s New York bar. Där skapades drinken 1921 av Pete Petiot. Liten bar där även många andra klassiska cocktails skapats såsom white lady, sidecar och blue lagoon.
http://www.harrys-bar.fr/
Vi åkte upp i Eifel och utsikten var enorm. Notre dam var coolt och Mona Lisa skittråkig.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Du... Flurkmark är liksom.... åt väldigt fel håll!! Typ! Och ALLDELES för lite god shopping! Så, som Hund så klokt konstaterade tidigare i tråden, jag måste ju idka lite "husfridsshopping", så det får bli Paris framför Flurkmark! Sorry:)
Men jag finns ju i Flurkmark, räcker inte det... :va

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Jag var i Paris några gånger på Nittiotalet, då var vi en gång på en guidad tur i paris dagvattensystem.
Det var jäkligt häftigt att gå på gatorna som fanns under gatorna.
Det var väldigt centralt, kommer dock inte ihåg vart exakt det var man gick ner genom ett brunnslock.
Men med lite Gögglande på paris och väl valda ord borde du hitta det.
:tummenupp
Annars kan man ju alltid glo på hororna i Boulongerskogen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bois_de_Boulogne

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag var i Paris för två veckor sen!

Det finns ett bageri på Champs-elysees som har små härliga bakverk, man måste stå i kö ca en timma för att få köpa dessa kakor men det är så himla mysigt därinne.

Vänta här! :näsblod Var det jag eller min sambo som ville in i den butiken!?!?!?!?! :näsblod:huvet

Vet inte exakt vilka mc-butiker som är bäst men håll dig undan denna butik! Den här butiken får även de starkaste karlarna att börja gråta...

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hmmm,trodde det fanns HM hemma.....

Å andra sidan berättade tjejen att det inte var samma sak när jag var i Wien.......hon hade ju rätt på sätt och vis för jag följde ju med in...... :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jo du.... du anar inte hur rätt du hade. Husfrids-shopping blev det...

Hahhaa... :D

Ett ansiktsuttryck enbart förekommande på en god man och far som utan (uttalat) gnäll pleasar alla i sin närhet för att i tysthet tillräkna sig själv allehanda friheter såsom träningsresa utomlands nästa år med Fiver eller så, för det har han förtjänat. Någonstans innanför den tomma blicken körs det stumt genom snabbhögern/vänstern på Portimao tillsammans med Backlund, Svensken och Cajback. Det är i stunden kanske värt att stå där? Ja, kanske är det tom bra betalt?

I verkligheten naturligtvis ett manskligt sätt att genom självbedrägeri övervinna sin genetiska underlägsenhet mot det manipulativa könet. I ditt fall dessutom i numerärt underläge.

-------------------------

Gjorde ni nåt kul då? Var det värt det?

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
Såg ut som ett ypperligt tillfälle att fundera på den där kabeln som smälte när du bytte batteri. =)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hahhaa... :D

Ett ansiktsuttryck enbart förekommande på en god man och far som utan (uttalat) gnäll pleasar alla i sin närhet för att i tysthet tillräkna sig själv allehanda friheter såsom träningsresa utomlands nästa år med Fiver eller så, för det har han förtjänat. Någonstans innanför den tomma blicken körs det stumt genom snabbhögern/vänstern på Portimao tillsammans med Backlund, Svensken och Cajback. Det är i stunden kanske värt att stå där? Ja, kanske är det tom bra betalt?

I verkligheten naturligtvis ett manskligt sätt att genom självbedrägeri övervinna sin genetiska underlägsenhet mot det manipulativa könet. I ditt fall dessutom i numerärt underläge.

-------------------------

Gjorde ni nåt kul då? Var det värt det?

En god vän har myntat ett uttryck som jag tagit till mitt hjärta;

- Jag uthärdar med glädje!

Några exempel:
-Att gå på elitserie-innebandy, sitta och se en hel period för att vänta in periodpausen, där ens dotter dansar i 1,5 minuter, är att Uthärda med glädje.
-Att bli väckt av sin 5-åring 0700 en lördagmorgon och hon skriker "Pappa, pappa, det är morgon och vi ska gå och köpa GODIS!!!!", klä på sig, kliva ut och hasa sig iväg till Kvantum 0730 för att köpa godis, är att Uthärda med glädje.
-Att åka till Paris med fyra tjejer och flera gånger sitt på cafeer och dricka espresso/öl medans de shoppar, är att uthärda med glädje.

Så, om det var värt det??? är svaret SÅKLART! VI hade dökul! Käkade gott (men visst var det dyrt!), såg lite roliga saker, strosade och hade det kul. Tillsammans. Vilket väl är grejen, att vara tillsammans och skratta.

Haha, tror aldrig jag sett se uppgiven min på dig Mozz. Det är kul att handla... :D

Liiiiiite arrangerad var den, jag tillåter mig inte att ha tråkigt. Och visst är det kul att handla, men är det kul att vara med andra som handlar??

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...