Paris-Dakar

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
GuW skrev:
Det intrycket har jag också fått, men jag trodde att ingen kunde vara värre än Schlesser.

Shlesser satte väl sin bottennotering när han fuskade i starten och gick ut före sin konkurent, dessutom beordrade han en teamkollega att göra samma sak, och att dra upp så mycket damm som möjligt, och förhindra omkörningar så mycket det bara gick.

Nu tjänade han inte så mycket på det, förutom att han som borde ha vunnit krashade ut sig, då han fick ett extra straff så han själv hamnade långt bak i listan, men även det straffet skulle han tjafsa om, och hävdade med en dåres envishet att han var "den ende rätte vinnaren så väl sportsligt som moraliskt"

Schlessers fusk ledde ju dock till Att Jutta/Tina vann så det var inte direkt fördjäves.

Mitt favvoögonblick är när Schlesser säger i intervjun vid den tekniska inspektionen i Paris att "Alla säger att de är här för att det är kul, vi är här för att vinna" sen bryter han på första Afrikasträckan och Servia Bryter på sträckan efter.......
:hihi :hihi

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag hörde något under dagens sändning att Schlesser tyckte att det var orättvist att han med sin 2wd buggys tävlar mot alla 4wd bilar på lika villkor.

Gobben är ju lite tomtig...

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
på gång
Funderar på att skaffa nått av Dakar spelen, nå som vet vilket man bör skaffa?, Vill köra mycket mc och tunga grejer helst.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS